newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ארנב דיגיטלי: האפליקציה לקוסמטיקה ללא ניסויים בבעלי חיים

אפליקציה חדשה ממפה את כל מוצרי הניקיון והקוסמטיקה שלא נוסו על חיות. זו בשורה משמחת לכל מי שרוצה למנוע סבל מבעלי חיים, רק חבל שהיא מקדמת מוצרים שגורמים סבל לבני אדם

מאת:

הבוקר השיקו באגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים אפליקציה ואתר חדשים שמטרתם לסייע לנו, הצרכנים והצרכניות, לבחור במוצרי קוסמטיקה וניקיון שלא נוסו על בעלי חיים. האפליקציה החינמית בשם "בוחרים ביופי" מאוד נוחה לשימוש ומאפשרת בקלות רבה לאתר מוצרים נקיים מסבל של בעלי חיים. המודעות לזוועה הנגרמת במסגרת הניסויים הולכת וגוברת ברחבי העולם, לרבות בישראל, ומובילה לכך שחברות רבות התאימו את עצמן לרוח השוק וויתרו על מערך הניסויים שלהן.

היוזמה מצויינת וחשובה. התעשייה של ניסויים בבעלי חיים בעולם הקוסמטיקה ומוצרי הניקיון היא אחת התעשיות האכזריות ביותר שיצרה האנושות, והיום אנחנו יודעים שברובה הגדול היא גם מן המיותרות שבהן. לצד חוות דעת מקצועיות רבות, המצביעות על הבעייתיות המחקרית של הניסויים, מפותחים גם תחליפים רבים וטובים העומדים לרשות המדענים.

קמפיין ההשקה המוצלח, תחת הכותרת "בוחרים ביופי, בוחרים בחמלה", קורא לנו לקחת אחריות על הבחירות שלנו ולהבין כי היופי הוא גם הפגנת אכפתיות, חמלה וכבוד לגוף ולחיים של אחרים ואחרות.

דווקא בגלל זה לא יכולתי להתעלם מהעובדה שאחת החברות המומלצות הראשונות שקפצה מול עיני כשפתחתי את האפליקציה היתה חברת "אהבה". מפעלי אהבה יושבים על קרקעות פלסטיניות בהתנחלות הקיבוצית מצפה שלם ועושים שימוש במשאבי הטבע שלהם תוך הפרה בוטה של החוק הבינלאומי ותוך פגיעה קשה בזכויות האדם שלהם. ברור לי הצורך של האגודה נגד ניסויים לתת את המידע המלא על חברות שלא מבצעות ניסויים. אך במסגרת קמפיין שהמסר המרכזי בו הוא אחריות חברתית וחמלה, הקורא לא להתעלם מסבלו של האחר, קשה שלא להבחין באירוניה שקצת מערערת את הקרקע תחת רגלי המסר האוניברסלי.

תורידו את האפליקציה, המליצו עליה לחברים וחברות ואל תקנו מוצרים המושתתים על סבל וניצול. של אף אחד.

> צפו: מאות הפגינו נגד משחטת הוד חפר. "לא מתפרנסים מרצח בעלי חיים"

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf