newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

יזידים לישראל: אתם תבינו אותנו יותר מכל עם אחר, עזרו לנו

יזידים על הר סינג'אר קוראים לעם ישראל ולממשלה לסייע בהצלת החטופים, לקלוט פליטים ולסייע בחימוש הלוחמים נגד המדינה האסלאמית "אין עוד עם כמוכם המבין את ההבדל בין מעשים לדיבורים"

מאת:

כותב אורח: מג'דל רשו

זה זמן למעשים. אנו, היזידים, מצויים היום בצומת היסטורית וגורלית ראשונה במעלה. ב-3 באוגוסט פרעו בנו אנשי ארגון הטרור דאע"ש. הפורענות הזו היא עבורנו מציאות מתמשכת.

ההווה שלנו דומה במידה רבה לעבר הכואב שחווה עם ישראל, עבר של דיכוי, רדיפה, שלילת זכויות ומסעות השמדה גזעניים. אנחנו מאמינים בכבוד המוחלט שמעניקה מדינתכם לזכויות-אדם ולזכויותיהם של מיעוטים. אנו מקווים שהעם בישראל ושממשלת ישראל יגלו הבנה לאסוננו, יתייצבו לצדנו ויושיעו אותנו מן הפורענות שניחתה עלינו בסיועם ובשל בגידתם של כמה מבני מולדתנו המוסלמים – כורדים וערבים כאחד.

אתם אולי יודעים שהדת היזידית היא דת שוחרת-שלום המטיפה לשלום ומאחלת טוב לכל העמים. היום, כפי שאתם יכולים לראות, כל בני הדת הזו הפכו לעקורים והם ישנים על המדרכות, באתרי בנייה, מתחת לגשרים ובמחנות פליטים משוללי צרכי-יסוד הומניטריים בכורדיסטאן העיראקית, בתורכיה ובסוריה, ותחת פיקוחן של המדינות הללו, של ממשלת עיראק ושל ארגוני סיוע.

כמו כן, ישנם יותר מ-6,000 חטופים יזידים בידי דאע"ש, מרביתם נשים וילדים. אלה נתונים לעינויים, לאונס ולמכירה כעבדים בערים תלעפר ומוסול וכן בסוריה, מידיהם של הטרוריסטים של דאע"ש ומקצת המוסלמים באזורים הללו. לאחרונה הודו אנשי דאע"ש במעשים אלה בגיליון האחרון של כתב-העת שמוציא הארגון, "דאבק", וכן בדוח האחרון של ארגון Human Rights Watch.

> עדותו של פליט יזידי: החורף מאיים כמו מוות האורב בפתח

משפחת פליטים יזידים (מחלקת הסיוע הבריטים DFID CC BY 2.0)

משפחת פליטים יזידים (מחלקת הסיוע הבריטים DFID CC BY 2.0)

אנחנו, אנשי "כוחות ההגנה של סינג'אר", שהר סינג'אר משמש לנו כמפקדה וכבסיס-פעולה, סובלים ממחסור בכלי-נשק ובתחמושת. מספרנו מגיע כעת ליותר מ-3,000 לוחמים יזידים ואנו משתפים פעולה עם כמה פלגים חמושים של כוחות המפלגה הכורדית הסורית (YPG), הכפופים למפלגת הפועלים הכורדיסטאנית (PKK).

זה יותר מחודשיים אנו מבקשים מכל הגורמים הנוגעים בדבר שיסייעו לנו להצטייד בנשק כבד ובכלי רכב צבאיים, כדי שנוכל לעבור משלב המגננה לשלב המתקפה וכדי שנוכל לשחרר את אדמותינו ואת החטופים שלנו מידי הטרוריסטים. אלא שעד כה, לא זכינו למענה משום גורם, חרף העובדה שאף כוח אחר מעיראק או מכורדיסטאן לא נלחם עד כה מול דאע"ש בסינג'אר.

אנו פונים אל העם הנכבד ואל הממשלה הנכבדה במדינת ישראל הגדולה: בזמנים הקשים והנוראים הללו, אנו זקוקים יותר מתמיד לסולידריות שלכם עם הסוגיה שלנו. אנו זקוקים לסיוע ממשי ולהתערבות דחופה שתציל אותנו מן המצב הנורא ומצרותינו הרבות ואין לנו אלה לקוות שקריאתנו תזכה לתשומת לבכם.

ניתן לסכם בקיצור את הבעיות שאנו מייחלים לקבל בהן את עזרתכם:

1. התערבות מידית להצלת נשותינו וילדינו המוחזקים בערים אל-בעאג', תלעפר ומוסול וכן בסוריה, והנתונים לפשעים הנתעבים ביותר שניתן להעלות על הדמיון מיד שכירי-החרב של דאע"ש. מספרם של החטופים הללו עולה על 6,000 נפש, ושמותיהם ושאר פרטיהם האישיים של 4,000 מתוכם מתועדים אצלנו במלואם. אנו גם יודעים מהם המקומות המדויקים שבהם מוחזקים רבים מתוכם.

2. תמיכה בכוחות ההתנגדות היזידיים בסינג'אר. לרשותם של הכוחות הללו חיילים, אך הם זקוקים לחימוש כבד, למטריה אווירית דחופה ביותר ובעתיד גם להכוונה ופיקוח באימון הכוחות.

3. פתיחת שערי ההגירה עבור יזידים שיבחרו להגר מעיראק.

4. סיוע בהשגת שלטון עצמי ליזידים באזורים שבהם שוכנות קהילותיהם, כך שתהיה בידינו אפשרות לשרטט עתיד ליזידים תוך שנלמד מניסיונו של עם ישראל בהשגת זכויותיו ודרישותיו.

אנחנו פונים אל העם בישראל כיוון שברור לנו, מעבר להיסטוריה ולרגשי הכבוד, שאין עוד עם המבין טוב כמוכם את ההבדל בין מעשים לדיבורים. אנו, כמוכם, החלטנו לקחת אחריות פעילה על גורלנו ולהילחם נגד האש השחורה המאיימת לכלות אותנו. אנחנו מקווים שתסייעו לנו במאבק זה. זה זמן למעשים.

מג'דל רשו הוא פעיל קבוצות ההתנגדות היזידית בהר סינג'אר. תרגם והביא לפרסום: עידן בריר

> מי הם אנשי המדינה האסלאמית ומה הם רוצים?

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf