newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צפו: מתנחלים רעולי פנים תוקפים את הכפר הפלסטיני עוריף בליווי חיילים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מאת ארגון יש דין:

אתמול, מספר שעות לאחר הפיגוע המזעזע בירושלים, ירדה קבוצה של כחמישים אזרחים ישראלים – רובם רעולי פנים – מכיוון ההתנחלות יצהר לכפר הפלסטיני עוריף. האזרחים הישראלים תקפו את תושבי הכפר באמצעות אבנים, מוטות ברזל וצמיגים בוערים. חיילים – שהגיעו למקום דקות ארוכות לאחר תחילת התקיפה – לא עיכבו או עצרו את האזרחים הישראלים, ולמעשה אבטחו את המשך התקיפה באמצעות ירי של אמצעים לפיזור הפגנות לעבר הצעירים הפלסטינים שהתאספו בפאתי הכפר. באירוע נפצע קל תלמיד בבית הספר בעוריף, בן 13, הנער נפצע קל בראשו מפגיעת אבן ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רפידיה בשכם.

> עשרים וארבע שעות לאחר הפיגוע בהר נוף: גל תקיפות נגד פלסטינים בירושלים

ארגון יש דין מדגיש כי על חיילי צה"ל חלה חובה, המעוגנת במשפט הבינלאומי ופסיקות בג"צ, להגן על התושבים הפלסטינים מפני אלימות, וכי לחיילי צה"ל יש את כל הסמכויות לעכב חשודים, בכלל זה חשודים ישראלים, עד להגעת המשטרה. אף על פי כן, תיעד הארגון כיצד נכשלים כוחות צה"ל פעם אחר פעם בחובתם זו; המקרה המתועד כאן הוא אך המקרה האחרון שהגיע לידיעתנו.

עו"ד אמילי שפר עומר-מן, המרכזת ביש דין את תחום אכיפת החוק על כוחות הביטחון: "שוב מתברר שחיילי צה"ל מועלים בחובתם להגן על פלסטינים המותקפים בפראות על-ידי מתנחלים בסמוך לבתיהם. התמונות הקשות מחייבות חקירה נמרצת והעמדה לדין מיידית של החיילים וגם בירור נוקב עם מפקדיהם כדי לבחון האם הם לא אשמים בהתנהגות פקודיהם".

 מתנחלים תוקפים פלסטינים בחסות חיילים:

יש לציין כי החודש הממשלה אישרה חוק הקובע את העונש בעבירת  יידוי אבנים על 10 שנים ללא הוכחת כוונה לפגוע, ועד 20 שנה במקרה שזו הוכחה. השבוע אושרה הצעה ברוח הזאת במליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

> צפו: מתנחלים תוקפים חקלאים על אדמתם במכות ואבנים

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf