newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

חברים ושותפים לדרך נפרדו מאורי אבנרי בבית סוקולוב בת"א

כמאתיים פעילי שלום, עיתונאים, פוליטיקאים ועוד הגיעו לחלוק לאבנרי כבוד אחרון. בין המשתתפים גם משלחת מטעם הרשות הפלסטינית שהקריאה את איגרת התנחומים ששלח הנשיא אבו מאזן. ח"כ איימן עודה: "אני רוצה לראות את שמו מונצח ברחוב ברמאללה"

מאת:

כמאתיים חברים ושותפים לדרך גדשו היום (רביעי) אחר הצהריים את החדר בבית סוקולוב בתל-אביב, בו הוצב ארונו של אורי אבנרי. בין היתר הגיעו להיפרד מאבנרי ראש הרשימה המשותפת איימן עודה, חברי הכנסת תמר זנדברג ודב חנין, פרופ' עדה יונת, חברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון, העיתונאים רונן ברגמן, נחמיה שטרסלר, רינו צרור, ומשלחת מטעם הרשות הפלסטינית בהשתתפות נביל שעת' ואליאס זננירי. בטקס הוקראה גם איגרת מיוחדת מטעמו של הנשיא אבו מאזן.

למרות שרבים מהמספידים העלו על נס את תעוזתו הפוליטית של אבנרי, רוב הדוברים הדגישו בדבריהם את המחויבות לפתרון שתי המדינות ואת חשיבותו, פתרון שעל פי הסקרים הופך לפחות ריאלי משנה לשנה.

ארונו של אורי אבנרי בבית סוקולוב (אורן זיו/אקטיבסטילס)

חברת הכנסת תמר זנדברג והעיתונאי רינו צרור בטקס האשכבה לאורי אבנרי (אורן זיו/אקטיבסטילס)

נפרדים מאורי אבנרי בבית סוקולוב בתל-אביב (אורן זיו/אקטיבסטילס)

זננירי, סגן יו"ד הוועדה מטעם אש"ף לקשר עם הציבור הישראלי וחברו של אבנרי, ציין כמה קשה לדבר בלשון עבר על איש שתמיד חשב על העתיד. "המחוייבות של אבנרי לשלום עדיין חיה כי הוא חינך אנשים והגיע גם להמוני פלסטינים הודות לביקורים אצל ערפאת, אבל בעיקר משום שהוא מייצג אומץ לב אמיתי. המוות שלו עורר עצב עמוק אצלנו הפלסטינים, אבל הוא לא היחיד שהאמין בשלום. בעבר האמנתי במדינה אחת דמוקרטית לכולם, אבל למדתי שזה לא פרקטי. צריך שתי מדינות שחיות זו לצד זו בשלום. זה מה שאורי נאבק למענו".

העיתונאי והחוקר רונן ברגמן ספד לאבנרי: "חשבנו שרשימת התפוצה והמודעות ב"הארץ" יימשכו לעולם. בגיל 15 כתבתי ב"העולם הזה". פעם סיימתי כתבה במילים 'ימים יגידו' ואבנרי אמר לי 'אם ימים יגידו בשביל מה אני צריך אותך?', וככה למדתי על תפקידו של עיתון. אבנרי שבר את השורות וסירב להגיע לוועדת העורכים. המשותף לנתיב הפוליטי והעיתונאי זה ההתנגדות לממסד בשפה החדשה שאבנרי יצר".

יו"ר מרצ, חברת הכנסת תמר זנדברג, אמרה: "גם יחסית לחיים ארוכים, נדיר לעשות שתי מהפכות בחיים: עיתונאית ופוליטית. מה שאפיין את אורי במאבקו זה שאתה יכול להיות רדיקלי, שולי, נרדף אבל משפיע באופן שמשאיר חותם על מדינת ישראל כולה".

גם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה ספד לאבנרי: "באתי לחלוק כבוד אחרון והרבה הערכה ואמונה בקו שסימן אורי אבנרי. ריגש אותי לראות את הטלוויזיה הפלסטינית מפרסמת לאורך כל היום את איגרת התנחומים ששלח הנשיא אבו מאזן. אני רוצה לראות את שמו מונצח ברחוב ברמאללה".

"אם ימים יגידו, בשביל מה אני צריך אותך?" רונן ברגמן (אורן זיו/אקטיבסטילס)

ח"כ איימן עודה נפרד מאורי אבנרי (אורן זיו/אקטיבסטילס)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf