newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בתמונות: כאלפיים תלמידי הדו-לשוניים צעדו בירושלים

בסיומו של שבוע שהחל בכיתה א' שרופה, אלפי תלמידים, הורים ומורים מקהילת בתי הספר "יד ביד" ברחבי הארץ צעדו בסולידריות עם תלמידי הדו-לשוני בירושלים

מאת:

כאלפיים תלמידים, מורים והורים מבתי הספר של "יד ביד" ברחבי הארץ צעדו הבוקר (שישי) בירושלים מצומת אורנים עד לבית הספר הדו-לשוני מקס-ריין שהוצת במוצאי שבת האחרון. אליהם הצטרפו תומכים ביניהם פעילים, תושבים מהיישוב נווה שלום, וח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד). בתום הצעדה התכנסו חברי הקהילה בבית הספר לפעילות משותפת.

> שרפו את כיתה א': בביה"ס הדו לשוני נאבקים על השותפות

צעדת קהילת בתי הספר הדו-לשוניים "יד ביד". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

צעדת קהילת בתי הספר הדו-לשוניים "יד ביד". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

צעדת קהילת בתי הספר הדו-לשוניים "יד ביד". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

צעדת קהילת בתי הספר הדו-לשוניים "יד ביד". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

במוצאי שבת האחרון, בסביבות השעה שבע וחצי בערב, הגיעו לבית הספר אלמונים שערמו ספרים במרכז אחת מכיתות בית הספר היסודי והציתו אותה. לא היו נפגעים אולם נזק כבד נגרם לכיתה, וכיתה נוספת נפגעה. במקום הושארו כתובות "כהנא צדק", "מוות לערבים", ו"אין דו קיום עם סרטן". הם ניסו לפגוע במקום שמנסה ליישם הלכה למעשה אפשרות של חיים משותפים בין יהודים וערבים.

 > איך הפך כתב ערוץ 1 את ביה"ס הדו-לשוני לתא תומך טרור

צעדת קהילת בתי הספר הדו-לשוניים "יד ביד". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

צעדת קהילת בתי הספר הדו-לשוניים "יד ביד". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

במהלך השבוע האחרון זכו תלמידי בית הספר לגילויי אהדה ותמיכה בעקבות פשע השנאה. אתמול (חמישי) התקיימה צעדה של תלמידי בתי הספר מירושלים, בסיומה הגיעו לבית הספר כשהם קוראים "יהודים וערבים מסרבים להיות אוייבים" ושם קיבלו אותם תלמידי הדו-לשוני בשלטים של תודה והערכה. תלמידי הכיתות הצעירות בבית הספר אף הוזמנו להתארח בבית הנשיא ריבלין.

צעדת קהילת בתי הספר הדו-לשוניים "יד ביד". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

צעדת קהילת בתי הספר הדו-לשוניים "יד ביד". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

ח"כ זחאלקה בצעדת קהילת בתי הספר הדו-לשוניים "יד ביד". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

ח"כ זחאלקה בצעדת קהילת בתי הספר הדו-לשוניים "יד ביד". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

צעדת קהילת בתי הספר הדו-לשוניים "יד ביד". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

צעדת קהילת בתי הספר הדו-לשוניים "יד ביד". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

צעדת קהילת בתי הספר הדו-לשוניים "יד ביד". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

צעדת קהילת בתי הספר הדו-לשוניים "יד ביד". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

צעדת קהילת בתי הספר הדו-לשוניים "יד ביד". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

צעדת קהילת בתי הספר הדו-לשוניים "יד ביד". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

צעדת קהילת בתי הספר הדו-לשוניים "יד ביד". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

צעדת קהילת בתי הספר הדו-לשוניים "יד ביד". (אורן זיו/אקטיבסטילס)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf