newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

"קונצרט ללא גבולות" לציון שנה למלחמה בעזה

האם המוסיקה תצליח במקום בו כשלו המדינאים? בקונצרט שיערך ב-4 ביוני בכפר עזה, ינסו לגשר על פני האיבה הנוראה בין ישראלים לפלסטינים באמצעות מוסיקה. נשיא המדינה ו-120 חברי כנסת ישראל הוזמנו, כמו גם ראשי שלוש הדתות

מאת:

ביום חמישי, ה-4 ביוני, יתקיים בקיבוץ כפר עזה בשעה 20:00 "קונצרט ללא גבולות" – קונצרט תחת כיפת השמיים בהשתתפות 130 זמרים ונגנים תחת הכותרת "מאבל לתקווה", לציון שנה למלחמה בעזה.

בחלקו הראשון של הקונצרט יבוצע הרקוויאם של מוצרט, לראשונה בשילוב שתי קינות, יהודית ומוסלמית. בחלק השני שלל שירים בביצוע משותף של זמרים ונגנים יהודים וערבים.

לאירוע יוזמנו נבחרי הציבור, שרים וחברי כנסת מתוך מסר של יצירת סובלנות כלפי כל אדם באשר הוא.

> הכי רחוק מדוקאביב: בפסטיבל הקולנוע של שג'עיה הצופים שמחים שיש חשמל

אנסמבל סולני תל-אביב עם המנצח, ברק טל. (צילום: אלון הראל, 'הראל הפקות')

אנסמבל סולני תל-אביב עם המנצח, ברק טל. (צילום: אלון הראל, 'הראל הפקות')

קיץ 2014 עמד בסימן מלחמה שגבתה קורבנות פיזיים ונפשיים קשים ביותר. במהלכה, נבט רעיון שלא הרפה: הפקת קונצרט שיעביר מסר של חמלה, הכרה בכאב של שני הצדדים, והפסקת האלימות. לכן, אומרים מארגני הקונצרט, בחרו לקיים את הקונצרט במדשאה של קיבוץ כפר עזה אל מול גדר הגבול.

המארגנים מזמינים לקונצרט את נשיא המדינה ראובן ריבלין ואת 120 נבחרי הציבור החדשים, וכן את הרבנים הראשיים, הקאדי והארכיבישוף, להפגנת סולידריות, דיאלוג ותקווה משותפת.

את הרעיון הגתה ד"ר אסנת ברתור, ד"ר למקרא באוניברסיטת תל אביב, במהלך המלחמה. כמי שהמוסיקה והשירה הן חלק בלתי נפרד מחייה האמינה ברתור כי ניתן לייצר שינוי באמצעות האמנות. עם רעיון זה פנתה למנצח אבנר איתי. ברתור סחפה אחריה גם את יאיר דלאל, ויחד החלו לפעול למען קונצרט שנה למלחמה בקבוץ כפר עזה. בהמשך הצטרפו אליהם מוסיקאים רבים נוספים.

"אני לא אישה של אקטים סימבוליים", אומרת ברתור. "אני ממש לא נאיבית ואפילו לא אופטימית מטבעי, ובכל זאת אני חדורת אמונה בכוחו של הקונצרט הזה. נסחפתי. אולי כי הוא מחבר בין שניים מהדברים החשובים בחיי: המוסיקה והשירה, והאמונה שצריך לעשות הכל, כולל הכל, כדי למנוע את המלחמות הבאות וכדי לפתור את הסכסוך. לכן אני מקדישה לכך, כבר שמונה חודשים, את רוב הזמן שלי".

הקונצרט יורכב משני חלקים – אבל ותקווה.

חלקו הראשון – הרקוויאם של מוצרט – תפילת אשכבה לקורבנות המלחמה, שיבוצע על ידי תזמורת סולני תל אביב, מקהלת האיחוד, מקהלת הקיבוץ הארצי, והסולנים דניאלה סקורקה – סופרן, יסמין ון דר האל – אלט, עדי צ'זרה – טנור, ויואל סיון – בס. כולם יחד ינגנו וישירו תחת שרביטו של המנצח אבנר איתי.

בין קטעי הרקוויאם ישולבו קטעי קינות – יהודית וערבית .

חלקו השני, תקווה, יכלול קטעים מוסיקליים ושירים בביצוע משותף של זמרים יהודים וערבים. האמן יאיר דלאל יארח את מרים טוקאן, עידן טולדאנו, ג'ורג' סמעאן, סאלם דרוויש, מיכה ביטון, רקפת אמסלם, הלייל אל עוויוי, להקת שרגי, דוד פרץ, לובנה סלאמה ופרד ג'ונסון.

הערה: הסעה מאורגנת ל"קונצרט ללא גבולות" תצא מרכבת ארלוזורוב תל אביב בשעה 16:00. מחיר הלוך ושוב 60 ש"ח לאדם.

> ארטילריה בעזה: נשק סטטיסטי בשירות "הצבא המוסרי בעולם"

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf