קציצות בריאות ליום חול למען התאגדות

ימים ארוכים במשרד? הילדים רעבים בבית הספר? נמאס לשלם הרבה על אוכל משעמם בקפיטריה? קציצות בריאות ליום חול הן הפתרון בשבילך

מאת:
השאירו תגובה
א א א

כולנו מכירים את זה: אימת ארוחת הצהריים של ימי החול. אתם בדרכים, או בין שיעורים באוניברסיטה, או בהפסקה קצרצרה מהעבודה. בכל מקרה זה לא מספיק זמן בשביל להגיע הביתה ולהכין אוכל ראוי, והרי רוב המעסיקים כיום לא בדיוק דואגים לכך שעובדיהם יקבלו ארוחת צהריים שלמה ומזינה.

החלופה היחידה אם כן היא עוד פעם הפלאפל שמעבר לכביש, הקפיטריה עם הפסטה הגנרית או האורז השמנוני, או בית הקפה עם הסלטים במחירים מופקעים. זה משעמם, רק לעתים נדירות באמת משמח את הלב, וכמובן שמדובר בעוד הוצאה קבועה ומתסכלת בימים של משבר כלכלי, שמובילים יותר ויותר מאיתנו לאכול לא בריא. שלא לדבר על הילדים שמעבירים יום לימודים ארוך בבית הספר וצריכים משהו שהוא קצת יותר מפיתה עם שוקולד.

בדיוק לשעות צהריים אלה, של קיץ או חורף כאחד, מתאימות קציצות בריאות ליום חול. ההכנה אכן לוקחת קצת זמן, אבל מספיק להקדיש שעה וחצי פעם בחודש, ויש לכם קופסת קציצות שתספיק לאינספור וריאציות של מנות, שישמחו את הפסקות הצהריים בכל אשר תלכו. הן יחסית קלות להכנה, מזינות, טבעוניות (כמובן), טעימות, והולכות טוב כמעט עם כל דבר. מתכון להצלחה.

הצטיידות

בשביל משהו כמו 50 קציצות בריאות תצטרכו את המרכיבים הבאים:

– קילו אגוזי מלך לא קלויים (עובד סבבה גם עם 800 גרם)
– 1/2 קילו אורז מלא
– קילו טופו
– 200 גרם צנוברים (אופציונאלי)
– בצל גדול
– כרשה (מומלץ מאוד, בעונה)
– צרור פטרוזיליה וקצת (תלוי בגודל)
– שקית פירורי לחם
– תבלינים: בהרט לקציצות, מלח, פלפל שחור
– (גיבוי בצד: טחינה, או כל תחליף-ביצה אחר שתמצאו כאן)

ההכנה

כהכנה מוקדמת צריך לבשל את האורז, עם הצנוברים בתוכו – אם רוצים בהם. כשהוא מוכן כדאי לאפשר לו להתקרר קצת, כי עוד מעט נשחק איתו עם הידיים אז לא כדאי שיהיה רותח. יש? יופי, מתחילים.

קודם כל חותכים את הבצל והכרשה לגודל בינוני, מטגנים עד הזהבה, ומניחים בצד שיתקררו טיפה.

המשימה הבאה היא להפוך את אגוזי המלך לאבקה דביקה. אפשר לטחון אותם עם מעבד מזון או בלנדר-סטיק, או עם שקית סגורה ופטיש נחוש, למי שעוינים להבים מסתובבים, למי שניתקו להם את החשמל או סתם למי שרוצים לפרוק אגרסיות.

עכשיו נותר רק למעוך את הטופו לפירורים קטנטנים, לקצוץ את הפטרוזיליה (לא חייב להיות קטן מדי), להכין צלחת שטוחה עם 3/4 שקית פירורי לחם, ואנחנו מוכנים לשלב הכיפי.

> פסטה ברוטב כרובית משכינה שלום בינלאומי

קציצות בריאות ליום חול (חגי מטר)

קציצות בריאות ליום חול (חגי מטר)

הקציצות

בכלי גדול מאוד מפגישים בין המרכיבים: הבצל והכרשה המטוגנים, אגוזי המלך הכתושים, האורז המבושל (עם הצנוברים, אם תרצו), הטופו המעוך, הפטרוזיליה הקצוצה, רבע שקית פירורי לחם, ותבלינים לפי הטעם (מומלץ לא להתקמצן על הבהרט עם ריחו המשכר). עכשיו מפשילים שרוולים (אם משום מה אתם לובשים שרוולים ארוכים בחום הזה), תוקעים את הידיים עמוק בערימה, ומערבבים עד להיווצרות עיסה אחידה ויפה.

שולפים גושישי עיסה לא גדולים ובתנועה מסורתית של העברה מיד ליד מתחילים לקצץ את הקציצות, ולשלוח אותן לביקור קצר ודו-צדדי בצלחת השטוחה לקבלת ציפוי פירורי.

הן לבדיקת מצב הלכידות הפנימית והחוסן הלאומי של הקציצות והן כצ'ופר על העבודה הרבה והטובה מומלץ לשלוח את הקציצה או השתיים הראשונות לטיגון במחבת ומשם לפה (זהירות, חם!). בעקרון, הלחות והסמיכות של הטופו ושל אבקת האגוזים אמורות להספיק בשביל לשמור על הדבוקה, אבל אם הקציצה מגלה נטייה קלה להתפרקות ניתן להציל את מצבן של שאר הקציצות-לעתיד באמצעות הוספת טחינה או אחד מתחליפי הביצה שהכנו מראש בסוגריים.

עובד? יופי. עכשיו אפשר להכין את כל שאר הכדורים, לצפות אותם בפירורי לחם זהובים, לאסוף אותן בקופסה גדולה עם נייר מפריד בין קומה לקומה ולשלוח לפריזר. כל הכבוד!

המלצות הגשה

בעת יציאתן מהפריזר ניתן להפיק את המקסימום מקציצות ימי החול בטיגון, אבל גם עשרים דקות בטוסטר אובן ישמחו אותן מאוד, אם לא בא לכם על השומן והבלגאן שבשמן (יכול להיות שגם מיקרו עובד, אבל מעולם לא היה לי כזה אז אין לי מושג).

קציצות בריאות אוהבות מאוד להכנס בין שתי פרוסות לחם עם אבוקדו ו/או טחינה גולמית ו/או ממרח זיתים, או לחלופין פשוט עם חרדל טוב. הן בכלל לא מתנגדות לארח חברה גם לעלי רוקט, נבטי אלפלפא, עגבנייה, מש מונבט, מלפפון חמוץ ופטריות, בצל סגול וכמובן שהרשימה עוד ארוכה. תגיעו לעבודה או לאוניברסיטה עם הסנדוויץ' הזה, ותראו איך יומכם משודרג פלאים וחבריכם לעבודה או לספסל הלימודים עם הבורקס או הלאפה מקנאים.

ומה הפלא שיומכם משודרג? הרי אגוזי המלך מציעים שומן בריא, מורידים כולסטרול ומגנים על הלב, הירקות הטריים מספקים ויטמינים, הפטרוזיליה, הטופו והטחינה או האבוקדו עשירים בברזל, הלחם והאורז – פחמימות, ובשילוב עם הקטניות נוצר חלבון מלא. פחות או יותר כל אבות המזון בסנדוויץ' אחד, שגם הקל על הכיס. בטח שתרגישו חגיגה קטנה בגוף ובנשמה.

גם אם לא בא לכם על הלחם, הקציצות זורמות בסבבה עם מגוון תוספות, מסלט קצוץ דרך תבשיל עדשים וסלרי ועד פירה או צ'יפס, אם רוצים לשווק אותן לילדים (או לעצמנו, גם מותר). בקיצור: פינוק מובטח. עכשיו, ברוח טובה, אפשר לאגד את העובדים במשרד ולדרוש מהמעסיק שיתחיל לדאוג בעצמו לארוחת הצהריים.

שירו הקלאסי של פיט סיגר על התאגדות. הנה המלים בעברית.

ומכיוון שקרדיט צריך לתת, אציין שהמתכון הוא פיתוח אישי שלי למתכון של הטבחית מאשה מהמטבח של מאשה, שמכינה מזון בריאות טבעוני ועושה משלוחים עד הבית או לאן שתגידו לה במרכז, ואף מציעה שירותי קייטרינג.

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

מוחמד עסעוס בבית חולים רפידיה בשכם אחרי שהוכה על ידי שוטרי מג"ב (צילום: רבנים למען זכויות אדם)

החקלאי שאדמותיו הוצתו בידי מתנחלים אושפז אחרי שהוכה ע"י שוטרי מג"ב

שלשום תקפו מתנחלים מיצהר מתנדבים ישראלים שבאו לעזור למוחמד עסעוס מכפר בורין למסוק את עצי הזית שלו. היום שוטרי מג"ב היכו את עסעוס ולדבריו אמרו לו להפסיק להביא מתנדבים. מג"ב: מדובר בפרובוקציה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
שיחה מקומית תלויה בך. תרמו עכשיו
תרמו עכשיו
silencej89sjf