newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

אזרח נהרג מירי גז מדמיע משטרתי ועשרות נפצעו במהלך הלוויה ברהט

בין הפצועים בעימותים, שפרצו במהלך הלוויתו של סמי אל ג'אער ברהט, גם נערים וקשישים. ג'אער נורה למוות בשבוע שעבר במהלך פעולה משטרתית

מאת:

דיווח: מיכל רותם. צילום: אורן זיו/אקטיבסטילס

אזרח הרוג מגז מדמיע שירו שוטרים, נער בן כ-16 נפצע בינוני, פצוע קשה בן כ-50 ועשרות פצועים נוספים מגז מדמיע ברהט, בעקבות עימותים שפרצו במהלך הלווייתו של סמי אל ג'אער ברהט, בה השתתפו אלפי אנשים. ג'אער נורה למוות בלילה שבין רביעי לחמישי שעבר במהלך פעולה משטרתית, בתקרית שעדיין נחקרת במח"ש.

צפו: ראיון עם אביו של ההרוג סמי אל-ג'אער, וצילומים מן הלוויה:

אורן זיו/אקטיבסטילס

ירי של גז מדמיע במהלך הלווייתו של סמי אל-ג'אער, רהט. צילום: אורן זיו/אקטיבסטילס

בעקבות הריגתו של ג'אער הכריזה ועדת המעקב על שביתה כללית בימים שישי וראשון. לקראת ההלוויה תיאמה עיריית רהט עם המשטרה כי לא תהיה נוכחות משטרתית בזמן הלוויה, כדי לא ללבות את זעם התושבים. ההפגנה התנהלה בשקט מופתי עד שניידת משטרתית אחת החליטה להתקרב למקום, בניגוד לסיכום המוקדם, נזרקו לעברה אבנים, ובעקבות כך הגיעו למקום כוחות משטרה גדולים שפתחו בירי חי ובירי רימוני הלם וגז בתוך בית הקברות של העיר. המוני האבלים ברחו מבית הקברות והתפזרו באזור.

אורן זיו/אקטיבסטילס

פצוע בהלווייתו של סמי אל-ג'אער, רהט. צילום: אורן זיו/אקטיבסטילס

רבים מתושבי רהט נמצאים בבית החולים סורוקה וממתינים למידע בנוגע למצבם של יקיריהם וחבריהם. בעקבות האירועים הקשים הוכרז על המשך השביתה הכללית עד יום שלישי. הפגנות יתקיימו מחר ברהט, בחיפה, בשפרעם ובאוניברסיטאות באר שבע, חיפה ותל אביב.

אורן זיו/אקטיבסטילס

מרכז עדאלה: "מעשי רצח של המשטרה נגד האזרחים הערבים הפכו להיות עניין שבשגרה". צילום: אורן זיו/אקטיבסטילס

ממרכז עדאלה, המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, נמסר בתגובה לאירועים כי "מעשי רצח של המשטרה נגד האזרחים הערבים הפכו להיות עניין שבשגרה, וזו לא הפעם הראשונה שמשטרת ישראל מנסה להצדיק את הפשעים שלה נגד האזרחים הערבים באמצעות הפצת שקרים. מאז גניזת תכנית פראוור משטרת ישראל נוקטת בגישה אלימה ואגרסיבית במיוחד כלפי האזרחים הערבים-בדואים מתוך כוונה 'ללמד אותם לקח'. בנוסף, המחלקה לחקירות שוטרים אינה חוקרת בצורה ראויה ומקצועית את המקרים החמורים האלה, ובכך מעצימה את תפיסת המשטרה כלפי האזרחים הערבים כאויבים שדמם מותר".

> יהודים ומוסלמים התכנסו בבית הכנסת בתוניס לזכר יואב חטב, שנהרג בפריז

אורן זיו/אקטיבסטילס

אורן זיו/אקטיבסטילס

אורן זיו/אקטיבסטילס

אורן זיו/אקטיבסטילס

אורן זיו/אקטיבסטילס

אורן זיו/אקטיבסטילס

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf