newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בחמישי עושים היסטוריה: מצעד הגאווה הראשון של באר שבע יוצא לדרך

לא עוד רחובות צדדיים, לא עוד גדרות. מצעד הגאווה של באר שבע יצעד ברחובות ראשיים ויסתיים בהפנינג ברחבת העירייה. בניגוד לפוליטיקאים שמרנים בעיר שמביעים התנגדות למצעד התושבים מגלים פתיחות, כאשר כ-70 אחוז מהמשתתפים בסקר אינטרנטי תומכים בקיומו של מצעד בעיר

מאת:

ניצחון לקהילה הגאה בבאר שבע: ביום חמישי הקרוב, ה-22 ביוני, יצא לדרך מצעד הגאווה הראשון של בירת הנגב, שיעבור ברחובות מרכזיים בעיר. בשנה שעברה בוטל המצעד כאשר המארגנים נדרשו, בלחץ גורמים דתיים בעיר, לצעוד ברחוב צדדי ובמסלול קצר ולקיים אירוע במתחם סגור, בעקבות מידע קונקרטי שהתקבל לטענת המשטרה, על כוונת קיצוניים לפגוע בצועדים. על המידע קיים איפול עד היום, אולם הוא הוצג בבג"צ בדיון על קיומו של המצעד.

השנה, אחרי משא ומתן בין הקהילה הגאה בעיר לבין העירייה שנמשך חודשים ארוכים, 18 שנים אחרי מצעד הגאווה הראשון בתל אביב, ולאחר מספר שנים של ניסיונות לקיים מצעד שנחסמו על ידי גורמים פוליטיים – יונפו ברחובות בירת הנגב דגלי גאווה בצבעים שונים.

לארגון המצעד השנה שותפים הבית הגאה בבאר שבע, העירייה וחברת הבת שלה כיוונים. המצעד הגאה יעבור לאורך קטע רחוב בשדרות רגר, רחובה המרכזי של באר שבע, ויסתיים ברחבת העירייה, שם יערך הפנינג עם הופעות של מרגלית צנעני ואניה בוקשטיין, ובהנחיית מלכת הדראג הדרומית סלין לה-דיוויין. וגם ראש העיר רוביק דנילוביץ' צפוי לשאת דברים כפי שעשה באירועים קודמים של הקהילה.

אתמול (ראשון) פרסמתי באתר הדרומי הפופולרי ברנז'ה NEWS כתבה אודות סקר פייסבוק שערך האתר בשיתוף עם קבוצת הפייסבוק "באר שבע ביחד", המונה 80,000 חברים. תוצאות הסקר מפתיעות ופותחות פתח לתקווה לסובלנות בבירת הנגב: מתוך 2,510 הגולשים שהשתתפו בסקר, שאינו אנונימי, עולה רוב מובהק בעד קיום מצעד הגאווה בעיר. על פי הסקר, 68.8 אחוזים (1713 נסקרים) הצביעו בעד קיום המצעד. 31.8 אחוזים (797 נסקרים) מתנגדים לו.

> מעבר למסך הברזל של עזה. סיפור מאת דייב אגרס

דגלי גאווה יתנוססו ברחובות המרכזיים של באר שבע? (צילום: גילי יערי/פלאש90)

דגלי גאווה יתנוססו ברחובות המרכזיים של באר שבע? (צילום: גילי יערי/פלאש90)

ציון רז, דובר הבית הגאה בבאר שבע, אומר כי קיום הצעדה על רחובה הראשי של באר שבע, הינו "הישג הסטורי", ומסביר "בשנה שעברה, הפשרה הייתה לצעוד 100 מטר על רחוב שז"ר בלבד. השנה יש צעידה של יותר מקילומטר שעוברת על רגר. זה שינוי גישה של 180 מעלות מצד העירייה והמשטרה, שנובע מעבודה מאוד קשה שלנו בשנה האחרונה".

אולם למרות המגמות החיוביות, ככל שמתקרב מועד המצעד, ניכרת גם עלייה בקריאות הלהטב"קופוביות ברשתות החברתיות המקומיות, כמו גם באיומים אלימים. ביום שבת בשעות אחר הצהרים, דווח למוקד מאה של המשטרה על תגובה לפוסט בנושא מצעד הגאווה בבאר שבע: "בקרוב פיגוע במצעד הגאווה הראשון בבאר שבע". שוטרי משטרת ישראל איתרו צעיר כבן 17 תושב באר שבע, עצרו אותו ובתום חקירה  בתחנת באר שבע בה קשר עצמו למיוחס לו, הובא בצאת השבת בפני שופט להארכת מעצרו."משטרת ישראל תגלה אפס סובלנות כלפי כל גילוי של אלימות והסתה ברשתות החברתיות ותפעל לאיתור העבריינים ולהביאם לדין", ציינו במשטרה.

"אנחנו נצא לצעוק שאנחנו כאן, ומגיע לנו להיות כאן. שאנחנו מתכוונים להישאר. אנחנו יוצאים לצעוד בשביל הזכות לחיות בכבוד, להיות מי שאנחנו, ולהיות גאים וגאות במי שאנחנו", כתבו מארגני ההפגנה באיוונט שפתחו בפייסבוק.

ביום חמישי, אנחנו עומדים לצעוד בפעם הראשונה מול כל העיר, לצעוד גאים למען הנראות הציבורית, למען צדק ושוויון, נגד אלימות כלפי להט"ב בפריפריה ובכל מקום, ולמען והקבלה של הקהילה הלהטב"קית על כל צבעיה. תבואו גם אתן ואתם לצעוד איתנו. בואו לעשות היסטוריה.

> כל יום ילדי תימן נחטפים מחדש

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf