לא, איימן עודה לא זורם, ובצדק

כמו שנשים צריכות להסביר בלי סוף שהן לא רוצות להיות חלק דומם בתסריט שכתב מישהו אחר, על הערבים בישראל מוטלת החובה המעיקה לא להניח לחברה הישראלית לבלוע אותם בחיבוק מזויף בלי להעניק להם מקום אמיתי בסיפור. את החובה הזו איימן עודה מילא באנושיות ובתקיפות

מאת:
השאירו תגובה
א א א

בסוף השבוע היה לי קצת זמן פנוי אז יצא לי לעלעל באינטרנט. במסגרת עלעולי נתקלתי בטור של דנה ספקטור. שניה לפני שאתם מעווים את האף הסחו-רדיקלי שלכם (על הסחו-רדיקלים ארחיב בהזדמנות), אני חושב שהיא נותנת שם מילים לתופעה תרבותית מעניינת.

בטור שלה דנה מדברת על חברה שלה שמקבלת מבחור שהתחילה לדבר איתו, בלי שום הכנה מוקדמת, וידוי מיני. אני מצטט מהטור, שקיבל את הכותרת ללכת נגד הזרם:

היא כל כך עצבנית עליי, שאני מצייתת וקוראת בשתיקה. אחרי שהוא כותב לה: "ערב טוב ושבוע טוב, מה שלומך?" היא עונה: "מצוין. תודה. איך?" "סבבה", הוא כותב לה, "האמת שתפסת אותי כרגע במצב חרמני. צופה בסרטונים".

משם זה רק מידרדר, וידידנו האלמוני ממשיך לדבוק בשיח מהסוג שכנראה כל אישה באינטרנט מכירה. דנה מהגגת, בצדק, שגם מגע מהיר ולא מחייב צריך להישאר, ובכן, מגע אנושי: “אין אישה אחת שאני מכירה שלא רוצה קצת יחס אנושי לפני שמנסים להזרים אותה”, היא כותבת.

אני מסכים איתה מאוד, ואני אפילו רוצה להרחיב קצת: אין בנאדם שלא רוצה קצת יחס אנושי לפני שמנסים להזרים אותו למשהו או לאנשהו. אנחנו לא מכשירים. אף אחד ואחת מאיתנו. הרגשות שלנו נוכחים תמיד, ופועלים תמיד, וזקוקים להכרה תמיד.

> "מחנה השמאל היהודי" שוב תוקע סכין בגבם של שותפיו

גילה מנהיגות אמיתית, איימן עודה (יונתן סינדל פלאש90)

גילה מנהיגות אמיתית, איימן עודה (יונתן סינדל פלאש90)

להזרים את איימן

הרבה מילים נאמרו סביב היעדרותו של איימן עודה (היפה והנשמה) מהלווייתו של שמעון פרס. אבל נדמה לי שהדבר הנכון ביותר לומר על מה שקרה פה הוא זה: מה שהיה פה הוא ניסיון להזרים את איימן עודה, כלומר לסחוט ממנו, כנציג הציבור הערבי בישראל, מחווה שתמחיש שהוא מסכים לסיפור שישראל מספרת, של פיתוי וחיזור ומימוש בצורתם המובהקת ביותר.

אבל איימן לא טמבל. והדור הנוכחי של פלסטינים ישראלים לא טמבל. החכמים שבהם מבינים שמה שחסר ביחסיהם עם ישראל זה לא מימוש סימבולי של קרבה (ע”ע תקציבים, אירוח נכבדים בבית הנשיא ביום העצמאות וכו'), אלא מקום אמיתי בסיפור. בלי מקום אמיתי בסיפור יש לנו רק משחק ריק שגורם לשני הצדדים להרגיש רע, ובעצם מנציח את המצב הקיים תוך אשליית תנועה ופעולה.

כמו שנשים צריכות להסביר אלף פעם בחייהן שהן לא רוצות להיות חלק דומם בתסריט שכתב מישהו אחר בראש שלו, על הערבים בישראל מוטלת החובה המעיקה לא להניח לחברה הישראלית לבלוע אותם בחיבוק מזויף בלי להעניק להם הכרה אמיתית ומקום אמיתי בסיפור. את החובה הזו איימן עודה מילא באנושיות ובתקיפות הראויים לה בדיוק.

ואם אין בזיכרון הישראלי כמה וכמה פגישות חגיגיות ולבביות ומתוקשרות בין ראש הממשלה והנשיא לנציג הערבים בישראל, שזה דבר מצער מאוד, אז זה לא התפקיד של איימן עודה לטשטש את הפער על ידי מילוי מקום של ניצב. טוב עשה איימן שלא בא. האינסטינקטים שלו עובדים נהדר.

כי אז מה אם העולם מדבר אליך בלי סוף בקול של ציפיה להסתדר במקום ולשבת יפה. אנשים לא עובדים ככה. זו העמדה החתרנית והנדרשת בעולם האנטי-אנושי של ימינו. אם לא עושים לך מקום, אל תבואי. אם לא נותנים לך להיות באמת, אל תלך.

> למה אני כותב על אסירים פלסטינים?

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
למה לא פרסמת ביוגרפיה? (צילומים: סטפן רוהל/קרן היינריך בל, תומר נויברג/פלאש90, אקטיבסטילס)

למה לא פרסמת ביוגרפיה? (צילומים: סטפן רוהל/קרן היינריך בל, תומר נויברג/פלאש90, אקטיבסטילס)

ההיסטוריה הסודית של המאבק הפמיניסטי נגד הכיבוש

למה נשים לא כותבות ביוגרפיה? איך זה להיות "אויבת העם"? האם לאמהות יש תפקיד במאבק? בעקבות "נאילה והאינתיפאדה", יולי נובק יצאה לדבר עם זהבה גלאון, עו"ד לאה צמל והעיתונאית ענת סרגוסטי, מהנשים שעומדות עשרות שנים בחזית המאבק בכיבוש

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
שיחה מקומית תלויה בך. תרמו עכשיו
תרמו עכשיו
silencej89sjf