newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

למה חזר ח"כ הרצוג על עלילת הימין נגד חנין זועבי?

בצ'ט עם קוראי הארץ התייחס הרצוג ל"קביעה של זועבי כי הנערים הנרצחים היו מחבלים", אולם זועבי ככל הנראה לא אמרה שום דבר כזה. "הוא פשוט משקר בלי בושה", אומרת זועבי היום. "עם מחנה ציוני כזה לא צריך ימין מתלהם". הרשימה המשותפת דורשת מהרצוג התנצלות.

מאת:

ח"כ יצחק הרצוג, מנהיג "המחנה הציוני", התארח ביחד עם ציפי לבני בצ'ט של "הארץ" ביום ראשון בערב. בין השאר, נשאלו השניים על החלטתם לתמוך בבקשת הפסילה של חברת הכנסת חנין זועבי מבל"ד. כזכור, הרצוג בעצמו ייצג את מפלגת העבודה בהתנגדותה לבקשה לפסול את זועבי בבחירות הקודמות. הפעם הודיע המחנה הציוני שהוא יתמוך בבקשת הפסילה, אחר כך היו דיווחים שהוא יתנגד, ולבסוף החליטה המפלגה לחבור לימין כנגד זועבי (בית המשפט העליון הפך לבסוף את ההחלטה של ועדת הבחירות המרכזית).

את ההחלטה לתמוך הפעם בפסילה הסביר הרצוג לגולשי הארץ כך:

אני אכן הופעתי בוועדת הבחירות המרכזית בבחירות הקודמות נגד הפסילה, אבל מאז קרו כמה דברים. בין היתר, במבצע 'צוק איתן' אני הבעתי שאט נפש מהקביעה של זועבי כי הנערים הנרצחים היו מחבלים. אני חושב שהיה נכון לפסול את זועבי ומרזל גם יחד על בסיס אותה פסיקה שפסלה את כהנא, אבל אני מכבד את בית המשפט העליון.

אלא שזועבי, ככל הידוע לי, לא קראה לנערים הנרצחים "מחבלים" – מדובר היה בעלילה שנפוצה בחוגי הימין, ולא יותר מכך. שורשיה בראיון התוקפני שערך שרון גל – כיום מועמד מטעם "ישראל ביתנו" – עם זועבי, ובו היא נמנעה מלהתייחס לחוטפים בתור טרוריסטים (הראיון נערך כאשר גורלם של הנערים עוד לא נודע, ואחד התרחישים המרכזיים שנידונו בעיתונות היא שמדובר בחטיפה לצורכי מיקוח ושחרור אסירים). גם העמדה הזאת מכעיסה הרבה מאוד ישראלים, אולם היא אינה שקולה לטענה שהנערים הם "מחבלים", שממנה משתמעת תמיכה ברצח – ואכן, באותו צ'ט עם הארץ קבעה לבני כי "הטקסטים שנאמרו על ידי חנין זועבי – יש בהם קידום דרכים אלימות".

האם הרצוג ולבני תמכו בפסילת זועבי על בסיס עלילה חסרת ביסוס? או גרוע מכך, האם הם ידעו שמדובר בעלילה ועדיין בחרו לחזור עליה בפומבי?

חנין זועבי מכחישה בתוקף שהיא קראה לנערים שנרצחו "מחבלים", לא בתקופה שבה הם היו נעדרים ולא כשגורלם התברר לבסוף. זועבי מדגישה כי היא גינתה הרג של אזרחים בהזדמנויות שונות. "עם מחנה ציוני כזה לא צריך ימין מתלהם", אומרת זועבי. "הרצוג פשוט משקר בלי בושה ובלי סטייל. אני לא אתן לשקר הזול הזה לעבור בשקט, לא מפי מי שמציע את עצמו כאלטרנטיבה לראשות הממשלה".

מהרשימה המשותפת מסרו כי הם מצפים להתנצלות מצדו של הרצוג. פניתי למחנה הציוני בבקשה לתגובה, והיא תשולב כאן כשתתקבל.

> קראו עוד: בדרך לממשלה נכנסים בערביה

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf