newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פעילים חסמו את המצעד בתל-אביב: אין גאווה בכיבוש

עם תחילת מצעד הגאווה הקימו פעילים חומה מקרטון בדמות חומת ההפרדה במחאה על הניסיון לנצל את המצעד כדי לכבס את פשעי הכיבוש. הקהילה הגיבה בעניין, המשטרה ופעילי הליכוד התלהבו פחות

מאת:

קבוצה של פעילות קוויריות נגד הכיבוש חסמה לרגעים ספורים את מצעד הגאווה בתל אביב כשהן יוצרות חומה ועליה הכיתוב ״אין גאווה בכיבוש״.

> המוצלח בילדינו: למה לא הצטרפתי לחגיגות ה-50 לכיבוש?

הקהילה התעניינה, השוטרים התלהבו פחות. פעילות עם חות ה"אין גאווה בכיבוש" בתחילת מצעד הגאווה בתל-אביב. 9.6.2017 (צילום: יעל מרום)

את פני למעלה ממאה אלף החוגגות והחוגגים מהקהילה הגאה קיבלו הפעם כמאה פעילים ופעילות שהחזיקו שלטים וקראו נגד הכיבוש. עם תחילת המצעד יצרו חלק מהפעילות חומה מקרטון שחסמה את דרכו של המצעד. השוטרים הגיבו בלחץ רב, ופינו את המיצג והפעילות בדחיפות לעבר המדרכה. אל המשטרה הצטרפו מספר פעילים עם חולצות של ״גאווה בליכוד״ שצעקו ודחפו גם הם.

בניגוד למשטרה, הקהילה הגאה דווקא גילתה עניין רב במיצג. היו מי שניגשו לשוחח, היו מי שהביעו תמיכה, והיו גם כאלה שאמרו ״אוף, שוב פעם אלו עם הפוליטיקה שלהם״.

טניה רובינשטיין, פעילה קווירית ורכזת שותפה ב״קואליציית נשים לשלום״ הסבירה מדוע החליטו לחסום את המצעד: ״הגענו היום למצעד הגאווה בתל אביב שמשמש את ממשלת ישראל כדי לכבס את פשעי הכיבוש, כדי להזכיר שוב שהמאבק של הקהילה הגאה הוא חלק מדבר גדול יותר, מהמאבק למען חירות וזכויות אדם, ולא ניתן לנתק אותו מהמאבק נגד חומות של הפרדה, נגד דיכוי מתמשך ושיטתי ונגד הכיבוש על כל רבדיו. המצעד הזה לא שייך למשטרה או לעירייה, הוא שייך למי שנאבקות עבור זכויותיהן ועבור זכויות חברותיהן וזהו המקום שבו ראוי והכרחי להפגין ולמחות״.

במהלך השבוע האחרון הצטרפו כמאתיים להט״בים לקריאה של עשרות עובדים ופעילים בארגוני זכויות  אדם וצדק חברתי להצטרף לגילוי דעת אשר קרא לקהילה הגאה לא לשכוח שהמאבק שלנו למען זכויות אדם, שוויון וחופש לא יכול להיות מנותק ממאבקים של קהילות מיעוט אחרות.

מתוך גילוי הדעת:

יש הרבה להט"בקים בקהילת זכויות האדם ויש הרבה להט"בקים שמאלנים, וזה לא במקרה: אנחנו לא יכולות שלא לראות את הקשר בין המאבק שלנו בעד זכויות אדם, שוויון וחופש, ובין מאבקים דומים של קהילות אחרות. ישראל סוחטת להט״ב פלסטינים ביד אחת, וביד השנייה משווקת את עצמה כגן עדן לקהילה, מנופפת לתיירות גאה ועושה בנו שימוש ציני בשביל למחוק את העוולות להן היא אחראית.

הומופובים גזענים: אין גאווה בכיבוש. אין גאווה בגירוש או כליאה של מבקשי מקלט. אין גאווה בזריקה של משפחות לרחוב. האלימות שלכם ושל המדינה היא לא סיבה לגאווה.

בין החותמים והחותמות על גילוי הדעת מנכ״לים של ארגונים בולטים במאבק למען סיום הכיבוש כמו יולי נובק (שוברים שתיקה), חגי אלעד (בצלם), אבי בוסקילה (שלום עכשיו), יונתן גר (אמנסטי אינטרנשיונל ישראל), כמו גם פעילים בולטים בארגוני הקהילה הגאה ביניהם גל אוחובסקי, חן אריאלי, יוסי צברי, נורה גרינברג, מיכן עדן ועוד.

> כן, הלהט"בים שולטים בארגוני השמאל

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

רחוב בשג'אעייה, במרץ 2024 (צילום: מוחמד נג'אר)

"אנחנו צועקים, רעבים ומתים לבד": החיים בחורבות שג'אעייה

הפלישה של ישראל לשכונה שבמזרח העיר עזה, שנמשכה חודשים, הותירה אחריה הרס מוחלט. התושבים, עדיין תחת מצור, מסכנים את חייהם רק כדי לשים ידיהם על שק קמח אחד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf