newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

עצומה: לעצור את הרס אום אל-חיראן, לעצור את הטירוף

השרים אריאל וארדן אמנם הבטיחו שיתנצלו על ההתבטאויות השונות לכשיפורסמו מסקנות המחלקה לחקירות שוטרים, אבל על הריסות הבתים הם לא מתנצלים או מצטערים. הכפר עדיין נמצא תחת איום הריסה ממשי. זה הזמן להתגייס כדי לעצור את הטירוף

מאת:

במהלך השבועות האחרונים הלכה והתבהרה התמונה בנוגע לאירועי ה-18בינואר בכפר אום אל-חיראן, גרסת המשטרה והשלטונות הלכה והתפוררה, וסיפורו של הכפר בכלל ושל יעקוב אבו אלקיעאן ומשפחתו בפרט זכו לחשיפה נרחבת בתקשורת. במהלך אותם שבועות בדיוק, חזרו הרשויות אל הכפר והגישו לתושבים נוספים צווי הריסה ופינוי לבתיהם, צעד נוסף לקראת הריסתו של הכפר כולו, שלא זכה לסיקור כלל.

ביום שני האחרון הוגשה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, עצומה חתומה על ידי 85 סופרים וסופרות, נשות ואנשי אקדמיה, ואמנים ואמניות, בדרישה לעצור את התכנית להריסת הכפר. "אנו דורשים לעצור את הריסת הבתים בכפר אום אל-חיראן", נכתב בעצומה, "לבטל לאלתר את התכנית להריסת הכפר וסילוק תושביו, ולשנות את תכנית המתאר ליישוב החדש 'חירן' כך שהכפר יוכל להישאר על מכונו". בין החותמות והחותמים על העצומה הסופרים רונית מטלון, א.ב. יהושע, עמוס עוז וניר ברעם, המשוררים אגי משעול וסלמאן מצאלחה, האמן דוד טרטקובר, ורבות ורבים אחרים.

עצומה זו מצטרפת לעצומה נוספת שקוראת גם היא לראש הממשלה ושריה להכיר בכפר: "אחרי האירועים האחרונים שגבו את חייהם של שני בני אדם, חייבים לעצור ולחשב מסלול מחדש: בנגב יש מקום לכולם, והישובים חירן ואום אל-חיראן יכולים להתקיים זה לצד זה". על עצומה זו חתמו עד כה מעל 1,100 א/נשים.

השרים אריאל וארדן אמנם הבטיחו שיתנצלו על האירועים ועל ההתבטאויות השונות לכשיפורסמו מסקנות המחלקה לחקירות שוטרים, אבל על הריסות הבתים הם ממש לא מתנצלים או מצטערים. הכפר אום אל-חיראן עדיין נמצא תחת איום הריסה ממשי. התכנית להרוס את הכפר עומדת בעינה והעבודות להקמת היישוב חירן על אדמת הכפר נמשכות. ממשלת ישראל עדיין יכולה לעצור את ההריסה ולשנות את תכנית המתאר ליישוב חירן, אבל לא בטוח שיש שם מישהו מספיק אחראי ואמיץ שיעצור את הטירוף הזה. אולי קצת לחץ מהציבור יעזור להם.

לחתימה על העצומה בעברית ובערבית

> הסיפור של אום אל-חיראן: שבע נקודות שחשוב לזכור

להפעיל לחץ ציבורי כדי לעצור את הטירוף. נשים מקוננות ליד ביתו ההרוס של יעקוב מוסא אבו אלקיעאן שנהרג לפנות בוקר ע"י השוטרים. לטענת המשטרה אבו אלקיעאן נורה לאחר שביצע פיגוע דריסה בשוטרים שהגיעו לכפר אך לטענת עדי ראייה רכבו של אלקיעאן פגע בשוטרים רק לאחר שנורה. משפחתו של אלקיעאן נותרה ללא יעקוב וללא בית להתאבל עליו . (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

להפעיל לחץ ציבורי כדי לעצור את הטירוף. נשים מקוננות ליד ביתו ההרוס של יעקוב מוסא אבו אלקיעאן. (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

"אנחנו צועקים, רעבים ומתים לבד": החיים בחורבות שג'אעייה

הפלישה של ישראל לשכונה שבמזרח העיר עזה, שנמשכה חודשים, הותירה אחריה הרס מוחלט. התושבים, עדיין תחת מצור, מסכנים את חייהם רק כדי לשים ידיהם על שק קמח אחד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf