newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

השכונה שלי: לדבר עם הפרות במתקן חולות

המקום בו אני גר, הוא מתחם קטן וסגור המוקף גדר, שמזכיר במראהו רפת. מחשבות של מבקש מקלט הכלוא במתקן חולות

מאת:

כותב אורח: חסן שאקור, מתקן הכליאה חולות

אני חי במקום סלעי ונטוש למחצה. זהו אזור מרוחק ומבודד למדי שלא קיימות בו תשתיות התומכות בחיים מודרניים רגילים. מסביב ישנן גבעות סלעיות חשופות רבות, נטולות עצים, והאזור כולו מצדיק את השם שניתן לו – מדבר נטוש.

המקום עצמו בו אני גר, הוא מתחם קטן וסגור המוקף גדר, המזכיר במראהו רפת. מתקן הכליאה בו אני שוהה כרגע כולל מספר יחידות מגורים שלכל אחת מהן צמודה גם חצר. המתקן הזה הוא זר, מוזר ומחוספס כמו הסביבה בה הוא נמצא.

מתקן חולות (צילום: אקטיבסטילס)

מתקן חולות (צילום: אקטיבסטילס)

מזג האוויר כאן הוא ללא ספק מוזר לי ושונה מכל מזג אוויר שחוויתי בעבר, הוא משתנה כל הזמן. באמצע היום או שחם מאוד או שישנן רוחות מדבר חזקות, אולם בלילה קר וגם אז ישנן רוחות חזקות. לעיתים רחוקות ישנו בוקר עם מזג אוויר יפה ואביבי. החלק הזה של היום, הבוקר, הוא החלק האהוב עלי ביום, בו אני יכול להרהר לנסות לספוג את כל מה שמסביבי ולנסות לראות גם את הדברים היפים והנהדרים שמקיפים אותי.

לעיתים אני משוטט ללא מטרה ועורך לעצמי "פיקניק" לעת ערב. הנוף הנשקף לעברי בשיטוטים הללו כולל בתי כלא גדולים המקיפים את המתקן, לולים, רפתות ומתקנים צבאיים. לעיתים הסקרנות מביאה אותי להתהלך מסביב לכלא שלי, מסביב למתקן הכליאה. אני ניצב אז כמו אסיר ליד הבניינים הענקיים והמסיביים הללו שמעליהם ניצבים מגדלי שמירה.

בעודי מהלך ליד הלולים אני נדהם מהמראה של המספר הרב של עופות הדחוסים במרחב כה קטן. אני ממשיך ללכת לעבר הרפתות בתקווה לראות משהו מעניין, אולם למרבה הצער, אני מוצא שהפרות גם הן כלואות. באופן אירוני אני מוצא עצמי מדבר על הפרות ואומר "הי פרות, תראו, אתן צריכות לבוא לאפריקה, החברות שלכן באפריקה חופשיות להסתובב איפה שירצו".

לבסוף, אם אני לא מוצא דרך אחרת מהנה להעביר את הזמן, אני מטפס על הגבעה ושוכב על הסלעים ומחכה למשב הרוח. לפחות אז, לדקה קטנה, אני יכול להנות מצלילי הרוח. אבל את שלוות הגבעות והרוח תמיד מפרים קולות ירי הנשמעים מהבסיס הצבאי הקרוב.

מבקשי מקלט הכלואים במתקן חולות מחוץ למתקן (צילום: אקטיבסטילס)

מבקשי מקלט הכלואים במתקן חולות מחוץ למתקן (צילום: אקטיבסטילס)

מבקשי מקלט אפריקאיים הכלואים במתקן חלות נפגשים עם אקטיבסטים ישראלים מחוץ למתקן, ה-11 למאי, 2014.

מבקשי מקלט אפריקאיים הכלואים במתקן חלות נפגשים עם אקטיבסטים ישראלים מחוץ למתקן, ה-11 למאי, 2014.

חסן במסיבת הפרידה שערכו לו חבריו לפני הכניסה למתקן חולות

חסן במסיבת הפרידה שערכו לו חבריו לפני הכניסה למתקן חולות

נכתב על ידי חסן שאקור, תלמיד סקולהאוס, שבימים אלו משמש גם כעוזר מורה לאנגלית בחולות. חסן ממשיך לעבוד ולפתח את הכתיבה שלו באנגלית באמצעות דואר אלקטרוני עם תמרה אליס, מורה פרטית מתנדבת.

הפוסט פורסם גם באנלית באתר 972+. תרגום: הללי פינסון

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf