newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

השר צחי הנגבי מאיים על הפלסטינים ב"נכבה שלישית"

בתגובה למעגל האלימות האחרון פרסם הנגבי סטטוס בחשבון הפייסבוק שלו בו הוא מזהיר את הפלסטינים שאם לא ישימו קץ לאלימות, ישראל תגיב בנכבה נוספת, קרי טיהור אתני של מאות אלפי בני אדם מאדמתם

מאת:

מאת מיכאל שפר עומר-מן

השר לשיתוף פעולה אזורי ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, צחי הנגבי, איים בסוף השבוע האחרון על הפלסטינים בגירוש המוני וטיהור אתני אם לא ישימו קץ למעגל האלימות הנוכחי.

"תזכרו ב-48, תזכרו ב-67", כתב השר בחשבון הפייסבוק שלו בשבת, בתגובה לרצח שלושה מבני משפחת סלומון בביתם בהתנחלות חלמיש ביום שישי בלילה. "כך מתחילה "נכבה"".

הנכבה, להזכיר, היא השם הפלסטיני לאירועי 1948, במהלכם כ-700,000 פלסטינים נמלטו או גורשו על ידי הכוחות הישראליים במלחמה שהובילה להקמתה של מדינת ישראל. ישראל לא איפשרה לתושבים שגירשה או לאלה שנמלטו במהלך הקרבות לשוב לבתיהם בתום המלחמה, החלטה שהובילה להיווצרות בעיית הפליטים הגדולה שנמשכת עד עצם היום הזה. כ-300,000 פלסטינים נוספים נאלצו להימלט מבתיהם במהלך המלחמה ב-1967, כמחציתם פליטי 1948.

> הפלסטינים לא זוכים לחופש אפילו במותם

"כשתרצו לעצור זה כבר יהיה אבוד", כותב הנגבי, ורומז לכך שמעגל האלימות הנוכחי יוביל את ישראל לבצע גירוש המוני נוסף או לנישול של פלסטינים. "זה כבר יהיה אחרי "הנכבה" השלישית". "פעמיים כבר שילמתם את מחיר הטירוף של מנהיגיכם", הוא מפציר בעם הפלסטיני להתנתק ממנהיגיו, אותם הוא מכנה "קיצוניים, קנאים ומופקרים". "אל תנסו אותנו שוב כי התוצאה לא תהיה שונה", מאיים הנגבי.

ישראל מאשימה את הפלסטינים תכופות בהסתה נגד יהודים ונגד ישראלים, אך איש בממשלה לא גינה את האיום של הנגבי בטיהור אתני. ראש הממשלה נתניהו לא פיטר אותו, לא דרש ממנו לחזור בו מהאיום לביצוע פשע מלחמה, ואף איש ציבור לא אמר דבר שישתמע ממנו כי התבטאויות כאלה אינן מקובלות.

כזכור, גל האלימות האחרון פרץ בירושלים ובגדה המערבית על רקע מחאתם של הפלסטינים נגד גלאי המתכות שהציבה ישראל בכניסה למתחם מסגד אל-אקצא, המהווים בפועל מחסום נוסף המפקח על כניסתם של מתפללים מוסלמים למסגד. הציבור הפלסטיני וחלק ניכר מהעולם המוסלמי בכללותו רואה בצעד זה הפרה של הסטטוס-קוו העדין אליו הגיעו ישראל וירדן אחרי כיבוש ירושלים המזרחית ב-1967, וניסיון ישראלי נוסף לבצר ולהעמיק את ריבונותה על המתחם הקדוש.

ראוי אולי להזכיר כי בתגובה לניסיון האחרון מצד הממשל האמריקני להתניע את התהליך המדיני, ממשלת נתניהו הציגה את ההסתה הפלסטינית כאחד המכשולים העיקריים בפני השלום. הנה כאן אפשר לקרוא את דבריו של השר הנגבי במלואם:

מיכאל שפר עומר-מן הוא עיתונאי ועורך מגזין 972+, שם פורסמה הרשימה במקור.

> שש תשובות לטענות של ימנים על אלימות הימים האחרונים

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf