newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פקיד ישראלי מאיים על מפגינים בגרמניה: "אנחנו יודעים מי אתם. תחיו בפחד"

בעקבות שריפת דגל ישראל במהלך הפגנה בברלין, פרסם האחראי על היחסים הבינלאומיים במשרד לענייני מודיעין סטטוס בו הוא מאיים "אנחנו יודעים איפה אתם נמצאים ואיך נוכל להביא אתכם לדין". זאת למרות שהמעשה לא מהווה עבירה על החוק בגרמניה

מאת:

במשרד לענייני מודיעין (כן, יש משרד כזה) יושב אחראי ליחסים בינלאומיים, ומאיים על אזרחי ותושבי גרמניה. ב-15 בדצמבר שיתף רב-סרן במיל', אריה שרוז שליקר, בדף הפייסבוק שלו מאמר מעיתון וולט הגרמני (WELT, 14.12.2017) המדווח על כוחות בטחון ישראלים שפיזרו הפגנה תוך ירי על פלסטינים בפאתי רמאללה. ההפגנות בפלסטין, במחאה על ההצהרה של טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, לוו בהפגנות ברחבי העולם, לרבות בגרמניה.

שרוז שליקר ליווה את המאמר בסטטוס הבא:

"נא לשתף! המסר של מאמר זה יוצא לכל אלו בגרמניה, החושבים שהם יכולים לשרוף מגן דוד בפומבי, מבלי להיענש על כך. אנחנו יודעים מי אתם, איפה אתם נמצאים, ואיך נוכל להביא אתכם לדין. תחיו בפחד!" (תרגום מגרמנית א.מ., המילים המודגשות מופיעות במקור באותיות גדולות [Capslock]. במדיה החברתית מקובל לפרש כתיבה באותיות ראשיות כצעקה או התנהגות אגרסיבית).

צילום מסך מתוך פייסבוק

הפוסט של שליקר. צילום מסך מתוך פייסבוק

למשרד לענייני מודיעין לא מספיק שאזרחי/יות ישראל יחיו בפחד – כעת הוא מבקש להטיל אימה גם על אזרחי העולם. כך, נראה שהגענו למצב בו נציג משרד ממשלתי מאיים למעשה ישירות על תושבי מדינה זרה שמממשים את זכותם החוקית והדמוקרטית להפגין, תוך הפניה לפעילות צבאית וירי באש חיה על אוכלוסיה כבושה.

בימים האחרונים, כלי התקשורת בגרמניה נתמלאו בדיווחים וניתוחים על שריפת דגל ישראל במהלך הפגנה בברלין (ראו למשל כתבה זו ב- ZEIT ONLINE, 14.12.2017). פוליטיקאים ממפלגות המרכז, כמו גם המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, מזדעקים וקוראים להפליל שריפת דגלים בחוק הגרמני.

לא רק סמל יהודי, אלא גם סמל הכיבוש

הסיקור רצוף בסילופים מכוונים, המציגים את המחאה נגד הכיבוש הישראלי (ובמקרה זה, גם נגד הפרובוקציה של טראמפ בירושלים) כאנטישמיות לשמה. כך נוצר מעגל סגור: ניכוס של ציבור יהודי וסמלים יהודיים בשרות הכיבוש מסייע להציג את המחאה הפלסטינית כאנטישמיות.

ראו למשל את הרטוריקה אודות "שריפת מגן דוד". הצילומים מההפגנה מראים בפירוש מגן דוד עם שני פסים אופקיים בצבע כחול. המשרד לענייני מודיעין וודאי יודע לזהות דגל ישראל. לא מדובר בסמל יהודי בלבד, אלא בדגל לאום שהפך לסמל כיבוש ודיכוי העם הפלסטיני. ואיזו סיבה יש לאנשים לא לשרוף את סמל הדיכוי שלהם?

יש למשרד לענייני מודיעין עוד עבודה לעשות, אם ברצונם לעלות את רמת החרדה בקרב תושבי הגרמניה, אפילו אלה היהודים. כך, הקבוצה היהודית האנטי-פאשיסטית של ברלין (Jewish Antifa Berlin) מציעים לחגוג את חנוכה קצת אחרת. לצד תמונה של חנוכיה עם דגלי לאום, הם כותבים: "על החנוכיה שלנו, במקום הנרות, יש כעת סמלים של שעבוד האנושות – הדגלים הלאומיים של משטרים דכאניים מרחבי העולם, אשר, בדרכיהם השונות, אחראים לסבל עולמי. הקידוש שלהם הינו צורה מודרנית של עבודת אלילים".

**

פנינו למשרד לענייני מודיעין כדי לבקש את תגובתם על הדברים. התברר כי למשרד אין דובר. לקבלת תגובת המשרד הופנינו לאריה שליקר, מבלי שידעו כי שליקר עצמו הוא מושא הכתבה.

אריה שליקר מסר בתגובה: "זה עמוד שלי הפרטי. נולדתי וגדלתי בגרמניה ועברתי מאות תקיפות אנטישמיות מצידם של צעירים מוסלמים. לא יכול להיות שהם מאיימים על יהודים ושורפים סמלים יהודיים/ישראליים. זה פוגע בי אישית ואני לא מוכן לסבול את זה יותר בשתיקה.

אני מוסיף שהיו לי ויש לי גם חברים מוסלמים בגרמניה וגם להם נמאס כי התנהגותם האלימה של אותם כמה אלפים נותנת לגרמני הממוצע תחושה של כל איש עם רקע מזרח-תיכוני/ערבי/מוסלמי הוא רדיקלי, מה שממש לא נכון, והדבר הזה מחזק את הימין הקיצוני".

[עדכון: 22/12: הפוסט שפרסם שליקר נמחק מעמוד הפייסבוק שלו.]

> הכפפת אוניברסיטת אריאל למל"ג ירושלים: צעד נוסף לקראת סיפוח השטחים

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

אקדמיה שלא יוצאת נגד ההרג והדיכוי לא ממלאת את תפקידה

כשהופיע איום על ביטול פרסי ישראל, האקדמיה בישראל הזדעקה. אבל היא בוחרת למלא את פיה מים ביחס לזוועות בעזה, ואפילו עוזרת בסתימת הפיות של סטודנטים ומרצים פלסטינים. ככה לא עושים אקדמיה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf