newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מעצרה המנהלי של חברת הפרלמנט הפלסטינית הוארך בארבעה חודשים נוספים

חאלדה ג'ראר, פעילת שמאל פמיניסטית ותיקה וחברת הפרלמנט הפלסטיני מטעם החזית העממית, מוחזקת לסירוגין בכלא הישראלי מסוף 2015. מאז יולי 2017 היא נתונה במעצר מנהלי, אותו ישראל יכולה לחדש מדי חצי שנה עד קץ הימים

מאת:

בית המשפט הצבאי האריך אתמול (ראשון) את מעצרה המנהלי של חברת הפרלמנט הפלסטינית, חאלדה ג'ראר, בארבעה חודשים נוספים. בפעם הקודמת הוארך מעצרה של ג'ראר בדצמבר האחרון, לאחר שהצבא קבע כי חברת הפרלמנט ופעילת זכויות האדם ממשיכה להוות איום ביטחוני.

אין זאת הפעם הראשונה שג'ראר מוחזקת במעצר מנהלי, אמצעי המאפשר להחזיק אדם במעצר ללא הגבלת זמן תוך חידוש תקופת המעצר שוב ושוב, זאת ללא משפט ומבלי שיוגש נגדו אפילו כתב אישום, ומבלי שתהיה לו היכולת להתגונן – כל זאת על בסיס "מידע סודי" שלא חשוף לו. גם אדם שסיים לרצות את תקופת מאסרו יכול למצוא את עצמו מוחזק בכלא באמצעות צו מעצר מנהלי.

חאלדה ג'ראר בבית המשפט הצבאי בעופר (חגי מטר)

חאלדה ג'ראר בבית המשפט הצבאי בעופר (חגי מטר)

ג'ראר נעצרה לראשונה באפריל 2015 והוחזקה במעצר מנהלי במשך שישה חודשים, לאחר שסירבה לציית לצו ההרחקה שהורה לה לעבור ליריחו תוך 24 שעות, לתקופה של שנה וחצי. עם מעצרה היא הושמה במעצר מנהלי והואשמה בחברות בחזית העממית לשחרור פלסטין, המפלגה שמטעמה היא מכהנת בפרלמנט הפלסטיני, עליה הכריזה ישראל כהתארגנות בלתי חוקית.

מעצרה של ג'ראר הוביל לקמפיין בינלאומי נרחב בקריאה לשחרורה. בסופו של דבר היא שוחררה מהמעצר המנהלי והועמדה למשפט שכלל 12 סעיפי אישום, מרביתם נוגעים לעבודתה הפרלמנטרית, ביניהם חברות בחזית העממית, השתתפות במחאות, נשיאת נאומים ומתן ראיונות לכלי תקשורת, ביקור במאהל סולידריות עם האסירים הפלסטינים, וכן הסתה לחטיפת חיילים. בדצמבר 2015 ג'ראר נשפטה ל-15 חודשי מאסר במסגרת עסקת טיעון. היא שוחררה ביולי 2016, אך נעצרה שוב מקץ שנה, ביולי 2017, ומאז נתונה במעצר מנהלי.

חאלדה ג'ראר נבחרה למועצה המחוקקת, הפרלמנט הפלסטיני, בינואר 2006, לאחר שנות פעילות פוליטית למען זכויות נשים וזכויות אסירים. היא נשואה ואם לשתי בנות, והיא האישה הראשונה שנבחרה לפרלמנט מטעם החזית העממית. בין השנים 1993-2005 היא עמדה בראש 'א-דמיר', ארגון פלסטיני התומך באסירים הפלסטינים הפוליטיים בבתי הכלא הישראליים והפלסטיניים, ונותרה חברה בוועדה המרכזית של החזית העממית גם לאחר שנבחרה לפרלמנט. מעבר לפעילותה הפרלמנטרית, ג'ראר היא פעילת שמאל פמיניסטית ותיקה. בעבר היתה שותפה לפניית הרשות הפלסטינית לבית הדין הבינלאומי בדרישה לחקור חשדות לביצוע פשעי מלחמה ישראליים נגד פלסטינים, עובדה שהיא לדעת רבים הסיבה האמיתית למעצרה המתמשך.

עדו קונרד הוא עורך באתר 972+  שם פורסם הפוסט במקור.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן

היוזמה משאירה את תושבי עזה נתונים לחסדיהן של אותן ממשלות המסייעות למתקפה הישראלית על הרצועה. חוף העיר עזה, 13 ביוני 2019 (צילום: חסן ג'די / פלאש90)

"הומניטריות מהכורסה": הכשלים של מסדרון הסיוע הימי לעזה

חמישה וחצי חודשים לתוך המלחמה, תושבי עזה זקוקים לסיוע משמעותי שיאפשר להם לשרוד. היוזמה האמריקאית להקמת מסדרון ימי תסייע בכך בטווח המיידי, אך היא מתעלמת מסיבת היסוד לאסונה של עזה: שליטת החנק הישראלית ארוכת השנים  

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf