newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

האם בעיני נפתלי בנט דין גוש עציון כדין אשדוד?

שר הכלכלה התחיל להטיף לקידום החינוך המקצועי-טכני. אז למה ברוב בתי הספר בהם ביקר בפתיחת שנת הלימודים המקצועות האלה לא קיימים?

מאת:

שר הכלכלה, נפתלי בנט, פתח את שנת הלימודים בסיור בין בתי ספר, בדגש על חיזוק החינוך המקצועי-טכני. בהודעה לתקשורת שהוציא ובדף הפייסבוק שלו הדגיש כבוד השר את הצורך בעובדים מקצועיים, ואף נתן רשימה של מקצועות דרושים לכלכלה. בהודעה לתקשורת צוינו: "קולינריה, אוטוטרוניקה, חשמל ותעופה, מחשבים ומולטימדיה, מכטרוניקה ועיבוד שבבי ממוחשב, עיצוב שיער ועוד", ובפייסבוק נוספו גם: "רתכים ונגרים".

אלא שיש פער לא מוסבר בין הצהרותיו של בנט לבין הסיור שערך בפועל. בדף הפייסבוק שלו העלה השר פירוט ארוך על ביקורו במגמות המקצועיות בבית הספר עמל באשדוד, וציין בסוף, למטה, שביקר גם בגוש עציון. ללא פירוט.

מההודעה לתקשורת של משרד הכלכלה עולה שבנט ביקר בארבעה מוסדות חינוך: מעון יום בהתנחלות תקוע, החטיבה לבנות "חן נריה" בהתנחלות אלון שבות, ישיבת "מקור חיים" בכפר עציון (המקום בו למדו שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו), ובית הספר עמל אשדוד.

החלטתי לבדוק עד כמה בתי הספר בהם ביקר השר מתאימים לאג'נדה אותה הוא מנסה לקדם. נתעלם מהמעון לפעוטות ונתחיל בבית הספר התורני "חן נריה", שמתגאה בשיעורי יהדות, דרמה, מחול, מוזיקה, מצוינות במתמטיקה, איכות הסביבה ומחשבים, ומקיים פרויקט "בת מצווה בחו"ל". מקצועות טכניים ודרושים – יוק. בישיבת "מקור חיים" אפשר ללמוד הוראה, גמרא, תנ"ך, הלכה, ביולוגיה, פיזיקה, היסטוריה וספרות ברמה של חמש יחידות, אך אין זכר להנדסת חשמל, קולינריה או רתכות.

בבית הספר "עמל" באשדוד, לעומת זאת, יכולים התלמידים לעבור הכשרות שיכינו אותם לשירות בחיל הלוגיסטיקה, אילוף כלבים, חשמלאות, עיצוב מוצר, חינוך לגיל הרך וטכנאות מחשבים. הנה, החלום של נפתלי בנט מתגשם. מגמות ביולוגיה או ספרות בחמש יחידות, לעומת זאת, לא מצאתי באתר בית הספר.

נותר רק לתהות אם השר בנט במסגרת ביקורו בבתי הספר של גוש עציון, אזור בחירה משמעותי שלו מן הסתם, הפציר בתלמידות ובתלמידים להניח את ספרי הקודש, את המדעים המדויקים ואת האמנויות היפות ולהתמסר לאפשרות של מסלולים מקצועיים של נגרות ומכונאות רכב. שהרי כפי שהשר עצמו הודיע, מסלולי לימוד למקצועות אלה צריכים להיות מסופקים לכל תלמיד מוכשר, כדי שזה יוכל אחר כך "לספק למשק ולתעשייה ידיים מקצועיות שחיוניות לו".

ואולי בנט לא באמת חושב שכולם צריכים ללמוד את המקצועות הטכניים הכל כך דרושים? אולי אפשר להסתכל על התמונות שבנט העלה לפייסבוק ולתהות: מה בעצם ההבדל בין גוש עציון לבין אשדוד? ולמה, מכל הערים בארץ, בשנים האחרונות נפתחו בתי ספר מקצועיים דווקא בערים האלה, כפי שמצוין בהודעה לתקשורת של משרד הכלכלה: עכו, טבריה, רמלה, צפת, כפר זיתים, ערד, עפולה, זיכרון יעקב, טורען, דלית אל כרמל וחורה?

> אי אפשר לחנך לסובלנות בכיתות של סרדינים

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
ישראל האיצה את הטיהור האתני בגדה בעזרת חיילים במדים, וחיילים לא במדים, מתנחלים. חיילים על רקע עשן העולה משריפות בכפר דומא בגדה, אפריל 2024 (צילום: איתי רון / פלאש 90)

ישראל האיצה את הטיהור האתני בגדה בעזרת חיילים במדים, וחיילים לא במדים, מתנחלים. חיילים על רקע עשן העולה משריפות בכפר דומא בגדה, אפריל 2024 (צילום: איתי רון / פלאש 90)

בעזה וג'נין, נצרת וירושלים – ישראל מנהלת את אותה המלחמה

מיקוד המבט בחורבן ובמוות שישראל המיטה על עזה הוא מובן, אבל מה שישראל עושה שם הוא חלק מההיגיון המסדר של האפרטהייד הישראלי בכל המרחב שבין הירדן לים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf