newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

אתם הטוענים להחלפת נתניהו, מדוע נדם היום קולכם?

הפוליטיקאים, אנשי האקדמיה, המתנגדים והנאורים - מדוע אתם שותקים? האם אתם מעדיפים שנתניהו יטפל בערבים בשבילכם? טור כואב בעקבות ההרס האלים וההרג באום אל חיראן הבוקר

מאת:

כותב אורח: מרזוק אלחלבי

אתם, הטוענים לכתר, להחלפת השלטון של הימין, המדברים חדשות לבקרים בגנות המושחת בראש הפירמידה. אתם, יאיר לפיד, בוז'י הרצוג, ציפי לבני, עמיר פרץ ושלי יחימוביץ'. אתם החרדים לדמוקרטיה וערכיה, לאושיות השלטון ושלטון החוק.

אתם, במחלקות למדעי המדינה, המלמדים עכשיו את הסטודנטים שלכם על דמוקרטיות, מדינה מודרנית והפרדת רשויות, ואתם בפקולטות למשפטים, המרביצים תורה על זכויות אדם, חירויות ועיקרון השוויון בפני החוק, שבלעדיו "אין דמוקרטיה ואין בטיח", ואתם בחוגים לסוציולוגיה המנסים לפענח את קודי החברות, המודרנה ומנגנוניה.

> צפו: וידאו בלעדי מהאירועים הקשים והירי באום אל חיראן הלילה

כוחות משטרה ויס"מ מכתרים את ח"כי הרשימה המשותפת באום אל חירן (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)

כוחות משטרה ויס"מ מכתרים את ח"כי הרשימה המשותפת באום אל חירן (צילום: דוברות הרשימה המשותפת)

אתם, במחלקות לתקשורת המונים ומדיה, המביאים בשמחה את בשורת הכוח של הביקורת התקשורתית ותקשורת ההמונים לרסן כל ממשלה ועריץ, ואתם המביאים דוגמאות של תקשורת לוחמת שהפילה ממשלות וקעקעה משטרים.

אתם, כולם, מה תגידו היום לאנשים שלכם, על אום אלחיראן أم ـ الحيران،, על נסיבות הריגתו של המחנך עאמר אבו אלקיעאן عامر أبو القيعان, ופציעתו בכדור "ספוג" שנאה וגזענות של איימן עודה? מה תלמדו את הסטודנטים שלכם היום, איך תמשיגו את אשר אירע, ואיך תתארו את הדם שנשפך? איך תתארו את התנהלותו של ראש ממשלה צמא הסיגרים המשובחים, אקשן ושרפות המצילות את עורו? האם תתייחסו לאספקטים כאלה כשתדברו על האירוע, או אולי תתקרנפו ותהפכו כולכם לערוץ 10 אחד גדול?

הוי אתם, אתם רבותי הטוענים לישראל אחרת, מה תעשו עכשיו עם כתישת מפעלכם הלאומי על ידי יהודי מחרחר מלחמות כמו נתניהו? האם תגידו סוף סוף את האמת לעצמכם, לאנשיכם, שעוד מעט לא יהיה מקום אפילו לכם להשחיל מלה בתקשורת המונים, או באולם הרצאות השורץ מלשינים לתלות שלט, גם כזה שמזהיר מפני רוב ערבי? או שמא גם אתם מאסתם בערבים האלה, וטוב שיש מי שמטפל בהם? האם תגידו בסתר לבכם אולי נוכל בקרוב להיפטר הן מהערבים והן מנתניהו?

הגידו, הגידו משהו, שנדע איפה אתם על מפת ההיסטוריה המתרחשת כעת.

אגיד לכם את האמת שלי לפחות. קבוצות ואנשים מעדיפים לפעמים את הנוחות שלהם על החירות, אבל לפעמים הם מעדיפים את החירות – על כל צורות הנוחות. זאת ועוד: לערבים הפלסטינים, כמו כל קבוצה וחברה, יש לא רק צרכים, אלא גם כבוד קבוצתי.

מרזוק אלחלבי הוא משפטן, עיתונאי וסופר, בעל טור קבוע בעיתון "אל-חיאת" הלונדוני.

> שני הרוגים בהריסת אום אל חיראן; "התנפלו בנשקים שלופים"

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf