newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

שתי פעילות שמאל פתחו בשביתת רעב למען שחרור מוחמד אלקיק

מאת:
השאירו תגובה
א א א

שתי פעילות שמאל החלו אמש בשביתת רעב ברחוב מול בית נשיא המדינה. השתיים, ענת רימון-אור וענת לב, דורשות שהנשיא ריבלין ייפגש איתן ויפעל לטובת שחרור העציר המנהלי שובת הרעב מוחמד אלקיק. מוחמד אלקיק הוא עיתונאי פלסטיני בכלי תקשורת סעודי, שנמצא במעצר ללא כתב אישום וללא משפט כבר 80 יום, ושסכנה מיידית נשקפת לחייו.

בשמונה וחצי בערב צפויה להתקיים במקום גם הפגנה לשחרורו של אלקיק.

השתיים, שפעילות ומפגינות בעניינו של אלקיק מזה כמה שבועות, אומרות שניסו לקבוע פגישה עם ריבלין לאחר שמצבו של אלקיק הידרדר קשות ברביעי בערב, ומאז לא נענו. הן התייצבו בשערי בית הנשיא בירושלים בשישי בבוקר, ועם כניסת שבת – כשהבינו שלא יזכו בפגישה – הכריזו על שביתת הרעב ללא הגבלת זמן, עד שהנשיא ייצא וייפגש עמן.

"הגענו לנשיא לאחר שנסגרו כל הדלתות האחרות", מסבירה רימון-אור. "הרעיון הוא שהנשיא ישתמש בסמכויות שלו, שיהיה יצירתי וייראה איך הוא יכול להתערב. זה מגיע בעקבות הסיפור של אלקיק, אבל נוגע לכל העצירים המנהליים, ובכלל לטירוף שהולך ומשתלט על המדינה. כנשיא הוא צריך להתייצב ולהפעיל את כל הכלים שבידיו נגד הטירוף הזה.

"חלק מהעניין הוא גם שהציבור בישראל לא יודע כלום על הסיפור של אלקיק. אנשים עוברים לידנו ושואלים מי זה. הציבור הערבי כולו עוסק בזה, ובציבור היהודי לא מדברים על זה בכלל".

השובתת השנייה, ענת לב – פעילת זכויות אדם שמעורבת במאבקים נגד הגדר, נגד מתווה הגז, למען זכויות מבקשי המקלט ועוד – מדגישה שבשלב זה כל מה שהן רוצות הוא להפגש ולדבר עם ריבלין, ולצורך זה השביתה. "חשוב לי שפעילים יבינו שהיום זה מוחמד אלקיק, אבל בעוד כמה שנים מעצר מנהלי זה משהו שיכול לקרות לכל אחד שמבקר את המשטר", אמרה.

רקע: מעצר ללא משפט

מוחמד אלקיק נעצר על ידי השב"כ בנובמבר. לדברי מקורביו, הוא נחקר על דברים הקשורים לעבודתו העיתונאית ולסוגיות פוליטיות, ולכן משהוכנס למעצר מנהלי החל בשביתת רעב. בשב"כ טוענים שאלקיק הוא איש חמאס, ובעבר הוא אכן ישב בכלא מסיבה זו, וכן שמעצרו כיום נועד לסכל סכנה ממשית לביטחון מצדו.

שופטי בג"ץ, שנחשפו לחומר חשאי של השב"כ שאלקיק ועורכי דינו לא זכו לראות, פסקו שאלקיק אכן לא מוחזק בשל עבודתו העיתונאית, אבל לאחר ההידרדרות הרפואית במצבו הורו על הקפאת המעצר המנהלי. כיום הוא מוחזק בבית החולים "העמק" בעפולה, רשמית לא במעצר אך בפועל לא מורשה לעזוב את המקום. אלקיק ממשיך בשביתת הרעב ודורש שאם אין נגדו ראיות לכתב אישום – שישחררו אותו מיידית.

> מוחמד אלקיק: "אני עיתונאי, והמעצר שלי לא חוקי"

תמונתו של מוחמד אלקיק מול בית הנשיא (גיא הירשפלד)

תמונתו של מוחמד אלקיק מול בית הנשיא (גיא הירשפלד)

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf