שלא כמו בגרמניה

סריקה קצרה של הרשת היתה יכולה למנוע מסגן הרמטכ"ל את ההתבטאויות מעוררות המחלוקת. הטוקבקים היו מגלם לו כי שלא כמו בגרמניה ישראלים רבים לא מבקשים להשמיד את כל הערבים אלא רק את אלה שקרובים לנו, ושרבים אפילו מסתייגים מהרעיון לגרשם מהארץ

מאת:
השאירו תגובה
א א א

קל להבין על מה יצא קצפם של מנהיגי הימין בעקבות דבריו של סגן הרמטכ"ל וההשוואה שערך למצב בגרמניה בשנות ה-30. מעניין לציין כי דווקא חברי הכנסת איילת שקד, נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ – כולם חברי "הבית היהודי", מפלגה אשר קרויה על שם גזע – היו הראשונים להגיב על ההתבטאויות.

בכל זאת המצב בין כאן ועכשיו לאז ושם לא באמת דומה. ראשית, שלא כמו בגרמניה, הגזענות בישראל, ככל שהיא קיימת, מופנית רק כלפי הפלסטינים, וזה בגלל שהם מוגדרים היום כאויב. לעומת זאת בגרמניה הנאצית השנאה הופנתה כלפי יהודים שהיו אזרחים נאמנים, כפי שבליל הבדולח תקפו יהודים באשר הם יהודים ללא תירוץ של בוגדנות או אלימות (כפי שניתן ללמוד מסיפורו של הרצל גרינשפן, שהיה פליט יהודי שהתנקש בחיי דיפלומט גרמני נאצי בפריז וכל הנראה העילה לאירועי "ליל הבדולח"). ולכן היות והשנאה מופנית רק לאויב הפלסטיני ניתן להבין שמקורה לא בגזענות אלה כסוג של הגנה עצמית.

> אם יאנוש קורצ'אק היה חי בדורנו כנראה שבנט היה מפטר אותו

שלא כמו בגרמניה 2

דוגמא בולטת לכך, שלא כמו בגרמניה,  אפשר למצוא בכך שגם ככל שהגזענות דומה וקיימת כלפי פלסטינים, הרי שאין לציבור בעיה עם ערבים חפים מפשע בתוך ישראל. חצי מהציבור היהודי אפילו מסתייג מגירושם מהארץ.

שלא כמו בגרמניה 1

במיוחד הנכון הדבר לגבי ערבים קטינים וחולים, אשר לא נשקפת מהם סכנה מן הסתם.

שלא כמו בגרמניה 3

שלא כמו בגרמניה היא מופנית כלפי פלסטינים בוגרים בלבד העשויים להרע לנו.

שלא כמו בגרמניה 4

שלא כמו בגרמניה, אפילו כאשר אנחנו מדברים על פלסטינים מדובר על מוות ערטיאלי – העלמותם במרחב ולא דיבורים על השמדה מסודרת נוסח השואה.

שלא כמו בגרמניה 5

שלא כמו בגרמניה לא מדובר רצון לענות יהודים.

שלא כמו בגרמניה 6

שלא כמו בגרמניה אין פה דה-הומניזציה של ערבים.

שלא כמו בגרמניה 8

שלא כמו בגרמניה חשוב גם לזכור שאנחנו מדברים רק על שנאה של ערבים הקרובים אלינו ולא בעניין כללי כלפי כל המוסלמים, כמו העניין בגרמני עם היהודים.

שלא כמו בגרמניה 7

שלא כמו בגרמניה בעיקר חשוב לזכור כי מדובר בקומץ קטן, המונה לכל הפחות כמה עשרות אלפים, שדבריו נשארים רק בפייסבוק ולא הופכים למעשים, למעט שריפת משפחה פלסטינית, שריפת נער ערבי, עשרות תקיפות גזעניות בחודש, קמפיין נגד קנייה אצל ערבים וסימון חנויות בבעלותם, קריאות של רבנים לא להשכיר דירות לערבים,  קריאה של רב חשוב בציונות הדתית לארץ ישראל נקייה מערבים, או בגרמנית "ערב-ריין".

שלא כמו בגרמניה, ככל שגזענות זו קיימת היא שמורה לפשוטי העם ולא למנהיגיו.

שלא כמו בגרמניה 9

אין כאן מנהיג שמסית נגד יהודים בבחירות, נניח כמו "יהודים נעים לקלפי בכמויות אדירות", שר חינוך שמאמץ את חוקי נירנברג נגד התבוללות, חבר פרלמנט שחושב שצריך להפריד בין יולדות יהודיות וערביות ושאשתו חושבת שרק ליהודים קדושים מותר לגעת בתינוקה. שרת משפטים שקוראת לרצח-עם, שרת תרבות מסיתה לרצח מעוטים לפני שאוהדים יוצאים לעשות ליל בדולח באותם מעוטים. ראש אופוזיציה שרוצה להראות פחות "אוהב-ערבים", ומדינה שלמה שתומכת במשטר כיבוש על בסיס גזע.

בקיצור,השוואה מיותרת ופוגענית.

> "תתחילו להרגיש!": המטרה של הנסיעות לפולין היא לא להבין

שלא כמו בגרמניה 10

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

"להיפגש עם פלסטינים בספרות זה הרבה פחות מאיים". ערב ההשקה ל"בלשון כרותה" במכון ון ליר (צילום באדיבות הוצאת "מכתוב")

בלשון כרותה ובוטחת: הקובץ הגדול ביותר של פרוזה פלסטינית בעברית

האנתולוגיה "בלשון כרותה", המקבצת את יצירותיהם של 57 סופרים פלסטינים בעברית, מאתגרת הן את המבט האוריינטליסטי הישראלי והן את ההסתייגות הערבית מפני נורמליזציה תרבותית עם ישראל. "הבנתי שליהודים, דווקא ליהודים, אני צריכה לספר את הסיפור שלי"

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
שיחה מקומית תלויה בך. תרמו עכשיו
תרמו עכשיו
silencej89sjf