newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הצבא התקין על החומה נשק בשלט רחוק נגד הפגנות

המתקן החדש הוצב לראשונה אי-פעם בבית לחם. בצבא מסרבים לענות לשאלה אם מדובר במדיניות חדשה להגנת החומה

מאת:

נשק חדש נכנס לשימוש הצבא בבית לחם בחודש האחרון: מכשיר בשלט רחוק המשמש כזרנוק מים ומי "בואש" מסריחים.

פלסטינים תושבי בית לחם הבחינו בחודש האחרון בהופעת הנשק החדש שמשקיף עליהם ממרום שמונת המטרים היצוקים של חומת ההפרדה, באזור שמהווה מוקד לרוב ההפגנות נגד הכיבוש והחומה בעיר. לדברי משתתפים במרתון בית לחם שהתקיים לפני כשבוע המכשיר החדש, המצויד גם במצלמה, נע על צירו ועקב אחריהם בזמן שחלפו על פני המקטע בחומה.

הנשק החדש לפיזור הפגנות על החומה בבית לחם (אקטיבסטילס)

הנשק החדש לפיזור הפגנות על החומה בבית לחם (אקטיבסטילס)

בשיחות בין תושבים וברשתות החברתיות הסתובבה שמועה לפיה מדובר במכונת ירייה מהסוג שעד כה הותקן רק על חומות עזה, המכונה "רואה-יורה". על פי צלם עיתונות שעובד בשטחים חיילים משתמשים לא פעם בירי אש חיה נגד ההפגנות שהגיעו למגדל השמירה במקטע זה של החומה. עם זאת, גורם צבאי מסר ל"שיחה מקומית" שמדובר באמצעי לפיזור הפגנות שיופעל על ידי משמר הגבול.

מדובר צה"ל נמסר כי: "האמצעי המדובר הינו חלק ממערך אמצעים לפיזור הפגנות שקיים בגזרת יהודה ושומרון. הנ"ל נשלט מרחוק ומסוגל לירות מים, רימוני גז ועוד. חשוב לציין כי הוא אינו יורה באש חיה. כוחות הצבא בגזרה פועלים בדרכים מגוונות על-מנת לשמור על הסדר באזור, תוך הימנעות מפגיעה בחפים מפשע". בתגובה נפרדת ומאוחרת יותר לארגון "בצלם" נמסר מדובר צה"ל שלמעשה המתקן משמש רק כזרנוק ולא יכול לירות רימוני גז. בצבא נמנעו מלענות לשאלות על הסיבה להתקנת המערכת ואם יש תוכניות להרחבת השימוש בנשקים מסוג זה לאורך הגדר והחומה.

הנשק החדש משקיף על משתתפים במרתון בית לחם (אקטיבסטילס)

משתתפים במרתון בית לחם חולפים מתחת לחומה באזור בו הותקן הנשק (אקטיבסטילס)

 

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf