newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

קליפ חדש של תאמר נפאר: "או שנצביע או שנגמור מחוץ למולדת"

יוזמה של הראפר הפלסטיני קוראת לציבור הערבי לצאת להצביע בבחירות הקרובות. "למען צעדת השיבה אני הולך להצביע / למען הנשים המוכות במקלטים אני הולך להצביע / בשביל שאוכל לשיר למחרימים ולא למשאיות הטרנספר - אני הולך להצביע"

מאת:

ימים ספורים לפני הבחירות מוציא הראפר הפלסטיני תאמר נפאר שיר חדש בשם "תאמר חייב להצביע" שקורא לציבור לצאת ולממש את זכותם לבחור נציגים לכנסת. "או שנצביע, או שנגמור מחוץ למולדת", הוא שר. אל מול הקריאה להחרים את הבחירות והאכזבה מהתפרקות "הרשימה המשותפת", הוא קורא לצעירים וצעירות פלסטינים לא לגלות אדישות ולצאת להצביע, אחרת הם עלולים למצוא את עצמם מגורשים ממולדתם.

הקליפ החדש, שמתפרסם הבוקר, מצולם כקרב בזירת איגרוף בין נפאר לבין עצמו שבו הוא מעלה את הטענות השונות נגד השתתפות בבחירות – מהחרמה אידיאולוגית ועד לאדישות –  ועונה להן בקולו. השחקנית הפלסטינית למיס עמאר ("סופת חול") משתתפת בקליפ כ"מנחת הקרב".

"האדמה שלנו, המדינה שלהם, אז הכנסת לא בשבילי", שוטח את טענותיו נפאר "המחרים" ומוסיף, "הם משתמשים בנו כדי להראות ליברלים". מולו עומד נפאר "המצדד בהצבעה" שעונה לו "גם השקל לא שלנו מה דעתך? נזרוק את הכסף שלנו ונפיל להם את הכלכלה". הוא ממשיך: "אנחנו בעידן טראמפ, הפאשיזם הוא שפת המיינסטרים". תאמר "המחרים" משיב כשהוא מבטא את תחושתם של רבים: "הקול שלי לא שווה, הרוב הוא גזען הפסדנו במלחמה הזו" ותאפר "המצביע" עונה לו: "אם הקול שלי ימחק את ליברמן, יכלא את ביבי, אז אנחנו מוכנים". בהמשך הקליפ מופיעות תמונותיהם של פוליטיקאים מהימין ונפאר שר: "תגיד לבנט, לשקד, לפייגלין, לסמוטריץ', לצאצאים של כהנא שאני לא זז".

הדו שיח בקליפ, מבטא באופן ברור וחד את המחלוקת בציבור הפלסטיני לפני כל מערכת בחירות ואת המחשבות של רבים, גם של המצביעים, לגבי התוחלת של ההצבעה תחת משטר לא-דמוקרטי. נפאר "המחרים" מתייחס לטענה הרווחת שחברי הכנסת הערבים לא מטפלים בעוני ומזכיר את התפרקות הרשימה המשותפת, מה שלפי חלק מההערכות, יגרום לירידה בשיעור ההצבעה של פלסטינים בישראל. נפאר גם משמיע ביקורת עוקצנית על יושבי בתי הקפה: "אם המיסים הולכים לצבא, בוא נשתול תה בבית, ככה לא נממן את הטילים על עזה, כשאנחנו יושבים בקופי שופ ומדברים על חרם, מול פאי ולאטה".

בחלקו האחרון של השיר, נפאר מסכם את ההחלטה שלו, ואת המסר שלו לציבור הפלסטיני בישראל: "רציתי להחרים, אבל החלטתי שאני לא רוצה להישאר בחוץ / למען אחיי ואחיותיי ב 67׳ אני הולך להצביע / למען צעדת השיבה אני הולך להצביע / למען הנשים המוכות במקלטים אני הולך להצביע / בשביל שאוכל לשיר למחרימים ולא למשאיות הטרנספר – אני הולך להצביע".

נפאר מסר לקראת הוצאת הקליפ כי "אם ההצבעה שלנו יכולה לעזור לשלוח את ביבי לכלא ולהעיף מהכנסת את ליברמן – אז כבר שווה שנצביע. זה המאבק שלנו ואני לא מתכוון לוותר על אף כלי שעומד לרשותי. אנחנו חייבים לצאת מהאדישות לא בשביל הדמוקרטיה הישראלית אלא בגלל הגזענות והאפרטהייד. כשבאים להרוס בתים בשכונה, שאישה נרצחת, וגם שניסו להשתיק אותי – אני יודע מי עמד לצידנו, ואני יודע שאסור לנו לוותר על הייצוג שלנו."

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"אין לנו לאן ללכת חוץ מאליהם. אין למשטרה הפלסטינית סמכות פה". סמאח אקטש עם שניים מילדיו (צילום באדיבות המשפחה)

סמאח אקטש עם שניים מילדיו (צילום באדיבות המשפחה)

תחקיר: ההרוג בפוגרום חווארה נורה כנראה על ידי מתנחלים

במהלך התפרעויות המתנחלים בפברואר 2023 הותקף גם הכפר הסמוך, זעתרה, ונורה למוות סאמח אקטש. תחקיר "בצלם", שבוצע בשיתוף ארגון מומחי הסאונד Earshot, הסיק שההרוג נורה מנשק בעל קליבר קטן, שבדרך כלל אינו בשימוש חיילים. שנה אחרי, איש עדיין לא הועמד לדין

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf