newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

סגירת תיק דמאס פיקדה: פעילים הפגינו מול ביתו של וינשטיין

פעילים יוצאי אתיופיה הגיעו בערב שישי לביתו של היועץ המשפטי לממשלה והאשימו אותו בגזענות, בעקבות ההחלטה לסגור את התיק נגד השוטר שהיכה את החייל דמאס פיקדה. "המשטרה עכשיו יודעת שאפשר לתקוף אתיופים חופשי ולא לשלם את המחיר"

מאת:

אתמול, ערב שישי, הגיעה קבוצה של פעילים אתיופים לביתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, והאשימו אותו בגזענות בעקבות החלטתו מלפני כחודשיים  לסגור את התיק נגד השוטר שהיכה את החייל דמאס פיקדה. אתמול, החליטה גם מח"ש לסגור את התיק נגד השוטר שהיכה את דמאס פיקדה "מחוסר עניין לציבור".

האלימות כלפי פיקדה שתועדה בווידאו, ופורסמה לפני כארבעה חודשים, עוררה גל מחאה נרחב של הקהילה האתיופית בכל הארץ ובאוניברסיטאות שבשיאה נרשמו עימותים קשים בן מפגינים לבין משטרה בהפגנה תל אביב. באותה הפגנה השתמשה המשטרה בגז מדמיע, רימוני הלם וספוג. עשרות מפגינים נפצעו ו-40 נעצרו.

החלטותיהם של מח"ש והיועץ המשפטי מגיעות לאחר שבתחילת יוני דחה מפכ"ל המשטרה לשעבר דנינו את הטענות על מעצרים כלפי הקהילה האתיופית על רקע גזעני. דנינו אמר כי המשטרה לא טעתה וכי "כל תיק שנפתח היה מוצדק".

צפו בפעילים ופעילות יוצאי אתיופיה מתעמתים עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בעקבות ההחלטה לסגור את התיק בחקירת השוטר שהיכה את החייל דמאס פיקדה (צילום: פנטנש טקלה):

סיסאט פנטי, אחד מהפעילים שהשתתף בהפגנה מול בית היועץ המשפטי מספר:

ההחלטה לסגור את התיק נגד השוטר היא גזענית. אם היה מדובר באדם מעדה אחרת החלטה כזו לא הייתה מתקבלת. וינשטיין בעצם מגבה את המשטרה להמשיך ולתקוף את הקהילה האתיופית. המשטרה עכשו יודעת שאפשר לתקוף אתיופים חופשי ולא לשלם את המחיר. אני אישית יודע על הרבה תיקים של אלימות נגד אתיופים שנסגרו מחוסר עניין לציבור.

אנחנו מתגייסים לצה"ל ומלמדים אותנו להילחם בגורמי טרור כמו חמאס כשבעצם מי שפוגע קהילה שלנו הכי הרבה זה הממסד הגזעני. בתור אזרח אתיופי הסיכוי שתפגע מטרור מוסלמי הוא אפסי לעומת זה שתפגע מהטרור הגזעני שמופעל על ידי הממסד.

> מחאת הנוער האתיופי: המשטרה מסמנת את כולנו כעבריינים

פעיל נוסף, מסגנאו פנטה, הסביר מדוע הגיעו בערב שישי לביתו של וינשטיין: "עשינו את הפעולה כי סגרו את התיק נגד השוטר שתקף את החייל. זורעים לנו מלח על הפצעים בזה שאומרים שזה מחוסר עניין לציבור. איך זה יכול להיות חוסר עניין לציבור כשיצאנו אלפים לרחובות וזה מה שהצית את המחאה. אין לאף אחד בלעדיות על הקהילה וזה המאבק של כולנו. היום זה דמאס מחר זה אנחנו. זה בשביל עתיד ילדינו".

פעילים יוצאי אתיופיה עושים לוינשטיין קבלת שבת, "ההחלטה לסגור את התיק היא גזענית" (צילום: פנטנש טקלה):

לפני יומיים הותקף וחושמל צעיר אתיופי, יעקב סהלו, ברמלה בידי שוטרים. למרות שהמשטרה טוענת כי הוא התנגד למעצר ותקף שוטרים, סהלו לא זומן לחקירה בנושא. בפוסט שפרסם בפייסבוק הוא טוען כי לאחר שהשוטרים ראו כי הוא במצב רפואי חמור לאחר ה קרה, הם השאירו אותו בבית חולים ועזבו את המקום.

> למה אנחנו בכלל לא מדברים על אברה מנגיסטו?

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
ההיסטוריה היהודית תהיה מוכתמת במה שישראל עשתה בעזה. פלסטינים אחרי הפצצה ברפיח, אפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש 90)

ההיסטוריה היהודית תהיה מוכתמת במה שישראל עשתה בעזה. פלסטינים אחרי הפצצה ברפיח, אפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש 90)

כן, זה רצח עם

ברוב המקרים של רצח עם, מבוסניה עד נמיביה, מרוואנדה עד ארמניה, מחוללי הרצח אמרו שהם פועלים מהגנה עצמית. העובדה שמה שקורה בעזה לא דומה לשואה, כותב חוקר השואה עמוס גולדברג, לא אומרת שזה לא ג'נוסייד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf