newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

לא רק ירי הרקטות, כל מה שקורה בפריפריה הוא "מינורי"

כמו ה"משעממת" של נתניהו, גם האמירה של צחי הנגבי כי 500 רקטות על אשקלון ושדרות הן אירוע "מינורי" מבטאת אמת עמוקה: הליכוד של היום הוא יותר מפא"י ממפא"י

מאת:

הדברים של צחי הנגבי היום, שרואה ב- 500 רקטות ביממה, שהביאו להרוג ועשרות פצועים באשקלון, שדרות, נתיבות, אשכול ושער הנגב, אירוע "מינורי", רק משום שלא התרחשו בתל אביב, לא מפתיעים. מדי פעם אומרים פוליטיקאים אמת. בדרך כלל זה קורה בעת צרה ומצוקה, כפי שקרה לנתניהו, שניפנף את אורנה פרץ "הלא מעניינת".

אבל נדמה שהנגבי שובר שיאים. מדובר בהשתנה חוזרת מהמקפצה הכי גבוהה. הנגבי לא חושב שיהיה מחיר פוליטי לדברים שלו. הרי הוא לא תומך שמאל, כמו יאיר גרבוז. ערב בחירות כלליות, ורגע אחרי היממה הקשה בעוטף עזה, מאז "צוק איתן", הוא מרשה לעצמו לבטל את כולנו. ומה קורה אחר כך? מסדר הצביעות מתגייס. ראש הממשלה מגנה, וגם חבריו השרים של הנגבי. הכול בחצי קריצה, כטקס פוליטי, המבקש לצמצם את הנזק האלקטורלי הפוטנציאלי, אבל לא את המהות.

הרקטות שפגעו בדרום הן מינוריות כי לא פגעו בתל אביב. הבית שנפגע באשקלון (אורן זיו/אקטיבסטילס)

הרקטות שפגעו בדרום הן מינוריות כי לא פגעו בתל אביב. הבית שנפגע באשקלון (אורן זיו/אקטיבסטילס)

בפריפריות בישראל יש שורה של אירועים "מינוריים", שזוכים לאותה נחרת בוז, כיוון שהם לא מתרחשים ב"בירה הכלכלית" תל אביב, כדברי הנגבי. זכאות לבגרות מצטיינת שמזנקת ל24.5% ברמת השרון, ויורדת ל- 0.5% בשדרות, רהט ואופקים? מינורי. שירותי בריאות גרועים, המביאים לחמש שנות חיים פחות, בממוצע, בנגב ובגליל, לעומת המרכז? מינורי. פי חמישה בעלי תואר שני במרכז (ביחס לאוכלוסייה)? שני שליש מהשכר הממוצע? פי שניים אבטלה? הכול אירועים מינוריים, לא מעניינים, משעממים.

גדלתי באשקלון, ב"שבט" דבוש הנפלא. גדלתי על התסכול והכאב ממפא"י. שדחקה את המשפחה שלי, המזרחית, הדתית, הימנית, הפריפריאלית, לשולי הכלכלה והחברה הישראלית. הליכוד נוסח 2018 הוא יותר מפא"י ממפא"י. ממשלת נתניהו נפלה על הראש, ואיבדה את הצפון. ואת הדרום.

כל זה מילים יפות, אם לא יתרחש מהפך פוליטי. והוא יגיע רק מהפריפריות. שם מוכרעות בחירות בישראל. שם אנחנו בונים בחצי השנה האחרונה את הכוח של מטה הפריפריות של מרצ. עם הפריפריות, לטובת הפריפריות ועל ידי הפריפריות. לתרגם כח אזרחי לפוליטי ולמהפך, שיביא חלופה אמיתית. עכשיו.

אבי דבוש, תושב שדרות, הוא ראש מטה הפריפריות במרצ

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

"אנחנו צועקים, רעבים ומתים לבד": החיים בחורבות שג'אעייה

הפלישה של ישראל לשכונה שבמזרח העיר עזה, שנמשכה חודשים, הותירה אחריה הרס מוחלט. התושבים, עדיין תחת מצור, מסכנים את חייהם רק כדי לשים ידיהם על שק קמח אחד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf