newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

לאחר 104 ימים בכלא הצבאי: שוחרר סרבן המצפון אדם רפאלוב

רפאלוב, שריצה כבר 104 ימי מחבוש בשמונה תקופות מאסר שונות, שוחרר אמש. "המאבק שלי להשגת פטור מהצבא הסתיים, אך המאבק למען חופש ושוויון לכל בני האדם בין הירדן לים ממשיך", אמר עם יציאתו מהכלא

מאת:

אדם רפאלוב, בן 19 מקריית מוצקין, הגיע לראשונה ללשכת הגיוס לפני כחצי שנה, והצהיר כי אינו מתכוון להתגייס לצבא בשל מדיניות הכיבוש. מאז הוא נכלא בשמונה תקופות כליאה שונות לעונש מצטבר של 104 ימי מחבוש. אתמול (שלישי) הוא קיבל פטור מוועדת אי-התאמה תחת הסעיף ״התנהגות רעה וחמורה״.

רפאלוב לא היה מעולם פעיל פוליטי לפני כן, והסביבה ממנה הגיע אינה קרובה להשקפותיו. חרף כל אלה הוא בחר שלא להתגייס, להכריז את כוונתו לסרב, ולשלם את המחיר שבשל כך – תקופת כליאה ממושכת. בכלא הצבאי הוא פגש את סרבן המצפון הלל גרמי, דרכו נחשף רפאלוב לפעילות רשת מסרבות ולהתארגנויות פוליטיות נגד הכיבוש.

104 ימים במחבוש. אדם רפאלוב

עם צאתו מהכלא אמר רפאלוב: ״שמח שהלכתי אחר צו מצפוני וסירבתי לקחת חלק בכיבוש ובמעגל האלימות. אמנם נשלל ממני החופש בחצי השנה האחרונה, אך מהפלסטינים נשללות זכויות אדם כבר למעלה מחמישים שנים. המאבק שלי להשגת פטור מהצבא הסתיים, אך המאבק למען חופש ושוויון לכל בני האדם בין הירדן לים ממשיך״.

רפאלוב מלווה על-ידי ״מסרבות״ – רשת סרבנות פוליטית המחברת מכתבי, יוזמות וקבוצות סירוב מהשנים האחרונות לפעולה משותפת. הרשת תומכת בסרבני וסרבניות מצפון הבוחרות שלא להתגייס לצבא הכיבוש, תוך מודעות והתייחסות להיבטים המגדריים שמביא עימו גיוס החובה לחברה הישראלית. הרשת פועלת בשיתוף ובסיוע תנועת ״יש גבול״.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

בבית החולים האירופי בעזה משתדלים ליצור אווירת רמדאן

משפחות ואנשי צוות קישטו את בית החולים, שבו מצאו מקלט אלפי עקורים מרחבי עזה, בניסיון נואש להרגיש קצת חגיגיות גם בתנאים האיומים שבהם הם חיים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf