newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

השחתת תמונת פרסומת בסגנון דאע"ש: דם על צוואר פעוטה ערביה ואביה

מאת:
השאירו תגובה
א א א

לפני כמה ימים העליתי בפייסבוק תמונה שמשמשת כחלק מקמפיין שלטי חוצות של בנק דיסקונט. הבנק ניסה למקם את עצמו כחלק ממשפחות שונות מרקעים תרבותיים ואתניים שונים במדינה: יהודים וערבים, אתיופים וקיבוצניקים, ועוד; ניסיון זול להציג בנק מסחרי כחלק מהמרקם הרב תרבותי היפה כביכול.

היה לי קשה לראות את המשפחה הערבית שמיוצגת שם בצורה הכי פרימיטיבית, עם גבר ערבי טיפוסי, עוטה כפייה לבנה, שמרים בידיו פעוטה חייכנית. שערה מעוטר בקישוט ולבושה חגיגי, אישתו עם כיסוי הראש מטושטשת אי שם ברקע.

מתגובות של חברים שלי בפייסבוק, ערבים ויהודים, הבנתי שהתמונה צרמה להם כמוני. הערבי המסורתי והאישה הנעלמת לא עשו לי טוב. והנה עברה יממה, וראיתי את אותה התמונה אצל חברה בפיסבוק, דורית אברמוביץ, שצולמה בעיר השמאלנית תל אביב, הפעם עם תוספת קטנה של חיתוך מדמם על צוואריהם של הגבר והילדה.

> דו"ח: בחצי שנה תועדו בירושלים 91 מקרי אלימות של ישראלים נגד פלסטינים

הפוסט שהושחת. צילום: דורית אברמוביץ'

הפוסט שהושחת. צילום: דורית אברמוביץ'

מזעזע לראות את הדם ניתז מצוואר רך של תינוקת. הבטן כאבה והגרון נחנק. אי אפשר להסתכל על התמונה הזו בלי להגיד את המילה ״דאע"ש״. עריפת ראשים של מי ששונה, של בנאדם אחר, היא אקט אלים ופושע של שנאה, של יצר הרע במובן הכי מכוער שיכול להיות. מישהו לא היה מסוגל לראות תמונה של ערבי ברחוב. תמונה אחת בלבד הוציאה את הרוע והגזענות בצורה הכי קשה.

אתם יכולים להגיד שאלו החברה של להב״ה, או סתם עוברי רחוב משועממים. אפשר להגיד הכל, אבל אני יושבת כאן וחושבת על היום שנפסיק להתרגש ממעשים כאלה, נעלים עין ונמשיך בחיים שלנו כרגיל. היום בו לא נמצה את הדין עם ״רוצחי התמונה״, ולא עם הרוצחים בחיים האמתיים. קהות חושים ואטימות שמכוסה בגזענות ושנאה יכולות להיות קטלניות ופושעות. שנה בלבד אחרי הרצח המזוויע של מוחמד אבו ח'דיר, המועקה היא אותה מועקה. השנאה רק הצמיחה שורשים חדשים, ואני חששת מהיום בו הג'ונגל הזה יקבור את כולנו .

[עדכון-תיקון, 7.7: מתגובות בפייסבוק אני רואה שמשחיתי התמונה עשו דבר דומה לעוד מספר תמונות פרסומת בתל אביב, ולא רק למשפחה הערבית. עם כל כך הרבה מצלמות בתל אביב, וכל כך הרבה שלטים מושחתים, אני מקווה שמצלמה אחת איפשהו תיעדה את מי שעשו את זה, ושפעם אחת המשטרה תמצה איתם את הדין]

> ביום האחרון ללימודים: כתובות נאצה גזעניות בבית הספר הדו לשוני בירושלים

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

בבית החולים האירופי בעזה משתדלים ליצור אווירת רמדאן

משפחות ואנשי צוות קישטו את בית החולים, שבו מצאו מקלט אלפי עקורים מרחבי עזה, בניסיון נואש להרגיש קצת חגיגיות גם בתנאים האיומים שבהם הם חיים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf