newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

המנהיג העממי מבודרוס שנעצר באישון לילה שוחרר עוד בטרם הדיון

עאיד מוראר נעצר שלשום ביחד עם בנו אחמד בחשד להסתה. היום המשטרה הסכימה לשחררו מבלי שבית המשפט קיים דיון בעניינו. מעצרו של אחמד הוארך בחמישה ימים. עו"ד לסקי: "המעצר נועד להפחיד ולהפסיק את פעילותם הלא אלימה"

מאת:

שלשום בלילה (שני) עצרו כוחות הצבא בכפר בודרוס את עאיד מוראר, מי שהיה מראשי המאבק הלא אלים נגד הגדר בכפר לפני יותר מעשור. מוראר נעצר ביחד עם בנו אחמד בחשד ל"הסתה". היום הוא שוחרר ממעצרו בהסכמת המשטרה עוד בטרם התקיים דיון בעניינו, לאחר הפקדה של 2000 שקלים. מעצרו של אחמד הוארך בחמישה ימים והוא נחקר בשל פוסטים שפרסם בפייסבוק.

"זה פשוט הזוי", אומרת עורכת דינם, גבי לסקי. "עוד לפני הדיון דיברתי עם המשטרה, והמשטרה, בתמיכת התביעה הצבאית, הסכימה לשחרר אותו. זאת אפילו לא החלטה של בית המשפט, לא התקיים בכלל דיון, ובלי חתימה של צד ג'. אין לי הסבר להתנהלות הזו".

התנהלות המשטרה מצטיירת כתמוהה עוד יותר על רקע המענה שהגישה לבית המשפט בתגובה לבקשתה הדחופה של עו"ד לסקי לשחרר את השניים אחרי שנעצרו. "מדובר בשלב ראשוני של החקירה", נכתב אתמול בתגובת המשטרה לבקשה שהגישה לשחרר את השניים, "ישנם פעולות רבות לביסוס החשדות נגד העצורים שלא אוכל לפרט במענה מפאת סודיותם". בהמשך נציג המשטרה אף מותח ביקורת על עו"ד לסקי בזו הלשון: "למותר לציין כי הגב' עו"ד לסקי מגישה כמעט באופן אוטומט בקשות לצמצום ימי המעצר בכוונה להתיש את גורמי החקירה". כלומר נציג המשטרה מבקר את עו"ד גבי לסקי על שהיא עושה את עבודתה ומנסה להביא לשחרור הפלסטינים הנעצרים בסיטונאות, ובמקביל אותה המשטרה עצמה מסכימה לשחרר את מוראר עוד לפני שהתקיים הדיון בעניינו.

"זו לא הפעם הראשונה שהמשטרה עוצרת פעילים של ההתנגדות הלא אלימה לכיבוש כדי להפחיד אותם", אומרת לסקי, "אולי באופן הזה מבקשים להפסיק את הפעילות שלהם".

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן

מרבית האנשים אינם מצליחים להצדיק הפרה בוטה של הקוד המוסרי על ידי מעשיו של הצד השני, נוראים ככל שיהיו. ילדים בעזה על חורבות ביתם (צילום: עמאד נאסר / פלאש90)

הפציעה המוסרית עוד תסתבר כאחד הנזקים הגדולים של המלחמה

פציעה מוסרית היא סינדרום ייחודי המתבטא ברגשות אשמה ובושה ומלווה בתחושת דיכאון, חרדה ואף מחשבות על נזק עצמי. לכשיתבררו הממדים המלאים של הזוועה בעזה, כולנו עלולים להימצא בקבוצת הסיכון

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf