newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

כן, הלהט"בים שולטים בארגוני השמאל

הימין מנסה לספור את הלהט"בים בארגוני השמאל, אז הנה עשינו לו את העבודה - וגם הסברנו לו מדוע אין מאבק גאה בלי התנגדות לכיבוש, לגזענות ולאפליה

מאת:

בשבוע שעבר פרסם ראפר מוכר מהימין הקיצוני עוד סטטוס להט"בופובי בעמוד הפייסבוק שלו ושם על הכוונת, ולא בפעם הראשונה מכיוון ימין, אנשי ארגוני זכויות אדם שמשתייכים לקהילה הגאה. זה היה הטריגר ליוזמה של פעילי שמאל להט"בים להתאחד לקראת מצעד הגאווה בתל אביב. לצד הטקסט שפרסם האיש והכובע, הוא צירף את תמונותיהם של חמישה מחברינו בארגונים, כאילו יש צורך להתאמץ ולהכין רשימה שחורה של אנשי שמאל ורודים. אז החלטנו לחסוך לו ולחבריו את המאמץ. את הרשימה הוורודה והגאה שלנו הכנו אנחנו. כן. הלהט"בים שולטים בארגוני השמאל, וזה לא במקרה.

בימים האחרונים, לקראת מצעד הגאווה בתל אביב, חברנו יחד, מעל לחמישים חברות וחברי הקהילה הגאה שעובדים ופעילים בשורה של ארגוני זכויות אדם ובעלי חיים, שנאבקים נגד הכיבוש ולמען דיור ציבורי, למען זכויות פליטים ונשים וצדק חברתי, למען שוויון בין כל הקבוצות במרחב הזה ונגד אפליה וגזענות. כי יש קשר הדוק בין העובדה שכולנו חלק מאותה אומה קווירית, לבין המחויבות שלנו לצדק ושוויון. לכולם. כי הפכו אותנו למיזם תיירותי שכדאי להתגאות בו בשפות זרות, בזמן שמכשילים באופן סדרתי חוקים לטובת הקהילה. כי אנחנו לא מוכנים שהמדינה תמשיך לעשות שימוש ציני בזהות שלנו כדי לייצר לעצמה תדמית נאורה בזמן שהכיבוש ממשיך ללא הפרעה, בזמן שאנשים נזרקים מבתיהם לרחוב בגבעת עמל או באום אל חיראן, בזמן ששולחים פליטים לכלא, בזמן שמדכאים הפגנות באלימות. הנצנצים שלנו לא יכולים ולא צריכים לכסות על המחסומים והחומות ואלפי האסירים.

> "ככל שהם יפרידו אותנו למעמדות, שבטים ומגזרים אנחנו חייבים לחבור יחד"

שוטרים חמושים בכדורי ספוג לקראת הריסת אום אלחיראן (קרן מנור/אקטיבסטילס)

לא סיבה לגאווה גדולה. שוטרים חמושים בכדורי ספוג לקראת הריסת אום אלחיראן (קרן מנור/אקטיבסטילס)

מחסום 300, בית לחם (אן פאק / אקטיבסטילס)

הנצנצים שלנו לא יכסו על הזוועות האלו. מחסום 300, בית לחם (אן פאק / אקטיבסטילס)

כמיעוט, שחווה דיכוי אלים בן אלפי שנים, ושהצליח בדם אמיתי ויזע אמיתי, של אנשים אמיתיים שהקריבו את חייהם, לחולל לא פחות ממהפכה – גם אם היא עדיין לא מלאה, גם אם ממשיכים לרצוח אותנו, לאיים עלינו, לרדוף אותנו – יש לנו אחריות גם על מיעוטים אחרים. אנחנו חייבים לזכור שגם אנחנו כמיעוט לא היינו מצליחים להגיע להישגים ללא תמיכה של כל כך הרבה אנשים שאינם משתייכים לקהילה שלנו.

אני בטוחה שכל הומו-לסבית-בי-פולי-טרנס מכירה את התחושה מחממת הנפש, כשאת הולכת במקום זר, שכוח אל או באמצע עיר הומה, ומבחינה בחברה לקהילה שמבחינה גם בך. הרגע הזה בו המבטים מצטלבים, הגוף נזקף לרגע, על הפנים עולה חיוך קטן של שותפות ואת מרגישה שאת לא לבד. שלא משנה אם את אירופאית והיא אפריקאית, אם אתה דתי והוא חילוני, אם אתן מוסלמיות, יהודיות או נוצריות – שתיכן חלק מאותה קהילה קווירית על זמנית, על אזורית, על מגדרית ועל לאומית. זו המהות של צבעי הקשת על דגל הגאווה.

אנחנו דואגים אחד לשני ואחת לשניה. אנחנו לא עוצמים עיניים כשרוצחים את בני עמנו בצ'צניה, כשטובחים בהם במועדון באורלנדו או במצעד בירושלים וגם לא כשסוחטים אותם באופן שיטתי על בסיס זהותם המינית בשטחים הפלסטינים הכבושים. בלי זה אין לנו את הזכות לקרוא לעצמנו קהילה.

ואת זה צריכים להבין, הצל, השמש, הירח והכוכבים וכל שאר זמרים ואנשי ימין – כשאתם תוקפים מישהו מחברי או חברות הקהילה שלנו – הם לא ישארו לבד.

אז אם אתם לא מפחדים לקרוא לעצמכם הומואים ושמאלנים, אם אתן לא מפחדות להזדהות כטרנסיות ושמאלניות או לסביות שמתנגדות לכיבוש או ביסיות שדוגלות בזכויות אדם לכולם – הצטרפו אלינו וחתמו על גילוי הדעת. אפשר להצטרף כאן: notsoproud2017@gmail.com.

> עצורים בהפגנה נגד שחיתות בפ"ת: "על כל עצור יבואו אלף"

תרומות


גילוי דעת: גאות להתנגד לכיבוש!

במסגרת ההסתה המתעצמת נגד פעילי שמאל וארגוני זכויות אדם, בוחרים גורמי ימין שונים לתקוף פעילי זכויות אדם מרכזיים על רקע הומופובי. לכל אותם בריוני ימין שעסוקים בספירת ראשים ורודים בארגונים, אנחנו, פעילות חברתיות ופעילי זכויות אדם גאים, רוצים לומר: אתם צודקים.

יש הרבה להט"בקים בקהילת זכויות האדם ויש הרבה להט"בקים שמאלנים, וזה לא במקרה: אנחנו לא יכולות שלא לראות את הקשר בין המאבק שלנו בעד זכויות אדם, שוויון וחופש, ובין מאבקים דומים של קהילות אחרות. ישראל סוחטת להט״ב פלסטינים ביד אחת, וביד השנייה משווקת את עצמה כגן עדן לקהילה, מנופפת לתיירות גאה ועושה בנו שימוש ציני בשביל למחוק את העוולות להן היא אחראית.

> פעילה תעבור ניתוח לאחר ששוטרים שברו את זרועה ביום ירושלים

מפגיני שמאל מן הקהילה הלהט״בית ותומכיה מפגינים נגד רצח הצעירה שירה בנקי, בתל אביב, 8 אוגוסט, 2015. שירה נרצחה על ידי יהודי דתי במהלך מצעד הגאווה בירושלים. (אורן זיו / אקטיבסטילס)

מפגיני שמאל מן הקהילה הלהט״בית ותומכיה מפגינים נגד רצח הצעירה שירה בנקי, בתל אביב, 8 אוגוסט, 2015. שירה נרצחה על ידי יהודי דתי במהלך מצעד הגאווה בירושלים. (אורן זיו / אקטיבסטילס)

הומופובים גזענים: אין גאווה בכיבוש. אין גאווה בגירוש או כליאה של מבקשי מקלט. אין גאווה בזריקה של משפחות לרחוב. האלימות שלכם ושל המדינה היא לא סיבה לגאווה.

התפקיד שאנחנו בוחרות לעצמנו הוא לקחת חלק במאבק ארוך לזכויות אדם וחופש, לא רק בשביל החופש של עצמנו, ובוודאי שלא בשביל יח״צ למדינה. נמשיך להתנגד לעוולות בכל מקום ולהצביע על הקשר בין הפרות זכויות של פלסטינים להפרות זכויות של אוכלוסיות נוספות בתוך ישראל.

ולחברי וחברות הקהילה שלנו נזכיר, כי הביטחון שמגיע לקהילה שלנו לא יכול לעבור דרך רמיסת בטחונן של אחרות. אנחנו כאן כדי להישאר ולהמשיך להגיד גם לקהילה שלנו – די לכיבוש, ודי לדיכוי ודי לאפליה. מגיע לנו עתיד טוב יותר, לכולנו.

חותמות וחותמים:

אבי בוסקילה, שלום עכשיו ; אבי בלכרמן, ממפעילי ״צדק חברתי-חדר המצב״ ; אורי וולטמן, עומדים ביחד ; אורי שמילוביץ, לשעבר יו"ר הפורום החיפאי ללהט"ב ; אורנה הדר, אמנסטי אינטרנשיונל ישראל ; אייל גרוס, חבר הנהלת האגודה לזכויות האזרח וארגון גישה ; איריס שטרן-לוי, המכללה ; אלון-לי גרין, עומדים ביחד ; אליזבט צורקוב ; אלינור דוידוב, פעילה פמיניסטית ; אלמה ביבלש, הקרן למגיני זכויות אדם ; ארין טולדנו-פרג'וב, פעילה קווירית מזרחית למען צדק הצטלבותי ; גיל נוה ; דליה זק״ש, אשה לאשה ; דן יקיר, האגודה לזכויות האזרח ; דנה שרון ; דפנה הירש ; דרור מזרחי, החזית נגד אלימות משטרתית ; הדס פארי, פעילה חברתית ופוליטית ; זהבה גרינפלד, פעילה במאבק הדיור הציבורי ונגד הכיבוש ; זיזו אבו אלהוא, איגי – אלוואן ; ח׳ולוד ח׳מיס, סופרת ופעילה פמיניסטית ; חגי אלעד, בצלם ; חן משגב, חבר הנהלת במקום – מתכננים למען זכויות תכנון ; חנה ספרן, אשה לאשה ; טניה רובינשטיין, קואליציית נשים לשלום ; יובל יונאי ; יולי נובק, שוברים שתיקה ; יונתן גר, אמנסטי אינטרנשיונל ישראל ; יוסי וולפסון ; יותם שלמה, חבר וועדת הביקורת סדאקה – רעות ; יעל אגמון, מחסום ווטש, לשעבר יו"ר עמותת תהל"ה ; יעל מרום, שיחה מקומית, ג'אסט ויז'ן ; יעל סיני ; ליהי יפה, חברת ועד מנהל קואליציית נשים לשלום ; מיקי גיצין ; מעיין נייזנה, המוקד לפליטים ולמהגרים ; מעין דק, זזים ; נדב (נדיוש) ענתבי-גרושקה ; הרב נועה סתת ; נטשה רוט, מגזין 972+ ; ניזאר חליוה, סדאקה – רעות, איגי – אלוואן ; נסרין מזאוי, פעילה פמיניסטית וחברת ועד מנהל אשה לאשה ; סהר ורדי ; סמדר שרון ; ספיר סלוצקר עמראן, פעילה חברתית ופוליטית ; עדי וינטר ; עמית גילוץ, בצלם ; עתליה ישראלי-נבו, זוכרות ; פאדי ח'ורי, עו"ד בעדאלה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל ; קרן מנור, אקטיבסטילס; רועי ילין, בצלם ; שרית מיכאלי.

[עדכון 6/6 01:00:]

נוספו:
שירי אייזנר, פעילה ביסקסואלית ; ליאור אלפנט, ממנהלות פוליטיקלי קוראת ; ארז קריספין ; דנה רוטשילד, פעילה פוליטית יהודיה ; ענבל קצף, האגודה למען להט״ב, חוש״ן ; תמר בן דוד, הבית הפתוח בירושלים ; מעין וקנין, איגי ; מעיין צדקה ; ג׳ן שוקה- ליין הפופאיט ; אלון שחר, חוש״ן ; גליה דאור ; רוני סלונים ; אוּרי עייק, חוש"ן ; שני מיסק ; טל שפירא ; יעל משעלי ; מעיין פדן ; ליעד קנטורוביץ׳, פעילה ואומנית פרפורמנס ; איתי חרל"פ ; חנן אופנר ; אוראל דיאמונד ; ניב סוניס ; עדית מרן, פעילה פמיניסטית ; דלית באום ; נעם גל ; גל שקולניק ; הילה שהרבני ; ד״ר אסתר רפפורט, קואליציית נשים לשלום, פסיכואקטיב ; לילו צורבוחן ; שני וורנר ; רואי אמוץ ; אייבי סיישל ; מיכאל ספיר ; דורון בן דוד ; יותם בן מאיר ; אופק אריאלי ; חן אריאלי, האגודה למען הלהט״ב ; רייצ׳ל גרגור, חוש״ן ; יערה ארנקרנץ חוצן, חוש"ן ; עדי מורנו ; שחר בן חורין, מאבק סוציאליסטי ; ליאור קיי אבישי ; אורלי אלכסנדר ; רותי שטרן ; דנה אולמרט ; סלין אסייג ; אלה אמיר, מעברי- שינוי בר קיימא לקהילה הטרנסית ; ברכה ברד ; טמיר לדרברג  ; ליהי לוריא ; גל אוחובסקי.

[עדכון 8/6]:

נוספו: רועי עבדוללה ; תמר פלדמן ; אור גילת, נטורופת ופעיל חברתי ; נורה גרינברג ; אורן קנר ; ליאור מנצ׳ר ; שחר אייל ; שירי רוסינק, חוש״ן ; מייק המל, לשעבר יו"ר האגודה למען הלהט"ב ; עופר בן דוד ארז, מעברים – שינוי בר קיימא לקהילה הטרנסית ; שלו מוסל ; אילי אבידן ; יעל סאלם ; איריס רחמימוב ; בן גרשוביץ ; ארנה בן נפתלי ; דניאל באומגרטן ; רותם אבגר ; בקה סטרובר- סדאקה-רעות, מתנדבת בחוש"ן ; חגית ליסי ; אורי כץ, פעיל ב-Pinkwash.il ; אלעד קינן ; הגר שפילר ; דניאל אלסון, בנק״י ; מיקה זקס ; דפנה שחר ; לירון שליש ; נעמה בן-שמחון ; סול אנטרו ; יעל ישראלי ; מאור הוימן, מתנדב חוש"ן ; אבי מרציאנו ; טלי לטוביצקי ; רן היילברון ; אנדראה שקיופו, עובדת סוציאלית ; אסיה איסטושינה, מדד הביטחון של נשים ; אסף בנרף ; סיון מגן ; אורן ורמוס ; עמרי לבנת ; תאיה גוברין-סגל ; טלי הרכבי ; עירית נעמן ; עמליה זיו ; טל גלבוע ; רוני מזל ; ד״ר יאלי השש, אשה לאשה ; רותם איקס מאירי, פעיל לילה וקהילה ; גלעד בן דוד, פרופיל חדש ; עדן-לי קטרי מייזל ; רות פרסר, אשה לאשה מרכז פמיניסטי חיפה ; ולדיסלב מולצ׳דסקי, אמנסטי אינטרנשיונל ישראל ; דורית אורטל ; שירה הלמן ; אלינור סידי, מנכ"לית העמותה החינוכית בנווה שלום וואחת אל סלאם;  סיוון נאור ; שי שדה ; נעמה לוריא ; סילאן דלאל, יש דין ; איילת מור ; יעל ונדר ; חיה שלום ; מיכל עדן ; רועי וגנר ; רון רבין ; יוסףה מקיטון, הועד הורוד לסיום הקולוניאליזם ; מורןי לבנת, הפלג הקווירי פמיניסטי טבעוני ; יוסי צברי ; מיכאל (מיש) רוזנוב ; שרה חוף ; אנדריי און ; זוהר ויימן-קלמן ; עדן אורלי ; מירב אמיר ; שי קסירר, פעיל סביבתי ; אופיר סיון, מתנדב בספרית לוינסקי ; מיקי פרי ; אורלי אלמי ; מוני קראוס ; רון בן גידה ; אבימור חדד.

* הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+.

> פי 2 גאווה בכיבוש: למה החלטתי להפגין מול אירוע של הקהילה שלי

חמישים שנים יותר מידי

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

"אנחנו צועקים, רעבים ומתים לבד": החיים בחורבות שג'אעייה

הפלישה של ישראל לשכונה שבמזרח העיר עזה, שנמשכה חודשים, הותירה אחריה הרס מוחלט. התושבים, עדיין תחת מצור, מסכנים את חייהם רק כדי לשים ידיהם על שק קמח אחד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf