newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בית המשפט: מאהל ארלוזורוב ועיריית ת"א ינהלו מו"מ על הקמת מאהל חלופי

השופט קובי ורדי הוציא צו שאוסר על פינוי מאהל ארלוזורוב ושלח את העירייה לנהל דיאלוג עם יושבי המאהל. עם זאת, בית המשפט איים על התושבים ובכך כבל את ידיהם במסגרת המשא ומתן

מאת:

התקדמות נוספת במאבק המשפטי שמנהלים תושבות ותושבי מאהל ארלוזרוב-נמיר בעיריית תל אביב. העירייה מבקשת לפנות את יושבי המאהל תחילה למתחם מצומצם וצפוף בגן הרכבת, ומאוחר יותר לפרק את המאהל לחלוטין. לאחרונה עתרו התושבים נגד הפינוי הצפוי וזה עוכב בצו זמני עד לקיום דיון בתיק.

בהחלטה שנתן היום (ראשון) קיבל השופט קובי ורדי את בקשת תושבי המאהל והפך את צו המניעה הזמני לצו קבוע עד להכרעה הסופית. המשמעות של מהלך זה היא שכל זמן שהנושא נתון במחלוקת משפטית ומתברר בבית המשפט לא ניתן יהיה לגעת בתושבים עד להכרעה הסופית.

החלטה מעודדת נוספת של השופט ורדי היא לקרוא לצדדים להגיע להסכמה בדבר אתר חלופי אליו ניתן יהיה להעתיק את המאהל. מאידך רומז השופט כי סיכויי העתירה להתקבל אינם גבוהים, וכי אם יאלצו תושבי המאהל את בית המשפט לפסוק ולא יגיעו להסכמה עם העירייה, סיכוי גבוה שבית המשפט יפסוק נגדם. כפי שכתב השופט ורדי:

הגם שסיכויי העתירה נמוכים, לא ניתן בשלב זה לשללם לחלוטין, מה גם שהדרך הראויה הינה להגיע לפתרון מוסכם לגבי מתחם כזה או אחר שייתן מענה לשני הצדדים וישרת הן את צרכי המבקשים והן את צרכי המשיבים בביצוע העבודות הנדרשות לפרוייקטים המתוכננים [חפירות הרכבת הקלה א.ב.].

אלכס רוסוב, תושב המאהל ואחד מ-13 העותרים, מגיב: "בסך הכל נראה שבית המשפט מבין את הבעיה שנוצרה כאן ומכיר בכך שלא אנושי לדחוס כמות כה גדולה של בני אדם ואוהלים למתחם צר וצפוף כל כך. נראה שהשופט מכיר גם במגוון הקהילות הגרות יחד בשטח הגן ובמרחב המינימלי הדרוש להן לשם קיום במרחב מרווח דיו. אנחנו  מקבלים את הצעת השופט להסכמה על אתר חלופי. אנחנו זקוקים למקום חלופי ומקווים להגיע עם העירייה להסכמה הדדית למעבר כזה. נוכל לעבור בשקט ובדרך ארץ, תוך הסתייעות בעירייה להעתקת המאהל למתחם החדש".

> חיים בצד הדרך: שנה בתמונות עם קהילת מאהל ארלוזורוב-נמיר

בצד הדרך, מאהל ארלוזורוב - נמיר, ומגדלי עזריאלי (דן חיימוביץ')

בצד הדרך, מאהל ארלוזורוב – נמיר, ומגדלי עזריאלי (דן חיימוביץ')

בא כוח העותרים, עו"ד חגי קלעי, מסר: "החלטת בית המשפט מגלה כפילות מעניינת. מחד גיסא, בית המשפט מכיר בקושי האנושי שנוצר ומבקש מהעירייה והמדינה לתת מענה הולם וראוי לדרי הרחוב. מאידך גיסא, נדמה שבבסיס ההחלטה עדיין עומדת התפישה שעל פיה הסיוע לדרי רחוב ולחסרי דיור הוא בבחינת צדקה הניתנת על ידי המדינה, ולא בבחינת זכות אדם בסיסית המחייבת את כלל רשויות המדינה. אני מקווה שהליך זה יוכל להיות סנונית ראשונה בשינוי תפישתי רחב ובהכרה של המדינה בזכות כל אדם ואישה לקיום מינימאלי בכבוד".

בנימה ביקורתית אציין כי נראה שבית המשפט בוחר בדרך של גזירה שווה בין כוחות שאינם שקולים. כשהוא שולח את תושבי המאהל להתדיין עם עיריית תל אביב על פתרון מוסכם, אך גם רומז כי אם יצטרך לפסוק יפסוק נגדם, הוא שולח אותם למשא ומתן מוחלשים עוד יותר ואת עיריית תל אביב מחוזקת עוד יותר. השופט כמו רומז לעירייה: "למה לך להתאמץ להתפשר עם הדיירים? הקשיחי ליבך עימם וכשהמשא ומתן יתפוצץ והצדדים יגיעו שוב לבית המשפט, אפסוק לטובתך". במסווה של נייטרליות בוחר בית המשפט להושיט ידו דווקא למערכת הרומסת והחזקה במקום להושיטה לתושבי המאהל הזקוקים לה באמת. ניראה לאן יתפתחו הדברים…

> תמונות החודש: כרוניקה של הריסות בתים

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

בבית החולים האירופי בעזה משתדלים ליצור אווירת רמדאן

משפחות ואנשי צוות קישטו את בית החולים, שבו מצאו מקלט אלפי עקורים מרחבי עזה, בניסיון נואש להרגיש קצת חגיגיות גם בתנאים האיומים שבהם הם חיים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf