newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

נתניהו: נייבא רופאים מהודו כדי להזין בכפייה פלסטינים

בעקבות הסירוב העקבי של רופאים ישראלים לענות פלסטינים שכלואים ללא משפט, תייבא הממשלה רופאים עניים שלא תהיה להם ברירה. כמו כן, מחקר חדש מצא מחדל של ממשלת הימין שלא ניתן להאשים בו את השמאל. וגם: מתברר שסמוטריץ' צודק, ההומואים שולטים. סאטירה

מאת:

מזכיר הממשלה הודיע היום (ו') כי לאחר שגם רופאי בית החולים ברזילי, בדומה לעמיתיהם מבית החולים סורוקה, סירבו להזין בכפייה את העציר המינהלי מוחמד עלאן, החליט ראש הממשלה נתניהו כי הגיעו מים עד נפש ובמסגרת תפקידו כשר הבריאות החל מהשבוע הבא יפצח בייבוא רופאים מהודו לצורך העניין.

הצעד הדרסטי ננקט בשל העובדה כי גם המעבר לברזילי לצורך "שינוי אווירה" כשל, והתקוות שנתלו במנהל בית החולים ד"ר תא"ל (במיל') חזי לוי התגלו כתקוות שווא, באורח מפתיע משהו לאור עברו כקצין רפואה ראשי. עם זאת, המעבר לא היה כישלון מוחלט, לאחר שבאשקלון לפחות גיוס פעילי הימין צלח ואלו ביצעו את משימתם בהכאת פעילי השמאל בבית החולים, כך שלא ניתן להגדיר את המעבר כפארסה מוחלטת.

נוצרה אם כן סכנה כי חוק העינויים ("ההזנה") החדש של השר ארדן יושם ללעג, וזו עוד גולת הכותרת של ממשלת הימין במאבק למען כליאת בני אדם שלא נשפטו מעולם ואין ראיות נגדם. מכיוון שכך בתחילת השבוע הבא יקלטו 396 רופאים חדשים מהודו, אחד לכל אסיר פלסטיני שמוחזק ללא משפט. מקורות מוסרים כי נשקלה האפשרות להביא שני רופאים נוספים לצורך טיפול בשני העצירים היהודים. האפשרות נדחתה לאחר שהוברר שבתכלס ישחררו אותם בתוך כמה חודשים כך או כך, שכן מדובר בעיקר במעצרי אווירה עד שישכחו את התינוק השרוף, כך לפי בכיר בשב"כ.

תקוות ראש הממשלה היא כי רופאים עניים מספיק יסכימו לעסוק בעינויים והריגה מכוונת של מטופלים, וכך ימנע שוב מהשמאל לכבול את מדיניות ממשלת הימין בדרך לארץ ישראל האוטופית.

> מרד הרופאים: מסרבים לטפל בכפייה בשובת הרעב

רופא בהודו (אילוסטרציה: BBC World Service CC BY-NC 2.0)

רופא בהודו (אילוסטרציה: BBC World Service CC BY-NC 2.0)

מחקר: ניתן ליצור מחדל ימני שאי אפשר להאשים בו את השמאל

אפרופו כבילה. גיליון "Science" האחרון מדווח כי מדענים מאוניברסיטת קורנל, ביניהם ייתכן גם ישראלי לשעבר, הצליחו ליצור במעבדה מחדל סינטטי מעשי ידיה של ממשלת ימין המושלת שנים רבות, שלא ניתן להאשים את השמאל ביצירתו ובחוסר היכולת של הממשלה לטפל בו. המחדל הוצג לקבוצת ביקורת, אשר סירבה באופן עקבי להאמין כי השמאל יצר אותו, למרות הסברים מנומקים בפייסבוק של חברי הממשלה שטענו אחרת.

הרעיון שיהיה מחדל שבו הימין לא מצליח להאשים את השמאל נחשב במשך שנים רבות לבלתי אפשרי ולאגדה אורבנית. זאת לאור דוגמאות כגון בעיית מבקשי המקלט, אותם ממשלת הימין זורקת כבר שנים רבות בדרום תל-אביב, כי לדפוק שני סוגי עניים זה יותר נקודות, ואז בכל פעם שהיא צריכה פוגרום דואגת הממשלה להזכיר לכולם כי השמאל יצר את בעיה. באופן שלא ניתן להסביר רציונלית – זה עובד לה בכל פעם.

דוגמא נוספת היא המצאת העם הפלסטיני על ידי השמאל. הימין היה כמובן מז*** את אותם פלסטינים לכאורה ללא השמאל. כך בפרט גם לגבי כל מבצע שהיה אי פעם בעזה בתקופות הימין, שהתחיל ב"עוד שנייה אנחנו מנצחים", המשיך ב"תנו לצה"ל לנצח", ונגמר אחרי כחודש עם תוצאות מביכות המלוות בהסבר כי אם לא השמאלנים, נתניהו ויעלון היינו מוחקים את עזה ביומיים ושלום על ישראל. ומה רע, צריך הרי לשנוא מישהו למען האחדות בזמנים קשים.

צוות החוקרים מזכיר גם את מתווה הגז, שהשמאל מונע ממנו לזרום לחוף וגורם לכך שנגמור כמו בארגטינה, את מיליון הילדים העניים שרעבים ללחם, שהם המצאת סטטיסטיקאים שמאלנים, וכמובן את תוכנית ההתנתקות הידועה לשמצה, שהשמאל ביצע בדיוק לפני עשר שנים.

כעת המדענים ממתינים בהתרגשות לטלפון משבדיה לקבל פרס נובל על מלאכתם על המחדל החסין לביקורת על השמאל. הגניוס הישראלי עשה זאת שוב.

סמוטריץ' צדק

בתוך כך, מאמר נוסף שכדאי לציין מאותו גיליון אקדמי קובע כי התקשורת הישראלית נשלטת בעיקר על ידי גברים הומוסקסואלים, ועל כן צפייה מרובה בטלוויזיה יכולה להביא להמרה של כ-7.3% בנטיות המיניות של הצופה בה.

במאמר נותחה בהרחבה הדוגמא הכואבת בה ערוץ 1, במימון ציבורי (!), בחר השנה לשדר את האירוויזיון בדיוק באותו ערב בו נחטפו ילדים סטרייטים ונהפכו למצות במועדוני גייז, דבר שכלל לא דווח בתקשורת העוינת. בדיוק באותו ערב יצא לאקרנים הסרט "ההומו זיס", שגם הוא לא שודר בערוץ הציבורי, ולכן נבחרי הבית היהודי נאלצו להסתפק בהקרנה פרטית בהתנחלות של ח"כ סמוטריץ' (הבית היהודי).

התופעה המחרידה, לפי המחקר, עשויה להביא ללגיטימציה מסוכנת לכך שבני אדם יתנהגו כפי שהם רוצים, ומצד שני תיצור מצג שווא כאילו כסילים גמורים וחמורי סבר כמו ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הינם אכן כסילים גמורים. זאת, כשלפני חמשת אלפים שנה למשל, בעת בריאת העולם וזמן רב לפני עידן התקשורת הלהט"בית, כסילים גמורים מסוגו של בצלאל סמוטריץ' היו נחשבים ללגמרי סבירים ודעותיהם אף הופצו בספרים פופולריים.

> הנאום שבנט לא זכה לנאום בכיכר

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf