newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בג"ץ אישר את חוק "נכסי מחרימים". ביתו של המסרב לעשות מנגל יוחרם

עוד אישר בג"ץ את הסעיף בחוק הקובע כי בכל קנייה בסופר נחויב לבזבז לא פחות מ-20 אחוז על מוצרי התנחלויות, ופירט את רשימת המוצרים ממנה חובה לקנות. השופט גרוניס: "רשימות מכולת אינן מתכון להתאבדות לאומית". סאטירה

מאת:

בג"ץ אישר אמש את חוק "נכסי מחרימים". החוק, שחוקק בשלוש קריאות בזק ביום היחיד שהכנסת עבדה בו בחודשים האחרונים, קובע כי אדם ממוצע שימנע ביום העצמאות (היום) מעשיית מנגל, עם דגש על אלו ממוצא ערבי אך לא רק, ביתו יעבור לאפוטרופוס הכללי בבחינת "נפקד הוא מהפארקים הלאומיים".

החוק קובע בנוסף כי בכל קניית מצרכים בסופרמארקט השכונתי על האדם לבזבז סכום שלא יפחת משיעור של 20% מהסל המשפחתי על מוצרי התנחלויות בכלל וג'ינג'ר תקוע בפרט. אם אין ברשותו של אותו אדם בית והוא/היא גר/ה בשכירות, אז חוזהו יותר במיידי ו/או יתנו לאוזלת היד של הממשלה לעשות את שלה כד שמחירי הדיור יהיו גבוהים מדי והוא/היא תיזרק בכל מקרה.

יחד עם זאת פסל בג"ץ את סעיף "איילת שקד" המוסיף כי גם ביתם של בני-משפחה ומכרים יעבור לאפוטרופוס.

הטבעונים יאכלו פטריות, אבל מתקוע

השופט העליון רובינישטיין נימק "אמנם במקרה דנן מדובר בפגיעה מסוימת בחירותם של אזרחי ישראל, אך אליבא דכולי עלמא, תות ענח אמון, לאחר שקם לתחייה, המולך בארץ מצרים, זומם דרך מה שמכונה בז'רגון BDS 'הבה נתחכמה לו' להצמית מחדש את בני ישראל והם נמצאים בסכנה ממשית להישלח לעבודת כפייה במצרים". השופט עמית החרה החזיק אחריו: "מדובר באנטישמיות חדשה והכחשת השואה,שהרי מי שלא עושים מנגל בטח עסוקים בציון הנכבה שלא הייתה באותו היום". והשופט לשעבר גרוניס סיכם יפה "רשימות מכולת אינן מתכון להתאבדות לאומית".

בהחלטתם ציינו השופטים כי בניגוד לחרם על ערבים, מזרחים, להט"ב, נכים ושאר לא נורמטיביים  – שלא הייתה להם בעיה משפטית איתו עת אשרו את חוק ועדות הקבלה (רק אתמול פורסם כי משפחה ערבית לא התקבלה לגור ביישוב כי סירבה לעשות מנגל ביום עצמאות), חרם על יהודים לא נחמדים בכניסה לארץ, או חרם על עסקים ערבים – הרי שצליית בשר ביום העצמאות בכלל וכזה שנרכש בבשר השומרון בע"מ בפרט הינם מעמודי התווך של החברה בישראל ונכסי צאן הברזל שלה. "למה חזרנו לארץ אבותינו אחרי אלפיים שנה אם לא בשביל לדכא עם אחר, האם לקח השואה לא נלמד?" הטעימו השופטים.

עוד הוסיפו כי הפגיעה בחופש הפרט במקרה הזה קטנה בהרבה מזו של חוק האזרחות למשל האוסר על תושבי ישראל להתחתן עם תושבי הגדה המוחזקת ולחיות בארץ שאישרו לאחרונה, או מזו של עצורים מינהליים המוחזקים בכלא לתקופה בלתי מוגבלת ללא אישומים, כמו גם קטנה מהחופש של אותן חיות לא להיאכל. עם זאת החריגו השופטים טבעונים מהחלטה הזו, ולגביהם הוחלט כי במנגל יותר להם לצלות פטריות פורטבלו אשר נרכשו בפטריות תקוע.

> בג"ץ על הקוראים לחרם על הכיבוש: פרעונים, טרוריסטים, מכחישי שואה

ממנגלים (צילום: Lior Bakalu פליקר CC BY-NC-SA 2.0)

ממנגלים (צילום: Lior Bakalu פליקר CC BY-NC-SA 2.0)

כמו כן הוחלט בהרכב המורחב כי הניסוח לחוק רחב מדי ולכן הוסיפו רשימה מוצרים מהם כל אזרח יהיה חייב לכוש כ-20% ממרכולתו. ואלו הם:

ענבי ערבה, קלופים – אזור תעשייה אדומים, תמרים – תומר, פטריות תקוע, אורגניקה – חמרה, תבליני גלעד – אלון מורה, תבליני נתנאל – אזור תעשייה ברקן, תבליני שמש – קרני שומרון, שמן זית ארץ גשור – גשור, שדה בר- נוקדים, ביצי הרדוף – איתמר, ביצי כפר מפעלי מזון איכות – ברקן, פון בק – ברקן, סלטי שמיר – אזור תעשייה ברקן, שימורי מוטולה- אזור תעשייה עמנואל, אחוה-אחדות – אזור תעשייה ברקן, טחינה אורגנית הרדוף – אזור תעשייה ברקן, מחלבת שדה בר – נוקדים, בית טבע אניס – איתמר, גבינות נמרוד – נמרוד, מעדני שרפ – אלון מורה, העשן של גכט – אלון מורה, בשר השומרון בע"מ – קרני שומרון, משחטת עוף הבירה – אזור תעשייה אדומים, יקבי הכורמים – אזור תעשייה אדומים, יקבי תל-ארזה – אזור תעשייה אדומים, יקב תקוע – תקוע, יקבי גוש עציון – אפרת, יקבי חברון – אזור תעשייה קריית ארבע, ייקבי ציון – אזור תעשייה אדומים, תה עדנים – עופרה, לואיזה – אלון מורה, פומרנץ מיצים – מבוא חורון, סופר דרינק – אזור תעשייה עטרות, אקו אלפא – אזור תעשייה ברקן, א.ל. 5 כוכבים – אזור תעשייה ברקן. אופנהיימר – אזור תעשייה עטרות, של-גל פילסבורי – אזור תעשייה עטרות, בייגל את בייגל – אזור תעשייה ברקן, ריקו אמפנדס – רימונים, מאפיית שיפון – נווה דניאל, עבאדי – אזור תעשיה עטרות, מיה – אזור תעשייה אדומים, דגי אדומים – אזור תעשייה אדומים, ינון – אלפי מנשה, תבואות בר – אזור תעשייה ברקן, טחינה אורגנית הרדוף – אזור תעשייה ברקן, לנקרי – קרני שומרון, טופו טעים – אלפי מנשה.

צילום: ג'ון בראון. סופרמארקט אי שם בבאר שבע.

צילום: ג'ון בראון. סופרמארקט אי שם בבאר שבע.

בשמאל שוברים את הכלים, בימין מברכים

בשמאל ביקרו קשות את ההחלטה אך ציינו כי יש לקבל את הכרעת הרוב הדמוקרטית, למרות שכלל אינה דמוקרטית, והציעו פתרונות בדמות שורת מתכונים ג'ינגר מרצפן בארומת לימון – זנגוויל,  ממרח חצילים עם שומשום וג'ינג'ר ,טופו בג'ינג'ר ולימון,  גזר עם ג'ינג'רדג סלמון ברוטב תפוז-ג'ינג'רמרק עדשים בג'ינג'ר ותפוזים. מנכ"ל 'שלום עכשיו' העלה צילום עצמי שלו (סלפי) עושה מנגל והסביר כי למרות שהוא מתנגד לרעיון, פקודות הן פקודות ואנחנו חיים בחברה דמוקרטית.

לעומת זאת בארגוני הימין ברכו על ההחלטה וציינו כי שוב השמאל המתנשא התגלה במערומיו. "הטענות כי בוחרי הימין מצביעים בניגוד לאינטרסים שלהם שוב הוכחו כלא נכונות. הם דווקא פועלים מתוך רציונל צרוף מבית מדרשה של איין ראנד", מסרו גורמים בימין, והסבירו כי "כעת צפוי כי בתים רבים מאוד באזורי ביקוש גבוהים כגון בתל אביב יעברו לאפוטרופוס וכך תהיה ירידה משמעותית במחירי הדיור שתקל מאד על תושבי הפריפריה, שיוכלו סופסוף לעבור לגור במקום עם פרנסה סבירה במחירים שפויים".

בארגוני הימין מוסרים עוד כי הם התכוננו לפסיקת בג"ץ, וכי אותם פקחים מהתנחלויות אשר התייצבו בקלפיות הערביות ביום הבחירות לצורכי הרתעה, יסתובבו במהלך היום ברחבי תל אביב והכפרים הערביים ויצלמו משתמטים היושבים בבתי קפה או פשוט עוסקים בענייניהם, במקום לעסוק בצליית חיות בפארקים המיועדים לכך. ראו הוזהרתם. עוד מסרו כי בג"ץ הם חבורה של שמאלנים מניאקים.

> סאטירה: מחרימים את בוב דילן – מצילים את המדינה

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf