newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

שתי סרבניות מצפון נכלאו בפעם הרביעית

הסרבניות תמר זאבי ותמר אלון לא מוכנות לקחת חלק בכיבוש, והצבא ממשיך להעניש אותן על כך. אתמול הן נשלחו ל-30 ימי מאסר נוספים, ובסה"כ 74 ימים. הפעם החליטו בצבא להפריד ביניהן והן נשלחו לבתי כלא שונים

מאת:

רק חמישה ימים לאחר ששוחררו מתקופת המעצר השלישית שלהן, התייצבו אתמול (שני) סרבניות המצפון תמר זאבי ותמר אלון בלשכת הגיוס בתל השומר, והצהירו בפעם הרביעית על סירובן להתגייס ולקחת חלק בכיבוש. השתיים נשפטו לשלושים ימי מחבוש. בתום תקופת המעצר הנוכחית הן יסגרו 74 ימים בכלא במצטבר.

בפתח הבקו"ם מסרו השתיים: "הבחירה לסרב לשרת בצבא היא אחת מאבני הדרך במסלול להפיכת החיים במולדת זו לחיי שלום, חופש ואחווה. בסירובנו לתת יד למערכת הדיכוי, אנו סולידריות עם כל מי שנשללה ממנו זכות הבחירה".

מוקדם יותר היום עדכנה מוריה שלומות, אמה של תמר אלון בעמוד הפייסבוק שלה: "מפחדים מברית של שתי אמיצות? אתמול בערב שוב נשפטו התמריות וקיבלו 30 יום בכלא על סירובן לקחת חלק במפעל הכיבוש. כשהגיעו לכלא 6 נאמר להן, שהפעם מפרידים ביניהן ותמר אלון, בתי האהובה, חוזרת למעצר בבקו"ם ומשם מועברת לכלא 4. בלילה, בשיחות הטלפון שמתירים להן לעשות להוריהן, אמרו שתיהן שלמרות הקושי רוחן איתנה!". אמה של תמר זאבי, קורין זאבי, אמרה היום כי "המעשה של תמר שוב מפגיש אותי עם התקווה והרצון לפעול – כמו לפני היאוש".

> צפו: עשרות פלסטיניות מנעו הריסת בית ללא אלימות

הסרבניות תמר זאבי ותמר אלון בכניסה ללשכת גיוס תל השומר ביום כליאתן (חגי מטר)

הסרבניות תמר זאבי ותמר אלון בכניסה ללשכת גיוס תל השומר ביום כליאתן (חגי מטר)

אלון וזאבי מבקשות לעשות שירות אזרחי במקום שירות צבאי. בהצהרת הסירוב שלה כתבה זאבי, 19, תושבת ירושלים: "מתוך אהבה לארץ ולבני האדם שחיים על אדמתה, אני רוצה להאמין, ומאמינה שאפשר אחרת וניתן לשנות". אלון, 18, תושבת תל אביב, כתבה בהצהרה שלה כי היא "לא מוכנה לקבל את הטענה שדיכוי של עם אחר, שלילת זכויות אדם בסיסיות, גזענות ושנאה הם הכרח לקיומה של מדינת ישראל".

ביום בו השתחררה מתקופת המעצר השלישית התייחסה תמר אלון בעמוד הפייסבוק שלה לחברות בינה לבין תמר זאבי, אותה הכירה ב"שידוך" דרך סרבנית המצפון תאיר קמינר: "למרות שהזוגיות האמיתית התחילה רק לפני 44 ימים (תלוי מי סופר) היא עברה כל כך הרבה, והיום היא נמצאת במקום הכי טוב שהיא יכולה להיות בו. אני גאה להגיד שתמר היא קודם כל חברה ואחרי זה שותפה. המאבק שלנו הוא לא מאבק פשוט, אנחנו נתקלות ביחד ולחוד באנשים שלא מעריכים, מקללים ושונאים אותנו באופן אישי, אבל הביחד הזה שיצרנו לנו גורם לי תמיד להרגיש שלמרות הקושי, יש לי מי שאיתי".

> צפו: חיילים מנעו מפלסטינים וישראלים להפגין יחד נגד הפקעת אדמות

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf