newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

גם המתים קיבלו צווי פינוי באל-עראקיב

לאחר ארבע שנות מאבק נכנסו אתמול נציגי המדינה אל תוך בית הקברות באל-עראקיב והדביקו צווי פינוי. שני תושבים שנפטרו קיבלו גם הם צווים

מאת:

לאחר כמעט ארבע שנים של מאבק מתמשך בין המדינה לתושבי הכפר הבדואי אל-עראקיב, בהן נשארו כוחות האכיפה מחוץ לבית הקברות של הכפר, בתוכו חיים כיום התושבים, הודבקו אתמול צווי פינוי בתוך בית הקברות. כבר ב-10 במרץ השנה נכנסו כוחות משטרה מלווים פקחים של מנהל מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה אל בית הקברות של אל-עראקיב וצילמו את המתחם. אז התושבים לא הבינו מדוע נכנסו הכוחות אל תוך המתחם בו שוכן גם מסגד.

אתמול הגיע לכפר נציג ההוצאה לפועל, מלווה בנציג מנהל מקרקעי ישראל, עם שמונה צווי פינוי לתושבים. הם נכנסו אל תוך בית הקברות, והדביקו את צווי ההריסה על מבנה ישן במתחם. על פי הצווים נקבע לתושבי הכפר פינוי גמיש שתיישם ההוצאה לפועל בין ה-12 ביוני ל-12 ביולי השנה. שניים מן התושבים שקיבלו צווי פינוי אינם בין החיים, וכשהתריעו על כך התושבים שנכחו במקום, כתב הנציג על הצו כי התושבים טוענים ש״הנ״ל נפטר״ אך הדביק את הצו בכל זאת.

שייח׳ סיאח א-טורי אוחז בצו שהוגש לו הבוקר (מיכל רותם)

שייח׳ סיאח א-טורי אוחז בצו שהוגש לו הבוקר (מיכל רותם)

אל-עראקיב הוא כפר בדואי בלתי מוכר שנמצא מערבית לכביש 40, בין צומת להבים וגורל. מאז חודש יולי 2010, אז נהרס הכפר על ידי המדינה לראשונה, מנהלים תושביו מאבק על קרקעותיהם ועל כפרם. כיום, מתגוררים תושביו בתוך המתחם המגודר של בית הקברות של הכפר. עד היום נהרס הכפר על ידי המדינה מעל ל-60 פעמים, אך תושביו ממשיכים לבנות אותו כחלק מן המאבק המתמשך.

שייח׳ סיאח א-טורי, אמר אתמול שלהבנתו הצווים הללו הוצאו אל הפועל כבר בשנת 2010, עם הריסתו הראשונה של הכפר. הוא מסביר: "הם ביצעו ב-2010 הריסה במקום פינוי, עקרו את כל העצים, הרסו דירים, עקרו את החיים שלנו ואת העתיד שלנו. הדביקו צווים לאנשים שנפטרו לפני מספר שנים, ולאנשים שלא נמצאים כאן מ-2010. לצערי הרב הם נכנסו והדביקו בתוך בית הקברות, מחוץ לבית הקברות לא הדביקו".

התושבים הסירו את הצווים שהדביק נציג ההוצאה לפועל (מיכל רותם)

התושבים הסירו את הצווים שהדביק נציג ההוצאה לפועל (מיכל רותם)

הוא הוסיף: "לכל היהודים שמאמינים בשוויון, ומאמינים שאפשר לחיות ערבים ויהודים ביחד, שיתגייסו למען האמת והצדק, ויעמדו לצד כל בית בדואי שהממשלה הגזענית מתכוונת להרוס אותו. המדינה אומרת לבדואים – אין לכם מקום בנגב, ואין לכם מקום במדינה. זה הפסד גדול לבדואים והפסד גדול ליהודים, כל זמן שלא תהיה הכרה בזכויות הבדואים על אדמתם לא יהיה שקט באזור ולא יהיה שוויון ולא יהיה צדק".

כיוון שצו הפינוי שנקבע הוא צו גמיש, לא ברור מתי יגיעו כוחות לפנות את בית הקברות. כמו כן, לא ברור מה בכוונתם לפנות ולהרוס, שכן במתחם בית הקברות, כאמור, שוכן גם מסגד. תושבי הכפר מצדם מתכוננים לשלב הבא במאבק על קרקעותיהם ועל כפרם ונראה שאינם מתכוונים להתפנות בעצמם עד ל-12 ביוני, כפי שמורים הצווים.

פוסט זה פורסם גם באנגלית באתר 972+

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf