newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

למי קראת גויה, מר "מה ישראלי בעיניך"?

מר יאיר לפיד, אל תנסה להיות יותר צדיק מהרבנות הראשית, לך תמצא מישהו אחר לגזור עליו קופון פוליטי, כי לא בטוח שכ-300 אלף דוברי רוסית ישכחו לך את סיפור ״הגויה״ עד הבחירות הבאות

מאת:

כותבת אורחת: קטיה קופצ'יק

ועכשיו זה יאיר לפיד! לא בנצי גופשטיין, ברוך מרזל או אריה דרעי – אלא מר ״מה ישראלי בעיניך״, שבא ומשחרר לעולם עוד מנה של גזענות ובורות ומצהיר כי יפריע לו אם בנו יתחתן עם גויה.

למי קראת גויה? אולי לחברתו של יאיר נתניהו, זאת מנורבגיה או שבדיה? אז לא שמעתי אותך מתלונן על צונאמי התבוללות. האם מודע מר לפיד, פלורליסט דגול, כי חיים לו מתחת לאף 300 אלף אזרחים פסולי חיתון, רובם דוברי רוסית מברית המועצות לשעבר, שמפריע להם שהם לא יכולים להתחתן בישראל? להם אתה גם קורא גויים?

אני אומרת: מספיק עם ״תורת הגזע״, מספיק עם ראייה חשוכה שכזו. לא אתה תקבע כאן את הגבולות הקולקטיב, ואפילו לא שאלת חתונת הבן שלך, כי זה ממש לא מעניין. מי שיקבע את זה יהיה הציבור, המצביעים שלך, ואני מקווה מאוד כי לא ישכחו לך את הניסיון הציני הזה להיות יותר צדיק מהרבנות הראשית!

> בפנים שמחו ורקדו, בחוץ צעקו "מוות לערבים": החתונה של מחמוד ומורל

יאיר לפיד (יותם רונן / אקטיבסטילס)

יותר צדיק מהרבנות. יאיר לפיד (יותם רונן / אקטיבסטילס)

אז מפריע למר יאיר לפיד אם בנו יפגוש איזו רוסיה אינטליגנטית, כזו שוודאי שירתה, וקצינה, ומצטיינת (חובה, לא?) ואז, אוי אוי, יצטרך לברר, כבוד השר, בקפדנות, את העץ המשפחתי שלה, שחס וחלילה לא תהיה גויה. זה ישראלי בעיניך?

ואת זה אומר פוליטיקאי שמספר לנו כי הוא חפץ בפלורליזם ומתכנן לקדם נישואים אזרחיים בישראל! יאיר לפיד, אתה לא באולפן חדשות 2, ואמירות פופוליסטיות וחסרות אחריות שלך פוגעות בקבוצה גדולה של אנשים בארץ זו. האנשים האלו לא חושבים שהם גויים, ורובם הגדול אף מגדירים את עצמם כיהודים, ולא חייבים חותמת שלך או של אף אחד אחר בשביל להגדיר את עצמם כיהודים על פי אמונתם ותרבותם.

אז אולי אתה, כמו גדעון סער, מריח בחירות ומתכנן מהלכים פוליטיים עתידיים. מכיוון שאת המרכולים ההוא כבר סגר, אתה מחפש לך עכשיו איזה תחמושת פוליטית חילופית כדי להגדיל את קהל המצביעים שלך. אולי זה יעבוד לך, כי אם לא מע״מ 0% – אז לפחות זה.

והכי עצוב, שהאמירה של לפיד לא נמצאת בוואקום. היא נאמרת במקביל להשתוללות של אנשי תורת הגזע של ארגון להב"ה ובמקביל לקמפיין המחליא של המשרד המיסיונרי לשירותי דת, הקורא לבנות ישראל להתגייר למען העתיד ולמען הילדים. הרמז יותר מברור" רק ליהודים על פי הלכה ״יש עתיד״ כאן וכל השאר מוזמנים להמשיך להמתין מחוץ לדלת של המועדון האקסקלוסיבי הזה. יאיר לפיד כבר דואג לזה.

* קטיה קופצ'יק היא ירושלמית ויועצת תקשרות במקצוע, בין מקימי קבוצת דור 1.5 – צעירים דוברי רוסית.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf