newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הקרע במרצ מחריף: צעירי המפלגה הפגינו נגד זהבה גלאון

בזמן שוועידת מרצ דחתה את ההצעות לקיים פריימריז פתוחים, הפגינו עשרות צעירים מהמפלגה נגד היו"ר זהבה גלאון וקראו: מושחתים, "אפס דמוקרטיה במרצ". אנשי גלאון טענו כי ההפגנה אינה חוקית ויו"ר סניף מרצ בראשל"צ אף הזמין משטרה שתפנה את המפריעים

מאת:

עימות ישיר בין זהבה גלאון לצעירים ממפלגתה בוועידת מרצ שהתקיימה אמש (ראשון) בגני התערוכה בתל אביב הציף מעל לפני השטח את הפילוג בתוך המפלגה, ואת היריבויות העמוקות הרוחשות מתחת לפני השטח.

על סדר יומה של הוועידה נחו מספר הצעות המבקשות לשנות את אופי בחירת יו"ר המפלגה. הצעתה של יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, שביקשה לקיים פריימריז פתוחים לרשימה וליו"ר נדחתה (44 אחוז) לאחר שלא השיגה את שישים האחוזים הנצרכים לשם העברתה. למרות ההפסד בחרה גלאון לברך על נתוני ההצבעה, ולשגר שוב מסרים פוגעניים כלפי חברי מפלגתה.

> אום אל חיראן: מבנים שנתרמו למשפחת אבו אלקיען בסכנת הריסה

בזמן הוועידה קיימו חברי נוער מרצ וכמה עשרות מצעירי המפלגה הפגנת מחאה נגד יו"ר המפלגה, משום שלטענתם היא מובילה מהלכים אנטי דמוקרטיים בניסיון לשבור את כוחה של הוועידה ולשמר את שליטתה. קצפם של המפגינים יצא בעיקר סביב ההחלטה שהתקבלה – לאחר עתירת ח"כ פריג' ממחנה גלאון – שלא להעלות להצבעה את הצעתם של שלושה פעילי המפלגה אבי דבוש, אבי עופר וענת חפץ להקדים את הבחירות ליו"ר כבר לאוקטובר, בטרם תיבחר ועידה חדשה.

המפגינים והמפגינות נשאו שלטי מחאה בהם נכתב "זהבה, תעתרי גם נגדי"; "נלחמים על הבית" ועוד. בתיעוד וידאו שהתפרסם היום נראית גלאון מתעמתת עם המפגינים, ולבסוף נוטשת בכעס. בנוסף – אבי ארזי, עוזרו של ח"כ עיסאווי פריג' ויו"ר סניף ראשל"צ המזוהה עם מחנה זהבה, נצפה כשהוא מחייג למשטרה לדווח על הפגנה לא חוקית.

צפו בעימות בין גלאון למפגינים:

בקבוצת הפייסבוק הסגורה של חברי ועידת מרצ מתחולל החל מאמש קרב בין תומכי היו"ר גלאון למתנגדיה, בעקבות הפסילה וההפגנה. ירין רבן, אחד הפעילים, כתב כי:

מה שהכי עצוב היה לראות את ראשת המפלגה ואת המזכ"ל צועקים ומאיימים על המפגינות והמפגינים מהצעירים והמנוער כאילו אנחנו אנרכיסטים, פורעי חוק או לכל הפחות מפריעים למפלגה. אם כך הדבר נראה שגם זהבה וגם מוסי, וגם הרבה מתומכיהם, שכחו את מהותה של מפלגה. לא באנו להיות נחמדים אליכם, אתם נבחרי ציבור, וכשאתם מאכזבים אותנו אנחנו נצעק. חזק. אתם לא תאיימו עלינו שאסור להפגין (מוסי), כי מה לעשות ואנחנו חכמים וחכמות ויודעים את החוקים. אתם לא תצעקו עלינו שאנחנו מנסים להכניס שינויים בדרכים לא חוקיות (זהבה) כי אנחנו יודעות ויודעים בדיוק את מגבלות המנגנון, ואנחנו בסך הכל מוחים על כך שהוא מופעל נגד המפלגה… תגידו תודה ענקית שזכיתם במפלגה שיש בה גוף נוער וצעירים כל כך אכפתי ומסור, שיוצא מהבית בחמישים מעלות ומפגין נגד החלטות בזויות של מנגנון המפלגה. תפסיקו להשמיץ אותנו.

מנגד, דליה שטיינר, חברת ועידה אחרת, כיוונה את האש לצעירים והציעה לבטל את צעירי מרצ בעקבות ההפגנה:

אני חושבת שאחרי אתמול יש לבטל את החטיבה של צעירי מרצ, את תפקיד היו"ר, התקציבים וכל השאר ולהחזיר את כולם לתוך מרצ. מי שירצה. אין אדומים, אין ורודים ואין חוצפנים שלוחי רסן פראים… הצעירים חייבים להתפרק. אין צורך בהם. כל תרומתם רעל לתוך מרצ. בושה בושה אתם. אפעל להעביר החלטה בוועידה להוציא משורות מרצ אנשים שחצו קווים אדומים ופגעו בנבחרי ציבור דבר שאינו קביל… מה אתם חושבים לעצמכם?.

אבי דבוש, מספר 8 ברשימת מרצ לכנסת ומי שהצעתו שנפסלה להצבעה הביאה לקיום ההפגנה, אמר הבוקר לשיחה מקומית כי "הפגנת הצעירים אמש, היא נקודת אור למרצ. זה התפקיד של הצעירים. להיות המצפון והחיים. לנער. בשמאל הישראלי אין רעב ואין חיות. ולכן, אמשיך לפנות למעגלים רחבים בחברה הישראלית ולבנות שמאל עממי. זה הכיוון היחידי להתחדשות השמאל וחזרה לרלוונטיות והשפעה".

דבוש הוסיף כי "צעירי מרצ ביטאו אתמול בהפגנה את התחושה שאני מדבר עליה מזה זמן. כדי להפוך למפלגה גדולה ומשפיעה יותר בבחירות הבאות מרצ צריכה להיפתח לקהלים חדשים ולקיים בקרוב פריימריז פתוחים והתמודדות מחודשת על ראשות המפלגה. אני אמשיך להוביל את השינוי הזה במרצ שצריכה להיות מחוברת יותר לצעירים, לפריפריה ולציבור מסורתי כדי להביא את השינוי".

יו"ר מרצ זהבה גלאון בחרה שלא להגיב לידיעה.

> כיצד הפכו הכותל והרפורמים לנושאים הבוערים במגזר החרדי

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf