newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פניית פרסה: עיריית ירושלים תבטל הגבלות שהטילה על מורי נהיגה ערבים

בעקבות חשיפת "שיחה מקומית": עיריית ירושלים תסיר את התמרורים שמנעו ממורי נהיגה ממזרח העיר ללמד בשכונת ארנונה החילונית בשבתות ובחגים יהודים. על פי היועץ המשפטי של העירייה סביב הצבת התמרורים מתעוררות "סוגיות משפטיות מהותיות"

מאת:

עיריית ירושלים חוזרת בה ותסיר את התמרור שאוסר ללמד נהיגה בשבתות ובחגים בשכונת ארנונה בעיר. כפי שפרסמנו בתחילת השבוע, התמרור פוגע בצורה ישירה במורי נהיגה ערבים ממזרח העיר, שהם היחידים שמלמדים בשבתות ובחגים היהודים.

בעירייה הסבירו היום כי התמרור הוצב על ידי רשות התמרור העירונית שקיבלה תלונות מתושבים בשכונה על "ריבוי רכבים ללימוד נהיגה בשבתות שיוצרים הפרעה". אולם כעת אומרים בעירייה כי "בעקבות תלונות שהתקבלו בחן היועץ המשפטי לעירייה את הסוגיה שמעוררת סוגיות משפטיות מהותיות, שככל הנראה יחייבו את הסרת התמרור. במקביל, תבחן העירייה מהן האפשרויות הקיימות לצמצום ההפרעה לתושבים, תוך התחשבות בכלל הצרכים בעיר". עד כה לא נמסר מתי תסיר העירייה את התמרורים.

אכרם טוטח, יו"ר ועד מורי הנהיגה במזרח ירושלים, סיפר על תגובות של הקלה בקרב מורי הנהיגה. אולם בוועד לא מסתפקים בהודעת העירייה ודורשים לחקור כיצד קרה שהתמרורים הוצבו. "לא ככה מתנהגים", אמר טוטח. "הרי במקום לכתוב שאסורה כניסה בשבת ובחג יכלו לכתוב שאין כניסה לערבים. זה מה שפגע בנו. אם יש בעיה בשכונה בשבתות, העירייה הייתה צריכה לדבר איתנו, מורי הנהיגה ממזרח העיר, כדי שנהיה שותפים לפתרון הבעיה. איך קיבלו בכלל החלטה כזאת בלי ליידע אותנו? אם לא כל האנשים הטובים שעזרו לנו, כמו חברי הכנסת הערבים ואיש מרצ פפה אללו, התקשורת והעיתונאים, ומורי נהיגה ממערב העיר שלא פחדו לומר את דעתם, היה נוצר פה תקדים מסוכן. לעתיד אני מצפה שהעירייה לא תקבל יותר החלטות כאלה בדרך כזאת".

טוטח ושאר המורים מפגינים אופטימיות זהירה ומצפים לראות מתי יוסרו התמרורים והאם כבר בשבת הקרובה יוכלו לחזור ללמד בשכונה. אולם אם לא יוסרו התמרורים בקרוב, הם מאיימים להמשיך בצעדי המחאה.

> בסינמה סיטי בירושלים דרשו: נהגים יהודים במקום הערבים

שלט שאוסר על לימודי נהיגה בשבתות וחגים בשכונת ארנונה בירושלים (צילום באדיבות אכרם טוטח)

שלט שאוסר על לימודי נהיגה בשבתות וחגים בשכונת ארנונה בירושלים (צילום באדיבות אכרם טוטח)

שכונת ארנונה החילונית קרובה ביותר למשרד הרישוי ממנו יוצאים הטסטים בעיר. מורי נהיגה מעריכים כי מעל 70 אחוז מהמסלולים של מבחני הנהיגה בירושלים מתקיימים בשכונה זו. משום לאורך כל ימות השבוע מהווה השכונה יעד מועדף ללימודי נהיגה ליהודים וערבים. מטבע הדברים מורי נהיגה יהודים לא עובדים בסופי השבוע, אולם עבור תלמידים ממזרח העיר אלו הם ימים מבוקשים ביותר לשיעורי נהיגה. ההחלטה הפתאומית להציב תמרור האוסר על לימודי נהיגה בשבתות וחגים פוגעת גם בפרנסתם של מורי הנהיגה, וגם ביכולתם לללמד בתנאים המתאימים כדי להכין את תלמידיהם לטסט.

מיד עם קבלת המידע על האיסור החדש פנה ועד מורי הנהיגה במזרח ירושלים לגורמים שונים בעירייה בדרישה להסיר את השילוט המפלה. בראיון לשיחה מקומית אמר טוטח, יו"ר הוועד: "זה פוגע רק בנו. כולם יודעים שזה מכוון אלינו. רק מורים ערבים מלמדים בשבת. נניח שאנחנו מפריעים לאוכלוסיה והם צריכים לנוח. זכותם. אבל שיאסרו גם על מוניות, אוטובוסים, רכבים כבדים, משאיות ואולי גם על מכוניות פרטיות להיכנס".

"יש לנו המון תלמידים שלומדים רק בסופי שבוע", הסביר טוטח. "אלו השיעורים הכי מבוקשים כי מבזבזים פחות זמן על פקקי תנועה כדי להגיע לשכונות שבהן כולם עושים שיעורי נהיגה, לכן אפשר להספיק ללמד יותר בזמן שיעור. מה שיקרה זה שאנחנו ניאלץ פשוט לשבת בבית. התלמידים שלנו מרגישים שאנחנו 'מבוקשים'. שהעירייה מחפשת אותנו, ומשרד התחבורה מחפש אותנו. והם יותר ויותר הולכים ללמוד אצל מורים יהודים".

מאיר דבוש, מורה נהיגה ממערב העיר, אמר לשיחה מקומית: "יש פה אפליה בוטה על רקע דתי. מפרים את הסטטוס קוו שהיה בירושלים בנושא לימודי נהיגה. ההחלטה מופנה לדעתי במכוון נגד מורי הנהיגה הערבים. מורי הנהיגה היהודים עובדים בשיתוף פעולה מלא עם המורים הערבים. עכשיו זורעים זרע של פירוד ואיבה בין מורי הנהיגה היהודים לערבים. הם באופן אוטומטי יראו אותי עכשיו בעין לא טובה, ובצדק. אני מסכים איתם. זה משהו שלא צריך לקרות".

> ינון מגל בכנס מועצת יש"ע לתקשורת והסברה: "צריך להחליט אם ללכת לצד היותר דמוקרטי או היותר יהודי"

אכרם טוטח, יו"ר מורי הנהיגה בירושלים המזרחית

אכרם טוטח, יו"ר מורי הנהיגה בירושלים המזרחית

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

אקדמיה שלא יוצאת נגד ההרג והדיכוי לא ממלאת את תפקידה

כשהופיע איום על ביטול פרסי ישראל, האקדמיה בישראל הזדעקה. אבל היא בוחרת למלא את פיה מים ביחס לזוועות בעזה, ואפילו עוזרת בסתימת הפיות של סטודנטים ומרצים פלסטינים. ככה לא עושים אקדמיה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf