newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הבשורה על פי נתניהו, המושיע מנצרת עילית

תחת אמתלה של איחולים לקראת חג המולד המתקרב, הגיע נתניהו לנצרת עילית כדי לשבח את "ברית הדמים" בין היהודים לנוצרים באירוע של הפורום לגיוס נוצרים. אבל הנוצרים בישראל היו וימשיכו להיות חלק בלתי נפרד מהעם הערבי והפלסטיני, שחי את הדיכוי היום-יומי ומצליח בכל זאת להתקדם למרות ולא בזכות מס השפתיים של המושיע החדש

מאת:

כותב אורח: סאמר

"אֵין סָפֵק שֶׁתֹּאמְרוּ לִי אֶת הַפִּתְגָּם הַזֶּה, 'רוֹפֵא, רַפֵּא אֶת עַצְמְךָ!' כָּל הַדְּבָרִים שֶׁשָּׁמַעְנוּ כִּי נַעֲשׂוּ בִּכְפַר נַחוּם עֲשֵׂה גַּם פֹּה, בְּעִירְך, הוֹסִיף וְאָמַר: "אָמֵן אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, אֵין נָבִיא בְּעִירוֹ". (מתוך הבשורה על פי לוקס). כך הטיח ישוע המשיח בפני אנשי נצרת, שהתעלמו מדרשותיו. מחמת זעם וכעס על דבריו, הם הוציאו אותו מחוץ לעירם, והובילו אותו אל הר הקפיצה כדי להשליכו למטה. כאלפיים שנה חיכינו בסבלנות ובאמונה שלמה לחזרתו של ישוע, והשבוע זכינו לשמוע דרשה חדשה, לא מפי ישוע המשיח, אלא מפיו של המושיע החדש.

לפני כשבוע ביקר בנימין נתניהו בעיר "הבשורה" נצרת. בעצם, בנצרת עילית, לצורך דיוק. עיר הבשורה בעידננו היא אותה עיר שמסרבת להכיר ב-15 אחוז הנוצרים שחיים בתוכה, ומסרבת בתוקף להקים בתי ספר או כל סביבה ששומרת את זהותם והתפתחותם כאוכלוסייה בעלת זהות אינדיבידואלית. הביקור נעשה באמתלה של איחולי ברכה עם התקרבותו של חג המולד, ובארגונו של הפורום לגיוס נוצרים. "אחים אנחנו, שותפים לנשק אנחנו", ציין המשיח בתחילת דרשתו. "אחים אנחנו מי שמגנים על מדינת ישראל", דאג לומר. "מדינה המבוססת על היותה יהודית ודמוקרטית והרעיון החשוב ביותר הוא שוויון חובות", הוסיף והצהיר המשיח לקול תשואותיהם של הנוכחים.

נאומו של נתניהו בפני הפורום לגיוס נוצרים בנצרת עילית:

המשיח לא עצר בכך, ודאג להזכיר לנו שוב שאנחנו עם נרדף ומדוכא במזרח התיכון, שהאסלאם הקיצוני משתלט ורוצה לטבוח בנו, שחמאס מקים "חמאסטאן" בשטחי הגדה המערבית, ובקרוב גם מעט הנוצרים שחיים שם יחיו תחת הקנאות האסלאמית הגואה. מהר מאוד הוא דאג להרגיע את ציבור מאמיניו שחש מאוים ורומם את רוח אמונתם: "אתם יכולים ללכת זקופי קומה במה שאתם עושים, ואני לא רק מדבר על שירות בצה"ל ושירות לאומי, אלא דברים כבירים, אני מדבר גם על הלימודים הגבוהים וההשתלבות בכלכלה והאקדמיה הישראלית. למי שמאיים עליכם אני אומר: אני ניצב לימינכם!".

> הפגנת סטודנטים נגד חובת גיוס לנוצרים

ממפגש נתניהו עם הפורום לגיוס נוצרים

ממפגש נתניהו עם הפורום לגיוס נוצרים

חלק מהעם הפלסטיני, ומדוכאים כמותו

בתור נער שנולד וחי בתוך האוכלוסייה הערבית הנוצרית, חונכתי מצעירותי על אהבה וסליחה, על חמלה ורחמים. למדתי את משנתו של ישוע שאמרה "לִבְשׁוּ אֶת מְלוֹא נֶשֶׁק הָאֱלֹהִים לְמַעַן תּוּכְלוּ לַעֲמֹד נֶגֶד נִכְלֵי הַשָֹטָן כִּי לֹא עִם בָּשָׂר־וָדָם מִלְחָמָה לָנוּ, אֶלָּא עִם רָשֻׁיּוֹת וּשְׂרָרוֹת, עִם מוֹשְׁלֵי חֶשְׁכַת הָעוֹלָם הַזֶּה, עִם כֹּחוֹת רוּחָנִיִּים רָעִים בַּשָּׁמַיִם. עַל כֵּן קְחוּ אֶת מְלוֹא נֶשֶׁק הָאֱלֹהִים, לְמַעַן תּוּכְלוּ לְהִתְנַגֵּד בַּיּוֹם הָרָע, וְלַעֲמֹד לְאַחַר עֲשׂוֹתְכֶם אֶת הַכֹּל. עִמְדוּ כְּשֶׁהָאֱמֶת חֲגוּרָה עַל מָתְנֵיכֶם וְשִׁרְיוֹן הַצֶּדֶק לְבוּשְׁכֶם, וּכְשֶׁרַגְלֵיכֶם נְעוּלוֹת נְכוֹנוּת לִבְשׂוֹרַת הַשָּׁלוֹם" (אִגֶּרֶת שָׁאוּל אֶל הָאֶפֶסִים פֶּרֶק ו).

לאורך ההיסטוריה ארוכת השנים אנחנו חלק בלתי נפרד מהאדמה הזאת. בשבילנו כאן הכל התחיל, וכאן יסתיים, ולא משנה מה נעבור, אנחנו עמוק בתוך שורשי האדמה הזאת. אנחנו חלק בלתי נפרד מעם שחי פה למרות הכיבוש, למרות הדיכוי, ההרג והמלחמות שעבר חבל הארץ הקדוש עבורנו, ולמרות שהאדמה רוותה מדמינו לאורך השנים. כמו שאנחנו חלק בלתי נפרד מהעם והאומה הערבית, שחי באחווה מלאה לצד אחינו המוסלמים והדרוזים. אמנם היו לאורך השנים מקרים שניסו להפריד ולגרום לשסע בין העם האחד, אבל כמו שבאו אלה כך גם ייעלמו.

בתור בני נוער נוצרים גדלנו כמו כל נער ונערה ערביה, אנחנו חיים ביישובים ובשכונות שלא זכו לחסד דומה כמו זה שזכו לו אחינו היהודים במדינה, אנחנו לא שווים. ערינו, יישובינו והסביבה שגדלנו בה רחוקים מלהיות שווים. קל להבחין בכך, כולם מוזמנים לבקר ביישובי הצפון בכל עת ובמיוחד לקראת חג המולד. בסופו של יום אנחנו מהווים אטרקציה למבקרים ולא מעבר לכך, עבור מבקרים שיחושו ליום אווירה אירופאית בלי להטריח את עצמם בנסיעה יקרה לחו"ל.

הרי די היה אם בסוף הדרשה שנשאת, מר נתניהו, היית עובר דרך עיר הבשורה האמתית, נצרת, העיר בעלת ריכוז הנוצרים הגבוה בארץ. היית שם לב לעוני, למצוקת הדיור, למצוקה ברחובות, בתשתיות ובחיים בכלל ביחס לשכנתה נצרת עילית. למזלנו זכינו לכך שישנם מוסדות חינוך ותרבות איתנים ומבוססים בתוך הקהילה הנוצרית שדואגים לאלפי תלמידים, לא רק נוצרים אלא לכלל האוכלוסייה הערבית כאחד. מוסדי הלימוד הנוצריים ממשיכים להוות בגאווה את גולת הכותרת של החינוך ברחבי המדינה. בנוסף אליהם, הורינו משקיעים את מירב מאמציהם בשימת דגש על ההשכלה, כי הרי ברור לנו בתור מיעוט שהשכלה, אקדמיה ומחקר הם נשקנו לעתיד, ולא מלחמה וכוח. ההשכלה היא זו שתוביל אותנו למרות מערום הקשיים שניצבים בדרכנו וכובדם של מכשולי הדרך הרבים שרובצים על כתפינו. לא בזכות חסדיה של המדינה אנחנו משתלבים בכלכלה ובלימודים הגבוהים, אלא בשל הדרך שאנחנו מאמינים בה. אל תתהדר על גבי זיעתם של הורינו ואנשי ההוראה המסורים שמעמידים אותנו איתנים וחזקים עמוק בתוך שורשי האדמה עליה אנו חיים.

ייאמר לזכותם של גבריאל נדאף (מופשט מתואר "אב") ובנימין נתניהו, שבדבר אחד הם יכול להתגאות: לצערי אין לי נתונים סטטיסטיים מוכחים שאני יכול להישען עליהם, אבל באבחנה של מישהו שחי ונולד בתוך העדה הנוצרית-ערבית, לרוב מי שבוחר לשרת בצה"ל הם אלה שלא הצליחו להשתלב בהצלחה בהשכלה האקדמית. נערים ונערות שלא מצאו שום מסגרת חוץ-אקדמית, ללא כל מסגרת שתכיל אותם ותתמוך בהם, מצאו שמוצאם האחרון הוא להגן על החזון המשיחי החדש.

מילותיך ומילות אלה שמנסים להוביל לעליה בקרב המתגייסים לא יצליחו להפריד אותנו מזהותנו האמתית. תמיד נתפלל ונדבר בערבית, תמיד נאמין בישוע המשיח ובצדקת וקדושת דרכו. אנחנו לא צריכים את עמידתך לימיננו. תמיד נהיה חלק בלתי נפרד מהעם הפלסטיני. אנחנו דוגלים ומאחלים לשלום, ומאמינים באמונה שלמה בדרך הזאת.

רבים בתוך האוכלוסייה מתנגדים באופן נחרץ לכל שירות. חלק מסיבות של שייכות פלסטינית, וחלק ניכר יותר מתנגד כי זה מנוגד להלכה ולדרשה הנוצרית. אנו מודעים היטב לכך שגיוס עלול להזיק קשות למה שמחזיק אותנו מעל פני המים. שלום, השכלה והתקדמות אקדמית הם הדרך שבחרנו במאבקנו ארוך השנים לחירות ולפיתוח החברה שבה אנו חיים. גורלנו כגורל אחינו המוסלמים והדרוזים, ואנו מאמינים שבכדי לבנות תרבות ואומה עם עתיד זוהר צריך לחנך בני אדם נאורים ומושכלים. האי שוויון המובהק מצד הממשל לאורך השנים לא מונע מאתנו להוביל בחינוך כל שנה מחדש ולכפות "שוויון" והובלה בתחום החינוכי-אקדמי.

סאמר הוא סטודנט נוצרי-פלסטיני מהצפון. מעדיף שלא להזדהות בשמו המלא.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

אקדמיה שלא יוצאת נגד ההרג והדיכוי לא ממלאת את תפקידה

כשהופיע איום על ביטול פרסי ישראל, האקדמיה בישראל הזדעקה. אבל היא בוחרת למלא את פיה מים ביחס לזוועות בעזה, ואפילו עוזרת בסתימת הפיות של סטודנטים ומרצים פלסטינים. ככה לא עושים אקדמיה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf