newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

המשוררת דארין טאטור הועברה למעצר בביתה: "אני לא טרוריסטית!"

אחרי שלושה חודשים בכלא ועוד שישה חודשים במעצר בית הרחק ממשפחתה דארין טאטור חוזרת הביתה. "איך יתכן שהשיר שלי הפך לכתב אישום"?

מאת:

אחרי שלושה חודשי מאסר, עוד חצי שנה של מעצר בית ויום נוסף בכלא חזרה ביום שלישי בלילה המשוררת דארין טאטור לבית משפחתה בכפר ריינה. טאטור, שנעצרה באוקטובר 2015 בשל שיר שכתבה ומספר פרסומים בפייסבוק, הורחקה בחודשים האחרונים בהוראת בית המשפט מהכפר ריינה, בו היא מתגוררת, ובית המשפט סרב בעבר לבקשתה להקל בתנאי המעצר הדרקוניים שלה ולאפשר לה לחזור מקרית אונו לבית הוריה.

שוחחנו הבוקר עם טאטור שנמצאת במעצר בתנאים מגבילים בבית הוריה. היא מחוברת לאזיק אלקטורני, אסור לה להתחבר לאינטרנט והיא נמצאת בהשגחה 24 שעות ביממה. "אני עדיין לא מעכלת את כל מה שקורה, מה שעבר עלי ועוד יעבור" היא אמרה. " אני לא טרוריסטית! איך יתכן שהשיר שלי הפך לכתב אישום?"

"אני מופתעת מהמדינה. מזה שהיא מתעקשת ככה עם משוררת שכתבה שיר. שכתבה את הדעה שלה כמו כל אחד אחר. כל כך הרבה אנשים כותבים כל כך הרבה דברים – ערבים, יהודים, נוצרים – אבל אף אחד לא משלם את המחיר שאני משלמת. במצרים אני יודעת שיש משוררים בכלא, בסוריה יש, בסעודיה – אבל כאן?".

> רקע: המשפט הפוליטי של דארין טאטור

כוחות משטרה פרצו לביתה בארבע לפנות בוקר ועצרו אותה בשל שיר שכתבה. המשוררת דארין טאטור וחתולים

כוחות משטרה פרצו לביתה בארבע לפנות בוקר ועצרו אותה בשל שיר שכתבה. המשוררת דארין טאטור וחתולים

טאטור סיפרה על ההקלה שהיא חשה עם החזרה לביתה וביקשה להודות לכל תומכיה. "אני מרגישה הרבה יותר טוב עכשיו כשאני בבית שלי, עם ההורים שלי. אולי אני מתקרבת לסוף הסיוט", היא ענתה כששאלנו אותה לשלומה, והוסיפה: "עכשיו אני יכולה לקבל אורחים. אני אשמח להכיר את האנשים שתמכו בי".

ביום שני הגיעה טאטור לבית משפט השלום בנצרת, לאחר שהתביעה כבר הסכימה עקרונית לחזרתה לכפר ריינה, לאחר שקצין מבחן כבר סיפק חוות דעת חיובית בעניין, ולאחר שחברת איזוק אלקטרוני בחנה את הבית בריינה ומצאה שהוא מתאים למעצר בית. עם זאת, החברה טרם סיפקה דו"ח רשמי בעניין לבית המשפט, ומכיוון שכך ביקש השופט חנא סבאג לדחות את ההכרעה בדבר שינוי מקום מעצר הבית ליום למחרת. בתגובה הודיעה טאטור לבית המשפט, שהיא לא מסוגלת עוד לשהות בקרית אונו, ושהיא אפילו מעדיפה להיכלא, רק לא לחזור לשם. במקום למצוא פתרון שימנע את כליאתה ללא שום צורך, החליט בית המשפט לקבל, באופן גרוטסקי, דווקא את "הצעתה" של טאטור ושלח אותה לכלא עד לסיום ההליכים הביורוקרטיים להעברתה למעצר בבית הוריה.

> השיר שבגללו נכלאה דארין טאטור: התקומם, עמי, התקומם נגדם

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf