newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הומופובים, תפסיקו להשתתף במצעדי הגאווה שלנו

לא חשבתי שאני אבקש את זה מאף אדם בחיי, אבל אין ברירה אלא להגיד לכל הפוליטיקאים שעושים עלינו סיבוב ואז נעלמים: אל תבואו. זה לא משהו אישי נגדכם, זה משהו פוליטי בעדנו

מאת:

כותב אורח: רועי ג'רופי

מצעד הגאווה הראשון שלי היה בתחילת שנות האלפיים. אלו היו ימים אחרים עבורי, הגעתי בחשאי, עם ארון גדול ותירוצים יצירתיים למה אני עושה שם בעצם רק במקרה ואתקל באיזה בן משפחה. אלו גם היו ימים אחרים עבור הקהילה הגאה, הקהילה צעדה באלפים בודדים, היא לא היתה אהודה במיוחד בטח שלא מחוץ לגבולות תל אביב, וקשה היה להביא פוליטיקאים (להוציא את מרצ) לשאת דברים ולהכיר בנו ובזכויותינו.

השנים עברו, מצבה של הקהילה השתפר מאוד, היו לנו ניצחונות משמעותיים בתרבות, בתקשורת ובבתי המשפט ונדמה שגם החברה הישראלית אט אט לומדת להכיר ולחבק אותנו. כך למשל, בסקרים שעושה עמותת חדו"ש בשנים האחרונות עולה כי קיימת עליה עקבית ומתמשכת בתמיכת הציבור לאפשר לזוגות חד מיניים להינשא.

בסקר מהשנה האחרונה 79% מהציבור הישראלי חשב שזכותנו להינשא ובחתך מפלגתי 65% ממצביעי הבית היהודי (!) גם היו בעד נישואים חד מיניים. וזה סיפור די מדהים בעיניי, שדווקא במדינה המשוסעת הזאת בין ערבים, יהודים, דתיים, חילונים, אשכנזים ומזרחים, הקהילה הגאה זוכה לחיבוק חם מהחברה הישראלית.

ממצעד למצעד התקרבנו יותר לקונצנזוס, ופתאום אפשר היה לראות יותר ויותר פוליטיקאים שמגיעים למצעד הגאווה, מצטלמים עם החבר הגאה התורן והמהדרין אפילו ישימו דגל גאווה על רקע תמונת הפרופיל שלהם בפייסבוק. האמת, לי הייתה איזשהי תחושה שאנחנו סוף סוף בכיוון הנכון, שנבחרי הציבור יישרו לבסוף קו עם הציבור ובתי המשפט ושאנחנו לא רחוקים מלראות את השוויון מגיע לכנסת.

אין לזוגות להט"בים אפשרות לאמץ

אבל הפוליטיקאים לא יישרו קו, הקואליציה מסרבת לפעול לטובתה של הקהילה הגאה והצעות חוק מהאופוזיציה נופלות על בסיס קבוע, במיוחד בנושאים הרי גורל עבורנו כמו נישואים, הורות ומאבק בלהט"בופוביה. ואיך המדינה מסבירה את זה? את מניעת האימוץ היא הסבירה בטובת הילד, כי אלו משפחות חריגות והילד יסבול, מספיק לקרוא קצת מחקרים או לראות את התמיכה הציבורית האדירה שקיבלנו כדי להבין שמדובר על הומופוביה ממסדית.

ביחס לפונדקאות, אתמול עבר תיקון לחוק הפונדקאות בקריאה ראשונה שמרחיב את מעגל הזכאות לנשים יחידניות. הסיבה היחידה שהמדינה עשתה את זה, היא בגלל שיש עתירה של עמותת אבות גאים שנועדה להרחיב את הזכאות גם לזוגות חד מיניים ובגלל שהמדינה לא הציגה סיבה עניינית למניעת ההליך דווקא מזוגות חד מיניים, יש סיכוי לא רע שבגץ יחייב את המדינה לעשות זאת, אבל אם המדינה תראה שהיא פועלת לקדם חקיקה כדי להסדיר את הנושא, אז הסיכוי שבגץ יתערב ויכפה על משרדי הממשלה לאפשר פונדקאות גם לזוגות חד מיניים מצטמצם באופן משמעותי.

בשורה התחתונה מצבנו הוא כזה: אין לזוגות חד מיניים אפשרות לאמץ בישראל וגם לא בחו"ל כי מדינת ישראל מאפשרת אימוץ רק דרך עמותות מסוימות שנכון להיום עובדות רק ברוסיה, שמה לעשות, פחות בעניין של אימוץ על ידי זוגות חד מיניים. פונדקאות בישראל מתאפשרת רק לזוגות הטרוסקסואלים נשואים (פונדקאות אלטרואיסטית אפשרית לכולם, אבל זה כל כך נדיר שזה בערך כמו להגיד שאין אפשרות) וגם אם גייסתם חצי מיליון שקל והלכתם להליך של פונדקאות בחו"ל, אז בלא מעט מקרים ישראל תעכב את הכניסה שלכם לארץ מסיבות שונות ומשונות (ישנה ביקורת עמוקה על שימוש בפונדקאות. אני רק מציג את האפשרויות להורות העומדות בפני זוגות חד מיניים).

בקיצור, מדינת ישראל לא רוצה שזוגות חד מיניים יקימו בית ומשפחה בישראל, ואם אתם רוצים להבין למה, פשוט תקשיבו לסמוטריצ'ים למיניהם שמשתדלים להזכיר לנו מדי פעם שאנחנו בהמות ראויות לרחמים שהסקס שלהם מייצר רעידות אדמה.

> הם לא יתנו לנו את הזכויות שלנו. אנחנו ניקח אותן בעצמנו 

מצעד הגאווה בתל אביב 2017 (צילום: גילי יערי/פלאש90)

מצעד הגאווה בתל אביב 2017 (צילום: גילי יערי/פלאש90)

ומה עם חברי הכנסת?

הח"כים ההומואים לא כ"כ מטרידים את עצמם בזכויות הקהילה הגאה, בדרך כלל הח"כים משמאל באמת בעד והח"כים הדתיים באמת נגד. והשאר? הרבה מהם בעד, חלקם אפילו בקואליציה, אבל זה בעד של מלכות יופי בשלום עולמי, בעד מגומגם, חיוור, ריק, שמביא אותם לפוטו אופ במצעד בתל אביב אבל לא לקרבות פוליטים עם הדתיים, כי להיות בעד בתמונה בנושא שנמצא בלב הקונצנזוס זה מאוד זול, אבל אומץ פוליטי במציאות זה קצת יותר יקר ולא תמיד משתלם.

אני רוצה לבקש משהו מחברות הכנסת וחברי הכנסת האלה שלא חשבתי שאבקש מאף אדם בחיי, אל תבואו להפגנה הערב ואל תבואו למצעד הבא, אל תבואו אם אתם מתכוונים להצביע נגדנו במליאה ולהיכנע ללחץ של החרדים, אל תבואו אם אתן ישנות בשקט כשאני ובן זוגי נאלצים לבחור בין קורת גג לילד, אל תבואו אם כל מה שיש לכם להציע לנו זה פוסטים בפייסבוק ומחוות חסרות משמעות שבוע לפני שהכנסת מתפזרת.

אני מאמין לכם, אני מאמין שאתם בעד הקהילה הגאה, אבל אתם כבר לא אנשים פרטיים – אתם שליחות ושליחי הציבור שלנו, ואם אתם לא מוכנים לעשות דבר כשיש לכם את הכוח הפוליטי לשנות, אז הכוונות הטובות שלכם לא שוות דבר ואתם רק מבזים אותנו.

זה לא משהו אישי נגדכם, זה משהו פוליטי בעדנו.

רועי ג'רופי, פעיל חברתי בקהילה הגאה, ונשוי באושר לבן זוגו בירושלים
> סטרייטים, טפלו במבנה המשפחתי הדכאני שלכם לפני שתטיפו לנו 

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf