newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צפו: ליל האימה לפלסטינים בגדה אחרי הקריאה של סמוטריץ'

"אם יש פיגועים, אין ערבים בצירים", כך כתב ח"כ סמוטריץ' אחרי הפיגוע ליד גבעת אסף. הקריאה נפלה על אוזן קשבת. ל"יש דין" הגיעו דיווחים על התקפות ב-28 מקומות שונים בגדה. דיווח מצולם

מאת:

ביום חמישי, זמן לא ארוך אחרי הירי בצומת גבעת אסף ליד רמאללה, שממנו נהרגו שני חיילים, פרסם ח"כ בצלאל סמוטריץ' מ"הבית היהודי" את הציוץ הבא: "אני קורא לחבריי המתיישבים הגיבורים והחלוצים לצאת הערב ולסגור את ציר 60 לכל אורכו לתנועת כלי רכב ערבים. אם יש פיגועים, אין ערבים בצירים. החיים שלנו קודמים לאיכות החיים שלהם".

בלי קשר או עם קשר לקריאה של סמוטריץ', במקומות רבים בגדה אכן יצאו מתנחלים לכבישים וחסמו או פגעו בכלי רכב או בנוסעים פלסטינים. ב-24 השעות שבין הפיגוע ליום שישי בבוקר, הגיעו לארגון "יש דין" דיווחים על התקפות כאלה ב-28 מוקדים בגדה, מאזור שכם בצפון עד חברון בדרום.

"ב-24 שעות אחרונות אנחנו מקבלים דיווחים על עשרות ואולי מאות של אזרחים ישראלים הממטירים באבנים בתים מאוכלסים במשפחות ורכבים בתנועה, ישנם גם דיווחים על מספר פצועים", אמר אתמול ל"שיחה מקומית" ליאור עמיחי, מנכ"ל הארגון. "אלו פעולות מסוכנות של טרור יהודי שהאחריות להתרחשותן היא של ראש הממשלה וחבר הכנסת סמוטריץ', שקרא לציבור לצאת לכבישים".

ההתקפות האלימות על אזרחים פלסטינים הביאו אפילו את ג'ייסון גרינבלט, השליח של ממשל טראמפ למזרח התיכון, להוציא גינוי. "זריקת אבנים על מכוניות שאין שום קשר להתקפות (על ישראלים) אינה דרך תגובה לגיטימית", צייץ גרינבלט, "אסור שאנשים חפים מפשע ייהרגו". מדובר בתגובה יוצאת דופן שכן ממשל טראמפ אינו נוהג לגנות פעולות ישראליות.

בסוף השבוע בגדה היה אלים. הבוקר (שבת) הרס הצבא בית במחנה הפליטים אלאעמרי ברמאללה, שבו התגוררה משפחת אבו חמיד, משפחתו של הפלסטיני שהשליך את לוח השיש שהביא למותו של החייל רונן לוברסקי. עמירה הס דיווחה ב"הארץ" מפי ה"הסהר האדום" כי 36 פלסטינים נפצעו בעימותים שהתפתחו אחרי ההריסה.

ביממה האחרונה נפצעו כ-300 פלסטינים בעימותים עם צה"ל ומנגנוני הביטחון הפלסטיני ברחבי הגדה. משרד הבריאות ברמאללה דיווח אתמול כי מחמוד יוסף נחלה, בן 18 ממחנה הפליטים ג'ילזון, נהרג מירי חי של צה"ל.

הנה תיעוד של כמה מתוצאות ההתקפות האלה, בווידאו ובתמונות סטילס:

התקפה על מכונית בצומת יצהר (צילום: יש דין דין)

התקפה על מכונית ליד עין יברוד (צילום: אקטיבסטילס)

פצוע מזריקות אבנים, עסירה אלקיבלייה (צילום: הסהר האדום)

פצוע מזריקות אבנים, עסירה אלקיבלייה (צילום: הסהר האדום)

מכונית שהותקפה בכפר בורין (מועצת הכפר בורין)

מכונית שהותקפה בכפר בורין (מועצת הכפר בורין)

עץ זית שנכרת ליד טואנה (מועצת הכפר טוואנה)

עץ זית שנכרת ליד טואנה (מועצת הכפר טוואנה)

מכונית שהותקפה ליד חלחול (צילום: באדיבות יש דין)

מכונית שהותקפה ליד חלחול (צילום: באדיבות יש דין)

מכונית שהותקפה בכפר סינג'ל (צילום: באדיבות יש דין)

מכונית שהותקפה בכפר סינג'ל (צילום: באדיבות יש דין)

מכונית שהותקפה בצומת יצהר (צילום: באדיבות יש דין)

מכונית שהותקפה בצומת יצהר (צילום: באדיבות יש דין)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf