newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

זה הזמן לתמוך בשיחה מקומית

מאת:

אין זה סוד כי המשבר המעמיק והולך שפוקד את החברה הישראלית לא פוסח גם על גופי התקשורת בישראל: כשאנו אוחזים כיום עיתון או גולשים באתר חדשות אנחנו לא פעם מרגישים שכלי התקשורת מקדמים אינטרסים של בעלי הון ופוליטיקאים, ולא בהכרח את אלו של ציבור הקוראים שלהם. אל תוך המציאות הזו נולדה לפני כשנה וחצי שיחה מקומית.

שיחה מקומית מציעה מודל אחר של עיתונות, שפועל מלמטה למעלה, מהכותבים לעורכים, ולא להפך. עיתונות שמחויבת קודם כל להקהילות השונות המרכיבות את החברה הישראלית והפלסטינית. עיתונות עצמאית ואקטיביסטית שלא מפחדת לנקוט עמדה.

כבר שנה וחצי שעשרות בלוגריות ובלוגרים, צלמים, עורכים ומתרגמים עמלים, רובם בהתנדבות מלאה, כדי להביא לקהל קוראי העברית יום-יום כתבות, תחקירים, דיווחים מהשטח ממאבקים שונים, חשיפות בלעדיות, פרשנות ותרבות ממגוון כותבים ומקומות.

בשנה וחצי של פעילות פרסמנו יותר מ-2,500 פוסטים, הגענו ליותר ממיליון איש בישראל, ואלפי קוראות וקוראים חדשים מגיעים אלינו בכל שבוע. עשרות חשיפות שפורסמו לראשונה אצלנו הדהדו בכל כלי התקשורת בארץ והשפיעו על השיח הציבורי באינספור נושאים.

שיחה-מקומית-כל-הקריקטורות-והלוגוראים

שיחה מקומית הוקמה כדי לשרת את הקהילה. ואכן, האתר הפך למרחב מרכזי שמציע במה לדיון על הדרך לחברה שוויונית וצודקת יותר, וכמעט הכל – כאמור – בהתנדבות.

זו גם הקהילה שלך, וזה המקום שלך להצטרף ולסייע להצלחה שלנו.

שיחה מקומית פועלת במסגרת עמותה ללא מטרות רווח, וכשלושים אחוז מההכנסות שלנו מגיעות מקוראות וקוראים כמוך. התרומות מכסות הוצאות של עריכה, תמיכה טכנית לאתר וצילומים. מבחינתנו, התמיכה שאנחנו מקבלים מהקהילה הקוראת אותנו היא אמירה ברורה: הציבור שלנו רוצה ששיחה מקומית תמשיך בדרכה.

החודש אנחנו נפרדים מנועם שיזף שעבד בשנים האחרונות כמנכ"ל העמותה, ומקבלים את פניה של מנכ"לית חדשה – סאוסן ח'ליפה. ברגע חשוב זה אנחנו מבקשים להרחיב את מעגל התורמים לנו, ולהתבסס כמה שיותר על הקהילה שלנו. זו הקהילה שקוראת אותנו, שתומכת בנו, שמאמינה בסיום הכיבוש, במאבק על חברה צודקת ושוויונית יותר, בחופש המידע, באקטיביזם ובדמוקרטיה. זו הקהילה שמבינה שבלי שיחה מקומית – המאבק שלה יהיה הרבה יותר קשה.

עכשיו, עם תחילת השנה החדשה, זו ההזדמנות שלך לקחת חלק בעשייה שלנו. עכשיו זה הזמן לתרום לשיחה מקומית, להירשם לניוזלטר שלנו, לחבב ולשתף אותנו בפייסבוק ובטוויטר ולעזור לנו להמשיך לעשות עיתונות אזרחית עצמאית.

שתהיה שנת שלום וברכה,

יעל מרום, אורלי נוי וחגי מטר
עורכי שיחה מקומית

באנר

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf