newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פצועים ועצורים בהריסות בתים בכפרים בלתי מוכרים בנגב

מאת:
השאירו תגובה
א א א

יום של הריסות בתים בנגב. היום בבוקר (שלישי) פתחו המשטרה, משרד הפנים והסיירת הירוקה במבצע הריסות בתים רחב היקף בנגב. חמישה נפצעו ושמונה נעצרו במהלך ההריסות.

המבצע החל בהריסת בית בכפר אום בטין. לאחר מכן עברו הכוחות לכפר הלא מוכר ואדי אל נעם, שם מספרים התושבים על אלימות קשה שהופעלה נגדם. חמישה פצועים פונו לבית חולים, ביניהם נשים וגם ילד בן שמונה שנעצר והועבר לתחנת המשטרה לאחר מכן. חמישה תושבים נעצרו עד כה.

כעת מכתרים כוחות ההריסה את הכפר הבלתי מוכר אל עראקיב ומפנים אותו בכוח. שלושה מתושבי הכפר נעצרו, ביניהם השייח' סיאח אלטורי. הכוחות הרסו את כל הסוכות ולקחו את מיכלית המים, רכבים וציוד של התושבים.

במועצה האזורית לכפרים הלא מוכרים בנגב מגנים את המדיניות האלימה והאגרסיבית שנוקטת הממשלה כנגד תושבי הכפרים הלא מוכרים בנגב: "המדינה משקיעה את מרב המאמצים בהריסות ומעצרים ומבצעת פעולות אלימות כנגד אוכלוסייה אזרחית חסרת כל, וזאת במקום להשקיע את המאמצים והתקציבים כדי לפתור את הסוגיה".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור מאוד במהלכו ספגו השוטרים מטחי אבנים, יריקות וקללות. הכוח המשטרתי עכב חמישה חשודים בגירים, והעביר אותם לחקירה בתחנת עיירות.לעניין הילד בן ה-7 הוא לא נעצר וחשוב לציין בכל מקרה שאין עוצרים ילדים בגיל זה מאחר והם אינם ברי מעצר עקב גילם הצעיר. המשטרה תנקוט באפס סובלנות כלפי גילויי אלימות כלפי שוטרים ותביא למיצוי הדין עם המעורבים".

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf