newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הפגנה ברמלה: "ממשפחתנו נרצחו כבר 14 אנשים. לא חראם?"

הערב נערכה ברמלה הפגנה נגד אלימות כלפי נשים. רק לפני שבוע נרצחה בעיר שאדיה מוסראתי, הקורבן ה- 26 של רצח נשים השנה. "לא לקחו את המצלמות מזירת הרצח. אני רק רוצה שיתפסו את הרוצח", אומרת אימה של שאדיה

מאת:

עשרות נשים הפגינו הערב (חמישי) ברמלה במחאה על אלימות נגד נשים. ההפגנה התקיימה על רקע הרצח האחרון בעיר לפני שבוע של שאדיה מוסראתי (29), בת העיר ואם לשלושה.

מוסראתי קיפחה את חייה ביום חמישי שעבר ברוחב חנה סנש ברמלה, כשצרור יריות נורה לעברה. צוותי הצלה שהגיעו למקום דיווחו כי היא נמצאה ללא דופק וללא נשימה ופינו אותה לבית החולים אסף הרופא, שם הרופאים ניסו להיאבק על חייה, אך נאלצו לקבוע את מותה. יום לאחר מכן נעצרו שני קרובי משפחה של מוסראתי בחשד למעורבות ברצח.

מונה מוסראתי, אימה של הקורבן האחרון שאדיה, מחזיקה את תמונת בתה בהפגנה (אורן זיו/ אקטיבסטילס)

מונה מוסראתי, אימה של הקורבן האחרון שאדיה, מחזיקה את תמונת בתה בהפגנה (אורן זיו/ אקטיבסטילס)

מונה מוסראתי, אימה של שאדיה, גם נכחה בהפגנה. בעודה מחזיקה בתמונת ביתה, היא אמרה: "אני לא רוצה שיהיו רציחות. ממשפחתנו נרצחו כבר 14 אנשים. לא חראם? המשטרה לא עושה דבר. לא לקחו את המצלמות מזירת הרצח ולא תפסו את הרוצח. אני רק רוצה שיתפסו אותו". המפגינות נשאו שלטים בעברית וערבית עליהם נכתבו סיסמאות כמו "אימא שלי בקבר והרוצח שלה חי כמו גבר", ו-"איפה המשטרה, דמנו לא הפקר" (ערבית). המפגינות גם נשאו ארון קבורה סמלי, עליו הניחו נרות.

"אנחנו רוצים שילדים יגדלו עם ההורים שלהם", אמרה ח"כ עאידה תומא סולימאן. "אין לאף אחד זכות לקחת חיים של אישה או גבר. לפני שהממשלה הזו הולכת הביתה אנחנו מקווים שהיא לא תחזור, כדי שיהיו תקציבים למאבק באלימות".

בנה של שאדיה מוסראתי מניח את תמונת אמו על הארון הסמלי בהפגנה (אורן זיו/ אקטיבסטילס)

בנה של שאדיה מוסראתי מניח את תמונת אמו על הארון הסמלי בהפגנה (אורן זיו/ אקטיבסטילס)

בלוגרית "שיחה מקומית", סמאח סלאימה, שגם הייתה אחת המארגנות של ההפגנה, אמרה כי "זו הפגנת כעס ותסכול. יש פה נוכחות מרשימה של המשפחה לאחר שרק רצח אחד אצלם פוענח. וגם אז נתפס רק הרוצח ולא המזמין. בנות המשפחה לא יכולות יותר, הן התגברו על הפחד. אחרי הרצח של נסרין (בת המשפחה האחרונה שנרצחה. א.ז) אף אחת לא יצאה להפגין אך היום הן שוברות שתיקה".

מוסראתי היא הנרצחת ה-26 בשנת 2018, שנה שבה החל גל מחאה ברחבי הארץ נגד רצח ולאלימות כלפי נשים, ששיאו היה ביום שביתה ארצי ברביעי בדצמבר. 

ארן הקבורה הסמלי. הערב ברמלה (אורן זיו/ אקטיבסטילס)

ארן הקבורה הסמלי. הערב ברמלה (אורן זיו/ אקטיבסטילס)

מקווה שהממלשה לא תחזור, כדי שאפשר יהיה להפנות תקציבים למאבק באלימות. ח"כ עאידה תומא סולימאן בהפגנה (אורן זיו/ אקטיבסטילס)

מקווה שהממשלה הנוכחית לא תחזור, כדי שאפשר יהיה להפנות תקציבים למאבק באלימות. ח"כ עאידה תומא סולימאן בהפגנה (אורן זיו/ אקטיבסטילס)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
ואנואר סלאודה בביתו שהוצת בכפר דומא, 14 באפריל 2024 (צילום: אורן זיו)

"התחלתי לבנות את הבית ב-2020 וסיימתי השנה בכוונה להתחתן וגור פה". אנוואר סלאודה בביתו שהוצת בכפר דומא, 14 באפריל 2024 (צילום: אורן זיו)

פרעות בדומא: "אלמלא ברחו, משפחות שלמות היו נשרפות בבתים"

עם מציאת גופתו של הנער בנימין אחימאיר ממאחז "מלאכי השלום", מתנחלים פשטו על הכפר דומא, שבו הוצתה משפחת דוואבשה לפני 9 שנים, וזרעו בו חורבן. לדברי התושבים, חיילים שנכחו במקום גיבו את הפורעים ולא עשו דבר למנוע את האלימות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf