newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

ארגוני זכויות אדם לבג"צ: הורו לספק אמצעי חימום בחולות

הארגונים ביקשו מבית המשפט לקיים דיון בהול בעתירה וכן לתת צו ביניים, במסגרתו עד להתקנת אמצעי חימום בחולות הכלואים לא יחויבו לשהות במתקן בשעות הערב והלילה, ובנוסף יתאפשר להם להכניס לחדריהם אמצעי חימום משלהם

מאת:

המוקד לפליטים ולמהגרים, האגודה לזכויות האזרח ורופאים לזכויות אדם עתרו היום (ראשון) לבג"ץ בדרישה לספק אמצעי חימום חשמליים לחדרי המוחזקים במתקן חולות. "חרף הקור המצמית שירות בתי הסוהר, המופקד על הפעלת 'חולות', אינו מספק ואינו מתקין בחדרי המגורים אמצעי חימום חשמליים מזגנים, תנורי חימום, רדיאטורים, מפזרי חום וכו' – ואף אינו מאפשר לשוהים להכניס אמצעי חימום חשמליים לחדריהם ולהשתמש בהם", נכתב בעתירה. בית המשפט הורה למדינה להגיב לעתירה עד מחר (שני) בצהרים.

עו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח טוען בעתירה כי החוק קובע ש"במרכז השהייה יסופקו לשוהים תנאי מחיה הולמים", וכי היעדרם של אמצעי חימום חשמליים במזג האוויר השורר במקום חותר תחת החוק ופוגע בכבודם באופן אנוש ואסור. לאור זאת, ביקש עו"ד פלר מבית המשפט לקיים דיון בהול בעתירה, וכן לתת צו ביניים, במסגרתו עד להתקנת אמצעי חימום מספקים המוחזקים לא יחויבו לשהות במתקן בשעות הערב והלילה, ובנוסף יתאפשר להם להכניס למתקן אמצעי חימום משלהם.

> מפגינות חסמו כביש בת"א במחאה על היעדר חימום במתקן חולות

מתקן חולות הבוקר

מתקן חולות הבוקר

בסוף השבוע האחרון נרשמה באזור חולות טמפרטורה של 2 מעלות מתחת לאפס, ומבקשי מקלט הכלואים במקום סיפרו על סירוב רשויות הכלא לאפשר להם להכניס אמצעי חימום לחדרים. בעקבות פרסומים בתקשורת, ובעקבות פנייתם של חברי הכנסת דב חנין (חד"ש), מיכל רוזין ואילן גילאון (מרצ) ביום שישי סיפק שב"ס לכלואים שקיות חימום קטנות. שלוש שקיות לכל חדר בו שוהים עשרה כלואים.

ט', מבקש מקלט הכלוא בחולות סיפר הבוקר לשיחה מקומית על הייאוש הרב: "לא קיבלנו כלום. השקיות לחימום שנתנו לנו לא הספיקו לשום דבר. אין לנו פה עם מי לדבר ואת מי לשאול מה קורה. כלום פה לא מטופל. הפוליטיקאים הישראלים משתמשים בנו כמו כדור במשחק כדורגל. והישראלים מאמינים לכל מה שאומרים להם גם אם זה שקר. אבל אנחנו יודעים בדיוק מה קורה. אנחנו לא זבובים, אנחנו בני אדם, ומגיע לנו כבוד של בני אדם".

כמאה מפגינות ומפגינים, חסמו במוצאי שבת כביש בתל אביב במחאה על התנאים הקשים בהם מוחזקים מבקשי המקלט אשר כלואים במתקן חולות בנגב, ועל סירוב שב"ס לאפשר לכלואים להשתמש בתנורי חימום בימי החורף הסוערים.

צפו בסרטון מההפגנה:

מעל לאלפיים מבקשי מקלט כלואים במתקן חולות, תחת התיקון לחוק למניעת הסתננות שבג"צ פסל פעם אחר פעם. מבקשי המקלט מדווחים כבר מרגע פתיחת המתקן על היעדר שירותי בריאות ותזונה נאותה, ומנהלים מאבק נגד כליאתם ללא משפט.

הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf