newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

עזה: תמונת מצב בשלוש מערכות

צעירות בסולידריות עם המשוררת דארין טאטור, דיוקן של מתאם צעדות השיבה שמאמין בכל לבו במאבק לא אלים, והפגנת השיבה מזווית שעוד לא ראיתם. על רקע הייאוש המדמם בו מתבוססת עזה, שלושה סרטונים שפותחים צוהר חדש למציאות בלתי נתפסת

מאת:

בסוף השבוע האחרון נהרגו בעזה מאש הצבא שבעה מפגינים שהשתתפו בצעדת השיבה השבועית. על רקע ההרג המתמשך והמשבר ההומניטרי החמור בעזה שעלה שוב לרגע לסדר היום, בחרנו להביא שלושה סרטים וקטעי וידאו המציגים את המצב בעזה, כל אחד מזווית מעט שונה.

השבוע פורסם ברשת אל ג'זירה סרט דוקומנטרי קצר (25 דקות) באנגלית על מי שנחשב ליזם ״צעדת השיבה״, אחמד אבו רתימה, בן 33, משורר ועיתונאי. אבו רתימה כתב בעבר בשיחה מקומית רשימה שהובילה להתכתבות מרגשות שלו עם סרבן המצפון הלל גרמי.

בסרט, שעוקב אחרי אבו רתימה במהלך התרוצצויות בין ההפגנות, להלוויות, לביקורי פצועים בבתי חולים, אפשר לראות נקודת מבט פחות חדשותית ויותר עומקה על ״צעדות השיבה״, כמו גם את הניסיונות של אבו רתימה לשכנע את סביבתו ביעילות המאבק הלא אלים, בו הוא מאמין.

סרטון קצר בהרבה, שצולם על ידי צלם סוכנות הידיעות אי-פי פיליפ דנה (Felipe Dana) בעזרת רחפן, מראה את אחת ההפגנות הראשונות בחוף הים של עזה, בצפון הרצועה, ממבט-על. הזווית הלא שגרתית של הצילום, והמיקום של הפגנה על חוף הים, יוצרים ביחד נקודות מבט כמעט סוריאליסטית וקולנועית של האירועים.

סרטון נוסף שמגיע השבוע מעזה, הוא מסר של תמיכה וסולידריות של צעירות מעזה עם המשוררת דארין טרטואר, שהשתחררה מהכלא בשבוע שעבר. בווידאו, כתבות פלסטיניות מעזה מדברות באנגלית, וקוראות להגנה של חופשי הביטוי של יוצרים ויוצרות פלסטיניים.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
ההיסטוריה היהודית תהיה מוכתמת במה שישראל עשתה בעזה. פלסטינים אחרי הפצצה ברפיח, אפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש 90)

ההיסטוריה היהודית תהיה מוכתמת במה שישראל עשתה בעזה. פלסטינים אחרי הפצצה ברפיח, אפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש 90)

כן, זה רצח עם

ברוב המקרים של רצח עם, מבוסניה עד נמיביה, מרוואנדה עד ארמניה, מחוללי הרצח אמרו שהם פועלים מהגנה עצמית. העובדה שמה שקורה בעזה לא דומה לשואה, כותב חוקר השואה עמוס גולדברג, לא אומרת שזה לא ג'נוסייד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf