newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מאות הפגינו בנבי סאלח בקריאה לשחרור בנות משפחת תמימי

כוחות צבא ניסו למנוע מהמפגינים גישה לכפר, וירו על ההפגנה גז מדמיע ומי בואש. מפגינים פלסטינים וישראלים קראו יחד לסיום הכיבוש ולשחרור העצורות מהכפר

מאת:

כשלוש מאות מפגינות ומפגינים, פלסטינים וישראלים, צעדו היום בצהריים (שבת) בהפגנת מחאה נגד הכיבוש בכפר נבי סאלח בגדה המערבית. ההפגנה התמקדה בדרישה לשחרר את בנות משפחת תמימי, עהד ואמה נרימאן, וכן את פעילי הוועדות העממיות האחרים שנעצרו על ידי ישראל בשבועות האחרונים.

לצד תושבי נבי סאלח, בין המפגינים היו ח"כ איימן עודה, חבר המועצה המחוקקת הפלסטינית מוסטפא ברגותי, יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה, וחברת הפרלמנט האירופי לשעבר לואיזה מורגנטיני. כן הגיעו למקום פעילי הוועדות העממיות של מעסרה, בלעין, נעלין, קדום, חברון ומקומות אחרים ברחבי הגדה, פעילי אנרכיסטים נגד הגדר, לוחמים לשלום ותעאיוש.

> רוצים לסייע במאבק נגד גירוש הפליטים? זה מה שאפשר לעשות

ח"כ איימן עודה בהפגנה בכפר נבי סאלח (אורן זיו / אקטיבסטילס)

ח"כ איימן עודה בהפגנה בכפר נבי סאלח (אורן זיו / אקטיבסטילס)

כוחות צבא חסמו את הכניסה הראשית לכפר משעת בוקר מוקדמת, אך פעילים הצליחו להגיע אליו בדרכים עוקפות. המפגינים התכנסו במרכז הכפר וצעדו דרכו כשבתחילה מובילה את ההפגנה שורה של נשים, כסמל להנהגה הנשית הבולטת ביישוב, אך בהמשך עקפו אותן קבוצת גברים (אולי באופן סמלי לא פחות).

על גבעה המשקיפה על מעיין של נבי סאלח – שההשתלטות עליו מצד מתנחלים היא שהציתה את המחאה העממית בכפר – התקיימה עצרת עם נאומים. משם ירדו כמה צעירים לעימותים קצרים עם החיילים ששמרו על המעיין, והחיילים הגיבו בגז מדמיע שנורה גם לעבר העצרת הרחוקה.

בשלב השני צעדו המפגינים חזרה דרך הכפר לעבר מחסום הכניסה על הכביש הראשי. החיילים קיבלו את פניהם במטחים מסיביים של עשרות רימוני גז בדקה ובשיגור משאית "בואש", ונענו באבנים שזרקו כמה מהמפגינים. אחרי עוד כשעה של עימותים באותו אזור הסתיימה ההפגנה.

> הגירוש הוא חורבן הבית השלישי שלנו, תושבי דרום ת"א

חברת הפרלמנט האירופי, לואיזה מורגנטיני (מימין), עם שלט לשחרור נרימאן תמימי (אורן זיו / אקטיבסטילס)

חברת הפרלמנט האירופי לשעבר, לואיזה מורגנטיני (מימין), עם שלט לשחרור נרימאן תמימי (אורן זיו / אקטיבסטילס)

"הגעתי היום לכפר נבי סאלח כדי לקרוא יחד עם התושבים לשחרור עהד תמימי ונרימאן תמימי, הגיבורות שנאבקות בידיים חשופות נגד הכיבוש האכזר", אמר בהפגנה ח"כ עודה. "שמחתי לראות פה קבוצה גדולה של יהודים ישראלים, שמבינים היטב שעם שמשעבד עם אחר לא יכול להיות עם חופשי. ושהמאבק לסיום הכיבוש הוא אינטרס עליון של שני העמים".

תושבי הכפר נבי סאלח נהגו להפגין נגד הכיבוש, ההתנחלויות ונגד גזל המעיין שלהם כל שבוע במשך שנים, עד תחילת 2017. בעקבות ההצהרה של דונלד טראמפ בעניין ירושלים יצאו התושבים שוב להפגין. בהפגנה שהתקיימה לפני כחודש נורה ונפצע קשה בראשו הילד מוחמד תמימי (15).

מיד אחרי הירי ניסתה קרובת משפחתו, עהד תמימי, לגרש חיילים מחצר ביתה, בסרטון שזכה לתפוצה מסיבית בישראל ובעולם, וכמה ימים לאחר מכן – היא נעצרה. עהד תמימי יושבת במעצר קרוב לחודש, וכך גם אמה, שנעצרה יום אחרי בתה. לאחרונה הוגשו נגד השתיים כתבי אישום בגין תקיפת קצין והסתה ברשתות החברתיות. מאז מעצרה הפכה עהד לסמל בינלאומי של המאבק הפלסטיני נגד המשטר הצבאי הישראלי, הכיבוש, ההתנחלויות ומעצר של ילדים ופעילי מאבק עממי על ידי ישראל.

> לחיות בעזה בין המתים

מטח של עשרות רימוני גז מדמיע על אדמות נבי סאלח (אורן זיו / אקטיבסטילס)

מטח של עשרות רימוני גז מדמיע על אדמות נבי סאלח (אורן זיו / אקטיבסטילס)

מאות הפגינו בכפר נבי סאלח למען שחרור פעילי המאבק העממי הכלואים (אורן זיו / אקטיבסטילס)

מאות הפגינו בכפר נבי סאלח למען שחרור פעילי המאבק העממי הכלואים (אורן זיו / אקטיבסטילס)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf