newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הכומר נדאף מחק את תביעת ההשתקה שהגיש נגד עיתונאים ערבים

נדאף תבע שורה של עיתונאים וכלי תקשורת ערבים בעקבות סיקורם את פעילותו השנויה במחלוקת למען גיוס צעירים נוצרים לצבא. בבית המשפט ניסה לטעון כי היותו משרת נאמן למדינה צריך לעמוד לזכותו. אחרי שלוש שנים תביעתו נמחקה והוא ישלם הוצאות משפט

מאת:

לאחר משפט ארוך ומתוקשר בחברה הערבית, ועל פי בקשתו, מחק אתמול (חמישי) בית המשפט השלום בנצרת תביעת לשון הרע במאות אלפי שקלים, אשר הגיש איש הדת ג'בראיל נדאף נגד אמצעי תקשורת ועיתונאים ערבים. בית המשפט חייב את נדאף לשלם הוצאות בסך של 26,800 שקלים לנתבעים.

הכומר ג'בראיל נדאף, שידוע בפעילותו למען גיוס צעירים נוצרים לצבא הישראלי ושבשנה האחרונה התפרסמו אודותיו חשדות בעבירות מין, תבע את עיתון פסל אלמקאל, וחדית' אלנאס ואת העיתונאים ודיע עואודה וסאהר אלחאג', לפני כשלוש שנים על רקע סיקורם התקשורתי את פעילותו.

נדאף, שטען להסתה נגדו, טען בכתב התביעה כי השימוש שעשו העיתון חדית' אלנאס והעיתונאי ודיע עוואודה במושג "הכומר המודע מהכנסייה" מהווה לשון הרע. את העיתונאי סאהר חאג' מנהל אתר ג'פרא, תבע נדאף בשל התייחסותו לאחת מססמאות המחאה נגד הכומר השנוי במחלוקת: "הכנסייה בית תפילה ולא בית בגידה". נדף תבע את העיתון פסל אלמקאל בשל פרסום מאמר שכותרתו, "נדאף כומר ללא קהילה, הנתמך על ידי ישראל".

> אחרי למעלה מעשור: צה"ל הכיר בסרבנית כיבוש כסרבנית מצפון

הכומר נדאף וחבר. הקרבה למוקדי הכוח במדינה לא עזרה לכומר בתביעת ההשתקה שלו נגד עיתונאים (משה מילנר/פלאש90)

הכומר נדאף וחבר. הקרבה למוקדי הכוח במדינה לא עזרה לכומר בתביעת ההשתקה שלו נגד עיתונאים (משה מילנר/פלאש90)

נדאף חזר בו מהתביעה לאחר ששיחרר במהלך השנים האחרונות הצהרות רבות והאשמות ברדיפה והסתה נגדו. לאורך הדיונים הוא ניסה לסחוט את חסדי בית המשפט בטיעונים לא רלוונטיים כולל הקרדיט שלו כמשרת נאמן של המדינה והצבא. בדיון הוכחות שנערך בנובמבר 2016 הוא אף תקף והשתלח בחברי כנסת נוצרים המתנגדים לגיוס צעירים ערבים לצבא. אולם הקו שניסה להוביל לא הצליח להרשים את בית המשפט, אשר התייחס עובדתית לפרסומים ולסוגיית גבולות חופש הביטוי.

נדאף לא הגיע לדיון האחרון אותו זימן בית המשפט בכדי לקבל הבהרות. הוא אף פנה באמצעות עורך דינו לבית המשפט וביקש דחייה במועד הדיון בטענה של קשיים נפשיים, תוך שהוא טוען כי הוא סובל מחרדות ופחדים וחוסר שינה. השופט סרב לקבל את בקשתו כשהתברר כי חוות הדעת הרפואית שהוא הגיש חתומה על ידי רופא מומחה למחלות זיהומיות. בצעד חריג זימן בית המשפט את נדאף ואת רופאו לעדות.

על פי עו"ד עלאא מחאג'נה, שייצג את הנתבעים מטעם ארגון "איעלאם" למחקר וחופש העיתונות, טענותיו של נדאף היו חסרות כל בסיס חוקי. הנתבעים סירבו בימים האחרונים להצעת פשרה מצידו של נדאף לפיה שני הצדדים יסוגו מטענותיהם וימחקו את את התביעה. אולם הנתבעים דרשו למצות את הדין ולקבל מבית המשפט אמירה ברורה נגד תביעות השתקה ונגד הטלת אימה על עיתונאים וגופי תקשורת.

סגירת התיק הזה אמורה לשים קץ לשורה של תביעות שיזם ג'בראיל נדאף בשנים האחרונות, הן נגד עיתונאים והן נגד פעילים המתבטאים נגדו ברשתות החברתיות, על רקע הנושא השנוי במחלוקת, שירותם של צעירים נוצרים בצבא.

> חיפה חוזרת להיות בירת התרבות הפלסטינית

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

"אנחנו צועקים, רעבים ומתים לבד": החיים בחורבות שג'אעייה

הפלישה של ישראל לשכונה שבמזרח העיר עזה, שנמשכה חודשים, הותירה אחריה הרס מוחלט. התושבים, עדיין תחת מצור, מסכנים את חייהם רק כדי לשים ידיהם על שק קמח אחד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf