newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צפו: מכתבי האסירים שמירי רגב לא רוצה שתראו

למרות איומי שרת התרבות, אירוע "מחברות הכלא", שיזמה עינת ויצמן המביא קולות של אסירים פלסטינים בכלא הישראלי, יתקיים ביום ראשון בתאטרון יפו. קבלו הצצה לכמה ממכתבי האסירים שיוקרנו

מאת:

ביום ראשון הקרוב בשעה תשע בערב יתקיים בתאטרון יפו אירוע בשם "מחברות הכלא", במסגרתו יוקראו על הבמה והמסך שורה של מכתבים שכתבו אסירים פלסטינים מתוך הכלא הישראלי. האירוע, אותו יזמה עינת ויצמן, יתקיים למרות איומי שרת התרבות מירי רגב לבחון מחדש את תקצוב התאטרון אם יארח את המחזה.

באירוע יעלו קולות אנושיים, אפילו יומיומיים, מתוך הכלא, והוא מוקדש בסולידריות עם האסירים הפוליטיים הפלסטינים, רבים מהם השתתפו לאחרונה בשביתת הרעב בת ארבעים הימים. מטרתה המרכזית היתה שיפור תנאי הכליאה הבסיסיים בהם מוחזקים האסירים. הדרישות נעו בין התקנת מיזוג בחדרים וטלפוניים ציבוריים בפיקוח, גישה לערוצי טלוויזיה מותאמים תרבותית, ביקורי משפחות ושירותי בריאות נאותים ועד הפסקת השימוש שישראל עושה בפרקטיקות של כליאה ללא משפט (מעצר מנהלי) ובידוד.

> "ככל שהם יפרידו אותנו למעמדות, שבטים ומגזרים אנחנו חייבים לחבור יחד"

תרומות

במהלך האירוע יקריאו השחקנים עינת ויצמן ומורד חסן מכתבי אסירים, יוקרנו קטעי וידאו שצילמו חברי קולקטיב אקטיבסטילס וערכה עדי גולן, בהשתתפות אודי אלוני, מיכל ספיר, סיני פתר, רון כחלילי, אורלי נוי וחגי מטר, שותפי לעריכת שיחה מקומית, ועוד, וגם ספוקן וורד של היוצר והמוסיקאי תאמר נאפר.

"הכלא, בו עברו כרבע מהגברים הבוגרים הפלסטינים, אינו רק מרחב ענישה אינדיבידואלי אלא גם מרחב בו מתהווים תהליכים חברתיים, מדיניים ותרבותיים. הערב יאפשר הצצה חסרת תקדים לתוך מערכת המחשבות, התקוות, הרעיונות, והמאוויים של הפרויקט הלאומי הפלסטיני", מסבירים יוצרי ההצגה.

>> מערכת החינוך לא המציאה את הכחשת הכיבוש

הנה קטעים נבחרים לקוראי שיחה מקומית:

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

"אנחנו צועקים, רעבים ומתים לבד": החיים בחורבות שג'אעייה

הפלישה של ישראל לשכונה שבמזרח העיר עזה, שנמשכה חודשים, הותירה אחריה הרס מוחלט. התושבים, עדיין תחת מצור, מסכנים את חייהם רק כדי לשים ידיהם על שק קמח אחד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf