newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

נתיחת אבו אלקיען מרסקת את גרסת המשטרה. ארדן צריך ללכת הביתה

מדו"ח נתיחת גופתו של יעקוב אבו אלקיען שפורסם בערוץ 10 עולה כי קליע פגע ברגלו שהיתה על מונחת דוושת הגז. רק לאחר שנורה החל רכבו להאיץ לעבר השוטרים. אחרי שגם השקרים בדבר "אינתיפאדת הצתות" הופרכו, על גלעד ארדן להסיק מסקנות ולהתפטר

מאת:

תושב אום אל חיראן, יעקוב אבו אלקיען, נורה בברך רגלו הימנית שהיתה מונחת על דוושת הרכב בו נהג, והופקר למוות. כך עולה מממצאי נתיחת גופתו שפורסמו אתמול (שישי) בחדשות 10. על פי ניתוח הסרטונים שתיעדו את האירוע, שפרסמנו כאן לראשונה, הכדור שפגע באבו אלקיען בברך חייב היה להיות מתוך אחת היריות הראשונות שנורו לעברו. סביר להניח שלאחר ריסוק הברך לא הייתה לו אפשרות לשלוט על הרכב, וזה הרגע בו האיץ. בנוסף, עולה מן הנתיחה, אבו-אלקיען נורה בכתפו. כלומר: הגרסה השיקרית של המשטרה, שכבר הספיקה להשתנות לפחות פעמיים (על ירי באוויר, או בעצם בגלגלים), מתרסקת לחלוטין.

עוד עולה מהפרסומים כי לאחר שרכבו של אבו אלקיען נעצר והאירוע הסתיים המשטרה מנעה כל טיפול בו כמו גם את פינויו, עד שנלקחה גופתו בצהריים. זאת למרות שבשטח היו שלוש ניידות לטיפול נמרץ. מותו נגרם מאיבוד דם שנמשך לכל הפחות 20 דקות, ואם היה מטופל ניתן היה להצילו מאחר ואבו אלקיען לא ספג פגיעות באיברים חיוניים.

אתמול בלילה, לאחר פרסום תוצאות הנתיחה, צייץ חשבון הטוויטר המשטרתי בתגובה לח"כ איימן עודה, וקבע כי הסרטון שפורסם בשיחה מקומית "מגמתי". נכון, מגמתו היא לנתח את האירועים שעוותו על ידי המשטרה. עוד קבעו צייצני המשטרה כי האירוע באום אל חיראן הוא טרור, זאת כאשר החקירה בעיצומה וכל הממצאים הידועים מצביעים על ההפך הגמור. לא ברור מדוע דוברות המשטרה נוהגת כאחרון גופי התעמולה, משמיצה אזרחים חפים מפשע, ומתקוטטת עם חבר כנסת. קשה להניח כי היו נוהגים כך לולא היה מדובר בחבר כנסת ממוצא ערבי.

לפי מה שנראה כרגע, השר לביטחון פנים והמפכ"ל שיקרו לציבור וניסו להאשים אדם חף מפשע בפיגוע ובקשר לדאע"ש, רק מפני שהיה לא יהודי. למרות שארדן ממשיך לשקר ולטעון שהמשטרה לא קשרה את אבו אלקיען לדאע"ש, הרי שכבר בשעות הבוקר המוקדמות ביום רביעי המשטרה תדרכה כך כתבים, שעות רבות לפני שנמצאה ה"הוכחה" בדמות עיתון "ישראל היום".

המשטרה אחראית להרג יעקוב אבו-אלקיען ובהתנהלותה אחראית גם למותו של השוטר ארז (עמדי) לוי. המפקדים בשטח שמנעו את הטיפול באבו אלקיען, כמו גם היורים, אשמים גם בהפקרתו ובכך אשמים בגרימת מוות ברשלנות. מסכת הטיוח של המשטרה, שינוי הגרסאות שהלכו והתעדכנו ככל שנחשפו עובדות חדשות כנהוג אצל מי שביצעו דבר עבירה ואינם צופים את הפרטים הניתנים לבדיקה, ההפקרה, השקרים לגבי הירי המכוון בח"כ עודה דורשים חקירה רצינית. לא רק לגבי נסיבות ההרג כי אם גם באשר לאופן התנהלות המשטרה לאחר מכן.

ארדן צריך ללכת הביתה על שקריו המגמתיים, שהיה אפשר לפטור כאי דיוקים שנאמרו בלהט הרגע לולא היה מדובר בהתנהלות מתמשכת, ועל ניסיונותיו להסית נגד אזרחים. הוא היה צריך ללכת הרבה קודם כאשר התבררו שקריו על ההצתות הלאומניות, על העצורים הלא קיימים, וה"דו"חות" שקבעו לכאורה כי בוצעו עשרות הצתות בנובמבר ואז התבררו כמצגות נטולות בסיס שהוכנו כדי לרצותו. אך עתה כבר ברור כי תיפקודו של ארדן בתור השר לביטחון פנים, האמון על ביטחון הציבור, מהווה איום מתמשך כיום על לפחות חמישית מציבור זה.

נ.ב.

מאז יום חמישי המשטרה מוסיפה חטא על פשע ומחזיקה את גופתו של יעקוב אבו אלקיען כבת ערובה. המשטרה דורשת כי בהלוויתו ישתתפו עד 50 בני אדם ושתערך מאוחר בלילה. זה מנוגד לחוק והמשך ישיר לאלימות שהפעילה המשטרה באום אל חיראן והביאה להרוגים. באין מבוגר אחראי במשרד לביטחון פנים יש לקוות שהמשטרה תתעשת בעצמה ותשים קץ לסבל המשפחה.

> ניתוח ויזואלי מערער את גרסת המשטרה על אירועי אום אל חיראן

Umm al-Hiran – 18 January 2017_Hebrew from Forensic Architecture on Vimeo.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

"אנחנו צועקים, רעבים ומתים לבד": החיים בחורבות שג'אעייה

הפלישה של ישראל לשכונה שבמזרח העיר עזה, שנמשכה חודשים, הותירה אחריה הרס מוחלט. התושבים, עדיין תחת מצור, מסכנים את חייהם רק כדי לשים ידיהם על שק קמח אחד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf